וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על חאלב נמשך: המורדים פתחו במתקפה נגד המשטר לשבירת המצור

28.10.2016 / 14:24

ארגוני מורדים במדינה מוכת המלחמה הודיעו על פתיחת מתקפה על חלקיה המערביים הנשלטים בידי אסד. לפי דיווחים, רקטות שוגרו ומכוניות תופת פוצצו במוקדים שונים וגרמו למותם של 15 אזרחים

ספק 500

(בווידאו: צי ספינות של רוסיה יצא לחופי סוריה)

המורדים בסוריה החלו היום (שישי) במתקפת נגד בעיר חאלב שבצפון המדינה ותקפו אזורים המוחזקים בידי המשטר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מתקפות המורדים בעיר, שהוצאו לפועל לאחר שבועות של הפצצות כבדות של רוסיה וסוריה, כללו פיצוץ של כמה מכוניות תופת בקצה המערבי של חאלב. לפי גורם בצבא המתקפות סוכלו והכוחות הצליחו להשמיד כמה מכוניות תופת.

מטרתם של המורדים היא לשבור את המצור על חאלב, שחלקיה המזרחיים נתונים תחת הפצצות כבדות מאז הכריז צבא סוריה על המבצע לכיבוש האזור בחודש שעבר. מפקד אחד מארגוני המורדים המסונף לצבא סוריה החופשית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "המתקפה החלה הבוקר, וזוהי קריאה לכל מי שיכול לשאת נשק". דובר ארגון המורדים אחראר א-שאם ציין אף הוא ברשתות החברתיות כי המתקפה בחאלב החלה היום.

עוד בנושא:
פוטין: אובמה הפר את התחייבויתיו, סבלנותנו בסוריה אוזלת
ארדואן במסר לארה"ב: כוחותינו יפעלו לכיבוש מעוז דאעש בסוריה
"מתי יעצרו את זה?": עשרות ילדים ומורים נהרגו בהפצצת בית ספר בסוריה

לוחמי ארגון המורדים הסורי אחראר א-שאם לפני היציאה למתקפה בחאלב. 28 באוקטובר. טוויטר, צילום מסך
לוחמי אחראר א-שאם לפני היציאה למתקפה, היום/צילום מסך, טוויטר

על פי דיווחים, יותר מ-150 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר שכונות בדרום-מערב חאלב, וכן לעבר בסיס חיל האוויר נייראב שבאזורה. כמו כן, מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי לפחות 15 אזרחים נהרגו ומאה נפצעו במערב העיר. נוסף לשיגור הרקטות על חאלב, התבצע ירי גם על יעדים באזור שדה התעופה הצבאי חמימים, הסמוך ללטקיה.

בזמן תחילת המתקפה נפגש שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב עם מקביליו מסוריה ומאיראן, וליד אל-מועלם ומחמוד ג'וואד זריף. בפגישה שהתקיימה במוסקבה אמר לברוב כי למלחמת האזרחים בסוריה נדרשת תכנית צבאית הדומה להסכם שערך המערב כדי לסייע לגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה. לדבריו, סנקציות בלתי חוקיות נגד סוריה יזיקו לאזרחים ואין אלטרנטיבה אחרת מלבד פתרון פוליטי לסכסוך, הנכנס בקרוב לשנתו השישית.

לברוב הוסיף בתום הפגישה כי השרים הסכימו להגביר את המאבק בטרור בסוריה, אך הדגיש כי אותו המאבק צריך לבוא במקביל למאמצים להגברת הסיוע ההומניטרי המגיע לאזרחי המדינה. שר החוץ הסורי אמר כי כוחות הממשל עשויים להסכים להפוגה נוספת בלחימה בחאלב, אך רק בתנאי שתקבל ערבויות מכוחות המורדים לכך שאזרחים יוכלו לעזוב את העיר. לדבריו, המורדים הפרו את ההפוגה האחרונה וירו לעבר נתיבי המילוט.

מתקפה של המורדים בסוריה על חלקיה המערביים של חאלב הנשלטים בידי אסד. 28 באוקטובר 2016. רויטרס
המורדים במערב חאלב, היום/רויטרס

חאלב, שהייתה העיר המאוכלסת ביותר בסוריה לפני המלחמה, נותרה מחולקת בשנים האחרונות, כאשר חלקה המערבי נשלט בידי משטרו של הנשיא בשאר אסד וחלקה המזרחי נכבש בידי המורדים. הצבא הסורי ובעלי בריתו, ובהם חיל האוויר הרוסי שסייע בהפצצות מהאוויר, הצליח להטיל מצור על מזרח העיר – פעולה שהביאה לביקורת קשה מהמערב לנוכח התנאים הקשים. לאחרונה הוכרזה הפסקת אש בת שבוע במחוז, שעל פי מוסקבה נועדה לסייע לאזרחים להימלט דרך פרוזדורים הומניטריים, אך זו הסתיימה השבוע.

מתקפה של המורדים בסוריה על חלקיה המערביים של חאלב הנשלטים בידי אסד. 28 באוקטובר 2016. רויטרס
המורדים בחאלב, היום/רויטרס
מתקפה של המורדים בסוריה על חלקיה המערביים של חאלב הנשלטים בידי אסד. 28 באוקטובר 2016. רויטרס
המורדים בחאלב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully