וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שעולה - מהמר על חייו": כביש הדמים בנגב ממשיך לגבות קורבנות

1.11.2016 / 0:24

המשטרה מתעקשת שכביש 31 גובה את חייהם של 12 בני אדם בממוצע בשנה בגלל נהיגת הבדואים המסוכנת, אך ברשויות המקומיות וארגוני הבטיחות סבורים שהתשתיות הרעועות הן הגורם לריבוי התאונות. "אין שוליים, תאורה או כבישי גישה - הציר מסוכן בין אם אתה יהודי, ערבי או בדואי"

צלמים זמניים מורשים

יממה לאחר התאונה הקטלנית בכביש 31 שבנגב, שבה נהרגו שני בני אדם ונפצעו 18, ברשויות המקומיות הסמוכות לכביש ובגופים הנלחמים בקטל בכבישים מתריעים מפני תאונות נוספות בכביש הדמים. לפי עמותת "אור ירוק", מדובר באחד הכבישים המסוכנים בישראל בשנים האחרונות, כאשר בכל שנה נהרגים בו בממוצע 12 בני אדם וכמאה נפצעים.

התושבים המתגוררים בסמיכות טוענים כי המדינה אמנם משקיעה כספים בהרחבת הכביש, אך בני אדם ממשיכים לקפח את חייהם בו, וזאת בשל תשתיות רעועות. מנגד, במשטרה מציעים כי הסיבה לריבוי התאונות היא בעיות נהיגה של אוכלוסיית הבדואים בנגב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שני הרוגים ו-18 פצועים בהתנגשות אוטובוס ומכונית בנגב
"אין דרכי כניסה ויציאה": הנהג חצה קו הפרדה – האחים נהרגו בתאונה
"נתגעגע לחיוך המלאכי": עדן בן ה-22 נהרג כשרכב על אופנועו האהוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבדואים בדרום סובלים במיוחד מכבישי הדמים בנגב, ומספרם בקרב המעורבים בתאונות דרכים קטלניות הוא גבוה במיוחד. לפי נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, הבדואים בדרום מהווים 2.7% מאוכלוסיית מדינת ישראל. שיעור מעורבותם בתאונות דרכים קשות עומד על 3% בממוצע בלבד בשש השנים האחרונות. ממוצע מעורבותם של נהגים מהמגזר הבדואי בדרום בתאונות קטלניות עומד על 7%.

לפי נתוני משטרת התנועה, בשנה האחרונה נהרגו בכבישי הנגב 49 בני אדם. מתוכם, 32 הרוגים הם בתאונות במעורבות נהגים בדואים. "ברור לכולם שישנה בעיית נהיגה בקרב חלק מתושבי המגזר", אמר גורם המעורה בנושא, "במשטרה פועלים כדי להסביר, ללמד ולכוון, אך לצערנו עדיין ישנה עבודה קשה כדי שבעיות אלו ייפסקו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שני גברים נהרגו ועשרות נפצעו בהתנגשות אוטובוס ומכונית על כביש 31 בנגב. בני בן סימון
העבודות בכביש יסתיימו ב-2018. כוחות מד"א בזירת התאונה הקטלנית בכביש 31, אתמול/בני בן סימון

מנגד, יש מי שטוען כי עבודות התשתית המתקיימות בכביש, הן הגורם לריבוי התאונות הקטלניות. בשנים האחרונות מבצעת המדינה עבודות הרחבה בכביש 31. העבודות בכביש אמורות להסתיים ב-2018 וחלק נרחב מהבעיות בכביש נובע מאותן עבודות. בין היתר, בכביש אין הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות, הכביש חשוך מאוד בשעות הלילה, הכניסות והיציאות ליישובים לא מוסדות, השוליים צרים ויחד עם זאת קיים ריבוי של כלי רכב. לפי הנתונים של עמותת אור ירוק, תאונות הדרכים עולות ב-14% באזורים שבהם מתקיימות עבודות בכביש.

"בדואי, יהודי או ערבי – הכביש הזה מסוכן לכולם"

"זו פשוט הפקרות. מישהו יצטרך לשלם על כך", אמר יצחק אבו אלקיעאן, חבר מועצת היישוב חורה. "מדובר בכביש דמים, כל נהג שעולה על הקטע הזה מהמר על חייו. אין שוליים, אין תאורה בחלקו, אין גישה מסודרת לכפרים. אם היו שוליים, אולי הייתה נמנעת התאונה אתמול".

"אני כועס וזועם", המשיך, "לפני כמה שנים איבדתי את האחיין שלי בתאונה קטלנית ולפני שמונה חודשים התרעתי בפני השר ישראל כץ במכתב על מה שקורה בקטע הזה בכביש, אבל אף אחד לא ענה לי. כולם ישנים עד התאונה הבאה, ואז נזכרים. המצב הזה לא יכול להימשך. לא מדובר פה בתופעת הנהיגה של הבדואים, אלא בתשתיות גרועות, הן האשמות בתאונות הדרכים. זה לא משנה בדואי, יהודי או ערבי – הכביש הזה מסוכן לכולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של אבו אלקיעאן לשר התחבורה כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, טוען שמצב התשתיות בכביש הוא הגורם העיקרי לתאונות הדרכים. "כביש 31 הוא מהכבישים האדומים במדינה, כביש שסובל מהזנחה רבת שנים, כביש שהבעיות התשתיתיות שלו זועקות. הכי קל תמיד זה להאשים את הנהג, אבל התשתית בכביש לא סלחנית לטעויות הנהג. כל טעות קטנה בנהיגה עלולה להסתיים בתאונה קטלנית ולכן לא רק הנהג אשם, אלא גם המדינה".

לדבריו, "חוסר הטיפול בכביש הוא מחדל רב שנים שגבה את חייהם של עשרות בני אדם, וימשיך לגבות את חייהם של רבים אם במשרד התחבורה לא ישפרו את התשתית בכל הכביש, ולא רק בחלקים מסוימים בו. אסור לחכות להרוג הבא. חייבים להאיץ את העבודות המתבצעות בכביש ולשדרג גם את קטע הירידה לים המלח, קטע שלא מתכונן לשיפור. תאונות דרכים אינן גורל הן מחדל".

ת.ד. בין 2 כלי רכב בכביש 31 מערד לחתרורים  מותו של גבר כבן 30.נהרג. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
32 תאונות דרכים בכביש זה בממוצע בשנה. תאונת דרכים קטלנית בכביש 31 ביולי האחרון/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

בחברת נתיבי ישראל האחראית על הרחבת כביש 31 טענו: "בשנת 2012 החלו העבודות לשדרוגו על ידי משרד התחבורה ובאמצעות נתיבי ישראל לאורך 31 ק"מ, מתל ערד במזרח ועד צומת שוקת במערב, בעלות של כ-1.2 מיליארד שקלים. עבודות השדרוג והסלילה מתקדמות כמתוכנן והן כוללות כביש דו מסלולי, ודו נתיבי עם הפרדה קשיחה. בימים אלה עובדת החברה על שדרוג הקטע האחרון ממולדה לצומת שוקת באורך של 6.5 ק"מ. התאונה אתמול קרתה בחיבור שבין הכביש המשודרג לבין הקטע שבעבודה. זירת התאונה מוארת בתאורה מלאה והכביש תקין לחלוטין".

לפי אור ירוק, בכל שנה בממוצע יש 32 תאונות דרכים בכביש 31, כאשר שש מתוכן בממוצע הן קטלניות עם הרוג אחד לפחות. בעשור האחרון אירעו 510 תאונות בכביש ו-88 בני אדם קיפחו חייהם. 139 נפצעו קשה ו-1,356 נפצעו קל. בשנה האחרונה מדובר על 30 תאונות עם שישה הרוגים, עשרה פצועים קשה ו-75 פצועים קל.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully