וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שגידף את אובמה: נשיא הפיליפינים "הבטיח לאלוהים להפסיק לקלל"

הנשיא רודריגו דוטרטה, שרב עם נשיא ארה"ב, כינה את האפיפיור "בן זונה" והשווה עצמו להיטלר, אמר כי "שמע קול" שהורה לו להפסיק לקלל - או שמטוסו יתרסק. למרות זאת, הוא הבהיר שלא בטוח שיפסיק לנבל את פיו כשידבר על ארה"ב או על יריביו

צילום: רויטרס

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, שנודע בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת ושימושו התכוף בקללות ובעלבונות, אמר היום (שישי) כי הבטיח לאלוהים שיפסיק לקלל ולהשתמש בשפה גסה. בעת שנחת בביקור בעיר דבאו, אמר דוטרטה לעיתונאים כי בזמן טיסתו קיבל "אולטימטום" מאלוהים. "שמעתי קול שאמר לי להפסיק לקלל או שהמטוס יתרסק, ולכן הבטחתי להפסיק", אמר.

לדבריו, הוא הבטיח לאלוהים שלא "ידבר בסלנג ובמילים גסות", וציין כי ההבטחה היא גם כלפי העם הפיליפיני. עם זאת, הוא הדגיש כי להבטחה יש גבולות מסוימים, ולא בטוח שיפסיק לקלל בעת שהוא מדבר על ארצות הברית, האיחוד האירופי או יריבתו הפוליטית הסנאטורית ליילה דה לימה.

עוד בנושא:
נשיא הפיליפינים מתנתק מארה"ב: "זה אנחנו, סין ורוסיה נגד העולם"
בזמן תרגיל עם ארה"ב: נשיא הפיליפינים מאייים "לערוק" לרוסיה ולסין
נשיא הפיליפינים התנצל: "לא התכוונתי לזלזל ברצח 6 מיליון יהודים"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בביקור ביפן. 27 באוקטובר 2016. AP
הדף את ביקורת המערב על מלחמתו בסמים באמצעות עלבונות. דוטרטה/AP

כמו רוב הפיליפינים, דוטרטה נוצרי קתולי בדתו, אך בעבר דיבר על חיבתו לנשים ואף כינה את האפיפיור "בן זונה" בשל פקקי התנועה שנוצרו בזמן ביקורו. הוא דיבר רבות בעבר על כך שהותקף בידי כומר אמריקני כשהיה ילד, ואף ציין כי הדבר עיצב את דעותיו הפוליטיות. לאחרונה הוא אף אמר כי אינו חושש מסיום הברית ארוכת השנים עם ארצות הברית וציין כי הוא מעוניין שחיילים אמריקנים יעזבו את ארצו.

שפתו הגסה של דוטרטה כוונה בחודשים האחרונים בעיקר כלפי המערב והפכה אותו לפופולרי ביותר בארצו. בעבר הוא כינה את נשיא ארצות הברית ברק אובמה "בן זונה", האשים את האיחוד האירופי בצביעות ואמר שהוא מקבל את השוואתו לרודן הנאצי אדולף היטלר, שכן הוא "היה הורג בשמחה שלושה מיליון מכורים לסמים". דבריו של דוטרטה היו ברוב המקרים תגובה לביקורת הקשה מהמערב על מלחמתו בסמים, במסגרתה הרגו כוחות המשטרה אלפי חשודים בסחר ושימוש בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully