וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיירות ננטשות: איטליה מתרגלת לחיים בצל סכנת רעידת האדמה

עשרות אלפי תושבים ממרכז המדינה העבירו את הלילה במכוניות, באוהלים ובמקלים זמניים, לנוכח הרעש האחרון שזעזע את האזור ומאיים להכות שוב. "אין בית ספר, כנסייה או משטרה, לאן נחזור?", אמר אחד התושבים

צילומים מתוך יוטיוב, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

עשרות אלפי תושבים במרכז איטליה בילו את הלילה (שני) במכוניות, באוהלים ובמקלטים זמניים בעקבות רעידת האדמה העזה שהתרחשה באזור, הרביעית במספר בשלושת החודשים האחרונים. ראש הממשלה מתאו רנצי יכנס היום דיון חירום במאמצי החירום, בעוד מדענים מזהירים כי האדמה צפויה להמשיך לרעוד גם בחודשים הקרובים.

הרעש אתמול, שהיה בעוצמה של 6.6, היה החזק ביותר במדינה זה כמה עשורים, אך למרבה המזל, הוא היה קטלני הרבה פחות מזה שזעזע את האזור באוגוסט. כ-300 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה באוגוסט, אולם אתמול לא היו הרוגים, ככל הידוע. כ-20 בני אדם נפצעו ברעש שהמוקד שלו היה סמוך לעיירה נורצ'יה, שבמחוז אומבריו. רעשי משנה הורגשו באזור גם הלילה, אחד מהם בעוצמה של 4.2.

סטפנו בולדריני, תושב העיירה, העביר את הלילה בכלי הרכב שלו, יחד עם בתו בת השמונה. "אין יותר בית ספר, כנסייה או תחנת משטרה", השיב לרשת BBC אחרי שנשאל אם הוא מתכנן להישאר באזור. "איך אנחנו יכולים? אין כאן מה לעשות יותר".

לקריאה נוספת בנושא
"האדמה נפערה": פצועים ברעידת אדמה עזה במרכז איטליה
חודשיים אחרי האסון: שתי רעידות אדמה חזקות פקדו את מרכז איטליה

נזקי רעידת האדמה בנורצ'יה, מרכז איטליה. 31 באוקטובר 2016. רויטרס
הריסות בעיירה נורצ'יה, מוקד הרעש, היום/רויטרס

ג'יאנלוקה ולנסיס, ססמולוג בכיר במכון הוולקני של איטליה, הזהיר אתמול כי רעידות האדמה המתחוללות במדינה עלולות להתמשך באפקט דומינו הרסני, וכל אחת מהן עלולה להוביל לרעידת אדמה חזקה יותר לאורך קו השבר האפניני. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר כי יש "קשר גיאודינמי" בין הרעש באוגוסט, שהיה בעוצמה של 6.2, לאלו שפקדו את איטליה אחריו.

"רעידת אדמה בעוצמה של 6 דרגות או יותר יוצרת לחץ שמופעל על שברים סמוכים, וגורם להם להיקרע, וזה מה שהיינו עדים לה ככל הנראה מאז אוגוסט", הסביר. הרי האפנינים שמשתרעים ממחוז ליגוריה שבצפון-מערב המדינה ועד לאי הדרומי סיציליה מאופיינים בשרשרת של קווי שבר בתוך קרום כדור הארץ, ואורכם הוא בין עשרה ל-20 ק"מ בממוצע.

לדבריו, "התהליך יכול להימשך ללא ההפסק, כשכל רעידת אדמה מעירה קו שבר נוסף באפקט דומינו שיכול לכסות מאות קילומטרים". ולנסיס אמר כי זה דומה למה שאירע ב-1783 במחוז קלבריה, בדרום המדינה, אז חמש רעידות אדמה בעוצמה של 6.5 או יותר זעזעו את איטליה בתוך פחות מחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully