וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בני אדם הפגינו ביפו נגד רצח נשים: "צעקנו למען החיים"

כ-500 מפגינים התכנסו בעקבות הרצח של הודא אבו סרארי השבוע ביפו, וקראו למשטרה לפעול בנחישות כדי להביא את האשמים לדין. "נמשיך להיאבק בעד זכותן של נשים לחיות וזכותן לחירות ולשוויון"

צילום: מור שאולי, עריכה: מתן חדד

כ-500 מפגינים, רובם נשים, הפגינו היום (שישי) ביפו בעקבות הרצח של הודא אבו סרארי, תושבת העיר, השבוע. "נמשיך לפעול כמו שפעלנו תמיד, ונמשיך להיאבק נגד אלימות נגד נשים ובעד זכותן לחיות וזכותן לחירות ולשוויון", אמרה זהייה קונדוס.

"החברה שלנו בסכנה כאשר האישה שלנו בסכנה", אמרה ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שהשתתפה בהפגנה, והוסיפה כי "אי אפשר להיאבק נגד מדינה שעושקת, מנצלת, ושוללת זכויות ובו בזמן להסכים לדיכוי פנימי". חבר מפלגתה, ח"כ אחמד טיבי, שהפגין גם הוא, אמר כי הגיע כדי להרים קול זעקה נגד "האלימות הגואה בחברה הערבית" והוסיף: "גבר שרוצח הוא לא גבר".

גופתה של סרארי בת ה-37, אם לארבעה, נמצאה כשעליה פצעי דקירה רבים ביום רביעי ביפו. זמן קצר לאחר מכן נעצר אחיה בחשד לרצח, אך האחרון הכחיש בתוקף את המיוחס לו. מעצרו הוארך אתמול בתשעה ימים והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית.

עוד כתבות בנושא:
רצח ביפו: אישה בת 37 נדקרה למוות; אחיה נעצר
הוארך מעצר אחיה של הנרצחת ביפו: "לא רצחתי את אחותי"

הפגנה של מאות ביפו נגד רצח נשים, אוקטובר 2016. מור שאולי
הפגנה של מאות ביפו נגד רצח נשים, אוקטובר 2016/מור שאולי

"מאות אנשים ביפו ביטאו היום כעס ומיאוס מהאלימות נגד נשים", אמרה הנא עמורי שהשתתפה בהפגנה. "באו להפגנה אנשים בעלי אג'נדות שונות, אבל בעניין הזה כולם עומדים מול החברה שלנו עם מסר אחד. צעקנו למען החיים ולמען זכות הנשים לבחור לעבוד ולהגשים את עצמן. אנחנו קוראים למשטרה ולרשויות המדינה לעשות את תפקידן: להגן על נשים, למצוא את הפושעים ולהענישם בחומרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כ-500 פעילות מפגינות ביפו נגד רצח נשים, אוקטובר 2016. ספק 500
כ-500 פעילות מפגינות ביפו נגד רצח נשים, אוקטובר 2016/ספק 500

בהארכת המעצר אתמול של אחיה של הנרצחת אמרה השופטת, רונית פוזננסקי כץ, כי "תיק החקירה וצילומי הזירה והקורבן, מלמדים על מידת האכזריות שננקטה בעת האירוע כלפיה". חוקר המשטרה אישר בדיון כי החשוד נעצר בתוך מסגד בסמוך לבית הוריו, שם הוא מתגורר עם הודא. סעיד טען שבשעת הרצח היה במסגד ובמשטרה בודקים את האליבי.

מפקד משטרת יפו, סגן ניצב יאיר ויצנברג, אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי לא ניתן לייחס את הרצח ל"כבוד המשפחה". "רצח הוא רצח הוא רצח, לא מייחסים את זה לכבוד המשפחה", הבהיר. "החשוד לא משתף פעולה בחקירה ואין לנו תלונות מצד הקורבן על אלימות מצדו. הוא טופל פסיכיאטרית בעבר, אושפז והוא מטופל בכדורים. הכיוון הזה נבדק".

עוד הוא הוסיף: "לפני שנה וחצי היא התלוננה נגד הגרוש שלה, שהיה בניהם אירוע מאז שהיא התגרשה. האירוע היה לפני שלוש שנים והגירושים מלפני שנה וחצי. בתא המשפחתי שהיא חיה בו בזמן האחרון, לא היו תלונות".

(עדכון ראשון: 15:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully