וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן רוצים לצמצם את ההוצאות להורג: "העונש הזה לא מרתיע"

שר המשפטים במדינה טען כי יש למצוא דרכים יעילות יותר שיחליפו את העונש השנוי במחלוקת. לדבריו, יש להחיל גזר דין מוות רק על "אנשים מושחתים מוסרים" - מונח עמום המתייחס גם להפצת דת שאינה השיעה

צילום: רויטרס, אי-פי ויוטיוב; עריכה: אוהד פיטר ושניר דבוש

(למרות המחאות - עלייה במספר ההוצאות להורג בעולם)

שר המשפטים של איראן, מוסטפא פורמוהמדי, תומך בצמצום עונש המוות במדינה מאחר שלדבריו הוא לא מגביר את ההרתעה – כך דיווחו אתמול (שבת) כלי תקשורת במדינה. לדברי השר, יש למצוא דרכים יעילות יותר "שיחליפו את ההוצאות להורג". השר אמר כי העונש צריך לחול רק על "אנשים מושחתים מוסרית", מונח מעורפל המתייחס לשורת פשעים, בהן מעורבות בטרור והפצת דת שאינה השיעה.

"אנחנו רוצים למצוא את דרך הענישה היעילה ביותר, לכן אנחנו שוקלים להחליף את עונש המוות", צוטט השר בסוכנות הידיעות תסנים. הוא הוסיף כי להוצאות להורג לא הייתה השפעה בשנים האחרונות. מערכת המשפט באיראן מבוססת על השריעה, שאינה מחייבת עונש מוות לעבירות הקשורות בסמים. לאחרונה, גם אלו שנתפסו עם כמות לצריכה עצמית של סמים נידונו להוצאה להורג.

לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי, בשנה שעבה הוצאו להורג 977 אסירים במדינה – רובם עברייני סמים – לעומת 743 ב-2014. בנתונים שפורסמו באפריל האחרון נטען כי הרפובליקה האסלאמית, יחד עם פקיסטן וערב סעודית, אחראיות ל-89% מההוצאות להורג ברחבי העולם. עם זאת, הנתונים לא כוללים את סין, שם מוצאים להורג לפי ההערכות אלפי בני אדם במעטה של חשאיות.

(עדכון ראשון: 22:47)

הוצאה להורג באיראן, 2011. AP
הוצאה להורג באיראן ב-2011/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully