וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "עיתוי ההודעה על חידוש החקירה מטריד מאוד"

בכנס בחירות באוהיו, רמזה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות - שמובילה לפי סקר של רויטרס ב-15% על המועמד הרפובליקני- לבעייתיות בהתנהלות ה-FBI בפרשת המיילים. טראמפ: "משרד המשפטים מגן על קלינטון"

צילום: רויטרס

03:00 - המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ האשים את משרד המשפטים בהגנה על יריבתו המועמד הדמוקרטית הילרי קלינטון. "לזה אני מתכוון כשאני אומר שהמערכת מושחתת", אמר. טראמפ התייחס בדבריו למחלוקת בין משרד המשפטים ובין הבולשת הפדרלית (FBI) בדבר העיסוק במיילים החדשים שהתגלו הנוגעים לשימושה של קלינטון בשרת הפרטי שלה בתפקידה כשרת החוץ. גורמים במשרד המשפטים הזהירו את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, משליחת המכתב המודיע על חידוש החקירה בפרשה..

23:34 - קלינטון התייחסה באירוע בחירות במדינת פלורידה לחידוש חקירת הבולשת הפדרלית בפרשת המיילים, וכינתה את הודעת ראש ה-FBI על חידוש החקירה "חסרת תקדים ומטרידה מאוד". לדבריה, עיתויה, שבוע וחצי לפני הבחירות, הוא "מוזר". עוד היא הוסיפה כי יריבה הרפובליקני מפרסם שקרים לגבי חידוש החקירה "ומוליך את העם האמריקני שולל".

21:25 - טראמפ התייחס באירוע בחירות במדינת קולורדו להודעת הבולשת הפדרלית על חידוש חקירת פרשת המיילים של יריבתו, הילרי קלינטון. "קלינטון יכולה להאשים רק את עצמה בבעיותיה המשפטיות המצטברות והולכות", אמר טראמפ לקהל שומעיו. בנוסף התייחס טראמפ לעוזרתה של קלינטון, הומה אבדין, שבמחשבו של בעלה התגלו הודעות נוספות הנמצאות במוקד החקירה. "אני תוהה האם הומה תישאר בסביבתה. אני מקווה שלא נתנו לה חסינות", אמר.

18:45 - סקר חדש של סוכנות הידיעות "רויטרס" מצביע על יתרון לקלינטון, על פני טראמפ בהצבעה המוקדמת בבחירות. על פי הסקר המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה הרפובליקני ב-15% בקרב כ-19 מיליון אזרחים שהקדימו להצביע - חמישית מהבוחרים - לפני הבחירות ב-8 בנובמבר. עוד עולה מהסקר כי קלינטון מובילה על טראמפ במדינות אוהיו ואריזונה הנחשבות למתנדנדות וכן במעוזים רפובליקנים מסורתיים כגון ג'ורג'יה וטקסס.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
"פעל באופן עצמאי". קומי/AP

18:00 - הוושינגטון פוסט מדווח כי גורמים רשמיים במשרד המשפטים האמריקני מסרו ל-FBI כי ההחלטה של ראש הבולשת, ג'יימס קומי, להודיע לקונגרס על פתיחת חקירת פרשת המיילים לא עולה בקנה אחד עם מדיניות המשרד. אחד הגורמים אמר לעיתון כי ה-FBI עדכן את המשרד בכוונתו של קומי, וזה הגיב כי "איננו מגיבים על חקירות מתמשכות, ואנו לא נוקטים בצעדים שייראו ככאלה שנועדו להשפיע על הבחירות". לפי הגורם. "קומי פעל באופן עצמאי והוא יודע את זה".

14:00 - ברקע חידוש חקירת המיילים של קלינטון, סקר חדש שערכו רשת ABC והוושינגטון פוסט - בטרם התפרסמה הודעת ה-FBI - מראה על צמצום פערים דרמתי בין המועמדים עם פער של 2% בלבד לטובת המועמדת הדמוקרטית. הסקר נערך מדי יום בין יום חמישי האחרון ליום ראשון השבוע. ניתן לראות כי בשבת, לפני שבוע, עמד הפער על 12% - קלינטון זכתה ב-50% תמיכה ואילו טראמפ ב-38%. ואולם, עד ליום חמישי התחזק טראמפ ב-7%, וקלינטון הפסידה 3% תמיכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מסיבת העיתונאים של קלינטון:

02:46 - קלינטון התייחסה במסיבת עיתונאים לפתיחתה מחדש של חקירת פרשת המיילים על ידי ה-FBI, כפי שכתב ראש הבולשת, ג'יימס קומי, במכתב לחברי קונגרס. "קומי בעצמו אמר שהוא לא יודע אם המיילים שמוזכרים במכתב שלו משמעותיים או לא. אני משוכנעת שיהיו אשר יהיו, זה לא ישנה את המסקנות שהתקבלו ביולי", אמרה, בהתייחס להחלטת הבולשת לסגור את החקירה. "לכן, זה הכרחי שה-FBI יסביר את העניין הזה ללא דיחוי. אנחנו קוראים ל-FBI לפרסם את כל המידע שברשותו".

00:20 - הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה דיאן פיינסטיין תקפה את קומי והאשימה אותו כי הוא "משחק לידיו של טראמפ, שכבר עכשיו משתמש במכתב למטרות פוליטיות - וזאת 11 ימים לפני הבחירות". לדבריה, גם קומי מודה שה-FBI עדיין לא יודע להעריך אם המידע החדש הוא בעל חשיבות, ו"חבל שלא לקח זאת בחשבון לפני ששלח את המכתב".

00:59 - ה"האפינגטון פוסט" חשף סרטון חדש מ-2011 שבו מופיע המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, שבו הוא נראה משפיל מלכת יופי לשעבר ומנשק אותה על הבמה, בניגוד לרצונה, מול אלפי צופים באירוע באוסטרליה. זאת משום שלא הציגה אותו מול הקהל ורצה להתנקם בה.

הסרטון של טראמפ שפרסם ה"האפינגטון פוסט":

23:47 - סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא לא מעוניין לכהן כשר החוץ תחת קלינטון, אם תנצח. "אני לא רוצה להישאר בממשל, אין לי כל כוונה להישאר מעורב", אמר. זאת, על רקע דיווחים באתר "פוליטיקו" כי ביידן הוא המועמד המועדף לתפקיד שר החוץ בממשל הפונטציאלי של קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully