וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד: מפלגת "הפיראטים" שילשה את כוחה - אך לא עמדה בציפיות

על אף הסקרים שצפו כי המפלגה האנטי-ממסדית תגרוף את רוב המושבים בפרלמנט, היא הפסידה למפלגת הימין-מרכז המרכיבה את הקואליציה הנוכחית, ואף לא הצליחה להפוך למפלגה הגדולה באופוזיציה

מנהיגת מפלגת הפיראטים באיסלנד, בירגיטה ג'ונסדוטיר. רויטרס
תחזיק בתשעה מושבים בפרלמנט. מנהיגת המפלגה, בירגיטה ג'ונסדוטיר/רויטרס

מפלגת "הפיראטים" האנטי-ממסדית זכתה בעשרה מתוך 63 מושבים בפרלמנט באיסלנד – כך עולה מספירת הקולות בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול. המפלגה אמנם שילשה את כוחה, אך לא הצליחה לעמוד בציפיות ובתחזיות הסקרים, שחלקם חזו כי היא תהיה המפלגה הגדולה ביותר ועשויה להרכיב את הממשלה הבאה.

המפלגה המובילה היא מפלגת העצמאות המרכז-ימנית שזכתה בכ-29% מהקולות, שמהווים 21 מושבים. המפלגה מרכיבה את הקואליציה הנוכחית יחד עם המפלגה הפרוגרסיבית, שהפסידה מחצית מכוחה, ככל הנראה נוכח האכזבה מהמצב הכלכלי במדינה והטענות על שחיתות פוליטית. במקום השני נמצאת מפלגת השמאל הירוקה, שלה הצביעו 15.9%, והיא כעת מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר.


עוד חדשות מהעולם:
חשש מטרור: משפחות דיפלומטים אמריקנים נקראו לעזוב את איסטנבול
אחרי עשרה חודשים: המשבר הפוליטי בספרד הגיע לקיצו
הסיוט של קלינטון חזר: האם ה-FBI הכתיר את טראמפ לנשיא?

תומך של מפלגת הפיראטים באיסלנד, אוקטובר 2016. רויטרס
תומך המפלגה חוגג/רויטרס

מוקדם עדיין לומר איזו מפלגה או קבוצת מפלגות תוכל להרכיב את הממשלה הבאה. הבחירות במדינה הוקדמו עקב התפטרותו של ראש הממשלה, סיגמונדור גונלאוגסון, בחודש אפריל האחרון, בעקבות דליפת מסמכי פנמה שגילו כי היה שותף בחברה שבבעלותה מניות של שלושה בנקים במדינה.

מנהיגת נפלגת הפיראטים, בירגיטה ג'ונסדוטיר – חברת פרלמנט, משוררת ומשתפת פעולה לשעבר עם וויקיליקס – אמרה כי "אם האנשים מוכנים לזה, הפיראטים מוכנים גם הם". לדבריה, "לאזרחים נמאס לחיות בכאוס הזה שיש לנו פה באיסלנד, אתה אף פעם לא יודע מה יביא איתו המחר". עוד הוסיפה כי "שינוי זה דבר יפה, אין שום דבר לדאוג ממנו. אנחנו מוכנים לעשות את כל מה שהאנשים יסמכו עלינו שנעשה".

מפלגת הפיראטים הוקמה כתנועת מחאה על השחיתות השלטונית בתקופת המשבר הכלכלי ב-2008 והתחזקה עקב השערורייה שבה היה מעורב ראש הממשלה בחודש אפריל. בקמפיין הבחירות שלה הבטיחה המפלגה לפעול למען דמוקרטיה ישירה, שקיפות שלטונית מוחלטת וחירויות הפרט, ולהילחם בשחיתות. המצע הרדיקלי שלהם – שכולל בין היתר לגליזציה של סמים, הצעת מקלט לחושפי שחיתויות כמו אדוארד סנודן והקלה על השימוש במטבע הוירטואלי ביטקוין – הביא לתמיכה רחבה בהם שהגיעה בשיאה ל-40% אך דעכה מאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיגת מפלגת הפיראטים, בירגיטה ג'ונסדוטיר, מצביעה בבחירות, אוקטובר 2016. רויטרס
"לאזרחים נמאס". מנהיגת המפלגה, בירגיטה ג'ונסדוטיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully