וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערי השכר - גם באקדמיה: סטודנטיות מרוויחות 40% פחות מסטודנטים

28.10.2016 / 18:20

מנתונים חדשים שפרסמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות עולה כי בעוד שסטודנטים מרוויחים בממוצע 4,749 שקלים בחודש, סטודנטיות מרוויחות 3,356 שקלים בלבד – פער של מאות שקלים

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
סטודנט ממוצע עובד 8 שעות יותר מסטודנטית בחודש. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

סטודנטים מרוויחים בחודש 40% יותר מסטודנטיות – כך עולה מסקר חדש שפרסמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות. על פי נתוני הסקר, במקביל לשכר במשק, סטודנטים גברים מרוויחים בממוצע 4,749 שקלים בחודש, ואילו סטודנטיות נשים מרוויחות 3,356 שקלים בחודש בלבד – פער של 1,393 שקלים. עוד עולה מהסקר, כי הסטודנטית הממוצעת עובדת 104 שעות בחודש, לעומת 112 שעות שעובד הסטודנט הממוצע. הסקר, שנערך על ידי מכון מאגר מוחות, בוצע בקרב 11 אלף סטודנטים.

השבוע פרסמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות נתונים המצביעים על כך שהוצאות הסטודנטים בשנת 2016 עלו ב-5% ואילו הכנסותיהם עלו רק ב-3%. לפי הסקר, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בקרב כ-11 אלף סטודנטים, 83% מהנשאלים הצהירו כי הם עובדים במהלך תקופת הלימודים. עם זאת, הסטודנט הממוצע מכניס רק 3,849 שקלים בחודש, כאלף שקלים פחות משכר המינימום במשק.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות בני אדם מפגינים ביפו נגד רצח נשים: "צעקנו למען החיים"
תושבי אילת זועמים לאחר ההצפות בעיר: "לטפל בזה פעם אחת ולתמיד"
המורים יפתחו בשבוע הבא בעיצומים: "שכר הוגן בזמן זו חובת המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתונים החדשים שפורסמו בידי ההתאחדות שופכים אור נוסף גם על היחס בין סטודנטיות לסטודנטיות בפקולטות השונות. הדומיננטיות הגברית בפקולטות להנדסה עדיין בולטת כאשר 62% מהסטודנטים להנדסה הם גברים ואילו 38% בלבד הם נשים.

לעומת זאת, 84% מתלמידי הפקולטות לחינוך ולהוראה הם נשים, ורק 16% הם גברים. גם בפקולטות למדעי החברה, בלימודי המשפטים ומנהל העסקים יש רוב נשי: כרבע בלבד מתלמידי מדעי החברה הם גברים, ו-58% מתלמידי המשפטים ומנהל העסקים הם נשים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פתיחת שנת הלימודים האקדמאית באוניברסיטת תל אביב, 18 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
סטודנטים באוניבסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

הסקר מגלה כי המקצוע הפופולרי בקרב הגברים הוא הנדסה, כאשר אחד מכל שלושה סטודנטים גברים לומד הנדסה לעומת 12% בלבד בקרב נשים. מדעי החברה הוא המקצוע הפופולרי בקרב סטודנטיות, כאשר 23% מכלל הסטודנטיות לומדות בפקולטות אלו.

3% מכלל הסטודנטיות ו-2% מכלל הסטודנטים בלבד לומדים רפואה. בפקולטות למדעי הרוח לומדים 5% מהסטודנטים, כאשר נתוני סקר דומה שנערך אשתקד מגלים כי חלה עלייה של 1% בקרב הגברים בפונים ללימודי מדעי הרוח ובמקביל ירידה של 1% אצל הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully