וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוש אחרון לפני קו הסיום? "קלינטון נחושה למנות את ביידן לשר החוץ שלה"

לפי אתר "פוליטיקו", יד ימינו של אובמה טרם קיבל את השיחה ממטה הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, אך אנשיה מחפשים את "הדרך הטובה ביותר לעשות זאת". בתגובה לדיווחים הבהיר ביידן כי הוא "לא מעוניין לכהן בממשל קלינטון"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(הילרי קלינטון ומישל אובמה בכנס משותף, אתמול)

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הוא המועמד המועדף לתפקיד שר החוץ בממשל הפונטציאלי של המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון – כך דווח היום (שישי) באתר האמריקני "פוליטיקו". מקור המעורה בפרטים מסר לאתר כי ביידן טרם קיבל את הטלפון הרשמי עם ההצעה מצדה של קלינטון, אך במטה הקמפיין מנסים לפצח אסטרטגית כיצד לגשת אליו באופן היעיל ביותר כך שייענה לבקשה בחיוב. "הוא יהיה מצוין והם משקיעים זמן רב בניסיון להבין מה הדרך הטובה ביותר לנסות לשכנע אותו לעשות זאת אם היא תנצח", אמר הגורם.

בתגובה לדיווחים, הודיע ביידן כי הוא לא מעוניין לכהן כשר החוץ תחת ממשל קלינטון. "אני לא רוצה להישאר בממשל, אין לי כל כוונה להישאר מעורב", אמר. סגן הנשיא ביידן, שנחשב בשמונה השנים האחרונות יד ימינו של אובמה, כמעט התמודד בעצמו נגד קלינטון בבחירות לראשות המפלגה הרפובליקנית, אך לבסוף לא עשה זאת.

עוד בוואלה! NEWS:
היכן שלברון ג'יימס כשל, הצליח המגנט של קלינטון
מיס פינלנד לשעבר: טראמפ אחז לי בישבן לפני תחרות בניו יורק
חידת ויקיליקס: חושף השחיתויות שהפך לבובה נלעגת של פוטין

הילארי קלינטון וג'ו ביידן. AP
ביידן וקלינטון, אוגוסט/AP

בחודשים האחרונים גיבה ביידן את קלינטון והפך לאחר מתומכיה המרכזיים כשהוא משבח אותה וקורא לציבור להצביע לה בכל רחבי ארצות הברית. רק אתמול נשאל בריאיון לרשת CBS על הדרך שבה ילך לאחר שיסיים את תפקידו כסגן הנשיא בינואר 2017, ואמר כי הוא אינו בטוח מה יעשה לאחר שעבד בממשל מאז שהיה בן 30. הוא ציין כי הוא מצפה לעבוד על סוגיות שהיו חשובות לו בעת שהיה פוליטיקאי, בהן אלימות נגד נשים, אי שוויון כלכלי והפרויקט שלו למאבק במחלת הסרטן.

באותו ריאיון הוא גם הגן על הילרי קלינטון והתייחס לפרשת המיילים שבה היא מעורבת. הוא ציין כי ההחלטה של שרת החוץ לשעבר להשתמש בחשבון המייל הפרטי שלה בעת שכיהנה בתפקיד הבכיר לא נעשתה באופן מכוון. "אני לא חושב שהיא הבינה את המשקל של הדברים", אמר. "היא חשבה שזה משהו שאין בעיה לעשותו". לאחר מכן הוא הודיה כי ייתכן שקלינטון לא התמודדה כראוי עם חשיפת הפרשה, אך הוא האשים בכך את העובדה שהיא סבלה מניסיונות רבים לחבל בקריירה הפוליטית שלה לאורך השנים.

דונלד טראמפ, המועמד לנשיאות ארצות הברית. קרוליינה הצפונית, 26 באוקטובר 2016. רויטרס
מצמצם את הפער. טראמפ/רויטרס

הדיווח מגיע ברגע סקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט", ולפיו הפער בין קלינטון ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ הצטמצם במהלך השבוע האחרון ועומד כעת על 4% בלבד. הסקר נערך מדי יום בין שבת האחרונה ליום רביעי. ניתן לראות כי בשבת עמד הפער על 12% - קלינטון זכתה ב-50% תמיכה ואילו טראמפ ב-38%. עד ליום רביעי התחזק טראמפ ב-6%, וקלינטון הפסידה 2% תמיכה.

למרות זאת, רוב הנשאלים עדיין סבורים כי שרת החוץ לשעבר היא שתזכה בבחירות לנשיאות. 59% סבורים שקלינטון תנצח – מספר הכולל את רוב המצביעים הדמוקרטיים וחמישית מתומכי טראמפ.

שאלה נוספת שעלתה בסקר נוגעת לאפשרות של הונאת בחירות – טענה שמשמיע שוב ושוב המועמד הרפובליקני. לפי הסקר, תשעה מתוך עשרה מתומכיה של קלינטון סבורים כי הקולות ייספרו כראוי, אך רק 50% ממצביעי טראמפ מסכימים. כמו כן, 70% מתומכי טראמפ סבורים כי הונאת בחירות היא דבר שכיח, אך רק 11% מתומכי קלינטון חושבים את אותו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully