וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות להטרדה מינית: ארי שביט "לוקח פסק זמן"

29.10.2016 / 0:45

"הארץ": "מתנגדים בכל תוקף להטרדות מיניות ורואים בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש". במאמר נוסף שפרסמה ב"ג'ואיש ג'ורנל" התייחסה העיתונאית דניאל ברין להתנצלות שביט: "אבסורד, הייתי קורבן"

העיתונאית דניאל ברין, שטענה כי עיתונאי ישראלי הטריד אותה מינית. טוויטר, צילום מסך
"שום דבר מזה לא היה חיזור". ברין/צילום מסך, טוויטר

העיתונאי ארי שביט הודיע הלילה (שבת) להנהלת עיתון "הארץ" כי הוא "לוקח פסק זמן מעבודתו העיתונאית", לשון ההודעה. זאת בעקבות הפרסום השבוע של העיתונאית האמריקנית דניאל ברין, לפיו שביט הטריד אותה מינית.

בהודעה שפרסם הלילה עיתון "הארץ" נכתב: "'הארץ' מתנגד בכל תוקף להטרדות מיניות ורואה בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש. 'הארץ' מצפה מעובדיו להקפיד על התנהגות מקצועית. ארי שביט הוא עיתונאי בכיר ורב הישגים ב'הארץ' יותר מעשרים שנה. היום הוא הודיע לנו שבעקבות הפרסומים האחרונים, החליט לקחת פסק זמן מעבודתו העיתונאית".

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא ריבלין לאביה של חיילת שהותקפה במאה שערים: "מעשה נבלה"
"תמיד נהיה שחורים": השכונה המוזנחת מרחובות ששבויה במעגל הדמים
חשד: עובד זר מנפאל ביצע מעשה מגונה בקשיש שבו טיפל בבני ברק

מוקדם יותר הגיבה ברין להודעת ההתנצלות של שביט שפורסמה ביום חמישי, ומסרה: "ארי שביט הציע את התנצלותו על כך שלא הבין את האינטראקציה בינינו, אותה הוא הבין כחיזור. הטענות שלו הן אבסורד", כתבה ברין במאמר ל"ג'ואיש ג'ורנל". "אף אחד בעל שיקול דעת לא היה מפרש את ההתנפלות שלו עלי כשום דבר חוץ ממגע מיני אגרסיבי ולא רצוי".

ברין המשיכה והבהירה כי "שום דבר מזה לא היה חיזור. זו הייתה תקיפה של הכבוד שלי והמקצועיות שלי שהפחידה והטרידה אותי. טענות שביט כי מדובר היה ב'חיזור' לא רק מטעה, אלא מציעה כי שיתפתי איתו פעולה, כשלמעשה הייתי הקורבן".

"שביט הודה בניסיונו לשדל אותי במהלך מה שהיה אמור להיות ריאיון מקצועי, ולא הכחיש אף אחת מהעובדות שדיווחתי עליהן במאמר שלי", כתבה ברין. "בחרתי לא לנקוב בשמו של שביט בעצמי כי הכוונה שלי לא הייתה להפוך את זה לסיפור על אדם אחד, אלא על נושא התקיפות המיניות באופן כללי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא התכוונתי לפגוע ברגשותיה". שביט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, לאחר הספקולציות רבות והלחץ מצד העיתונות הישראלית שבעקבותיהם החליט לחשוף שביט את עצמו, "היא שמחה כי הוא מכיר באירוע, ובתור יהודייה מאמינה היא תמיד פתוחה לסליחה ולכפרה. אבל שביט עדיין לא התנצל על מה שהוא עשה, הוא לא התנצל על כך שביצע תקיפה מינית".

במאמר לעיתון "הארץ" כתב שביט מאמר שבו התנצל בפני ברין. "כמי שמכבד כל אשה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו", נכתב במאמר.

עוד כתב שביט: "לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה".

בהודעה סיפר שביט כי לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגש את ברין לשיחה בלוס אנג'לס. "היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה", כתב. "עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי".

(עדכון ראשון: 22:22)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully