וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה הופיעה עם קלינטון: "אלו בחירות חסרות תקדים"

עמרי נחמיאס, קרוליינה הצפונית

28.10.2016 / 0:16

הגברת הראשונה נאמה עם המועמדת הדמוקרטית בפעם הראשונה על אותה במה, וקראה לצאת ולהצביע: "אם היא לא תנצח, זאת תהיה אשמתנו". קלינטון: "השוויון על הפרק". טראמפ: "היה לנו מספיק מהקלינטונים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הילרי קלינטון מקבלת אמש (חמישי) תוספת כוח חשובה עם הופעתה של הגברת הראשונה מישל אובמה לצדה באירוע בחירות בקרוליינה הצפונית. רעייתו של הנשיא הפכה במהלך החודשים האחרונים לדמות הבולטת ביותר בקמפיין של המפלגה הדמוקרטית ולמבקרת חריפה של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

"אני מעריצה ומכבדת את הילרי, לא היה מעולם מועמד יותר ראוי לתפקיד. לא ברק, ולא ביל", הכריזה הגברת הראשונה. "אלו באמת בחירות חסרות תקדים, ולכן אני כאן. אני לא חושבת שמעולם היו שני מועמדים עם חזון כה שונה לגבי ההווה ולגבי העתיד". אובמה אמרה כי "אנחנו רוצים מישהו שיאחד את המדינה הזאת".

אובמה הזהירה את הקהל כי "אם הילרי לא תנצח את הבחירות האלו, זאת תהיה אשמתנו". הגברת הראשונה גם נגעה באחת מסיסמאותיו של טראמפ, הטוען כי הבחירות מזויפות. "כשאנשים אומרים שהבחירות מוטות, הבינו שהם מנסים לגרום לכם להישאר בבית", קראה הגברת הראשונה והפצירה במשתתפים לצאת ולהצביע.

לקריאה נוספת על הבחירות בארה"ב
תומכי טראמפ מתעלמים מהסקרים ומצביעים ברגליים: "הוא ינצח"
הדמוקרטים מזהים הזדמנות - ומסתערים על הסנאט

מישל אובמה והילרי קלינטון בכנס בחירות בצפון קרוליינה. AP
חיזוק לקמפיין. מישל אובמה והילרי קלינטון, אמש/AP

באירוע בחירות בניו המפשיר בחודש שעבר, הגברת הראשונה גינתה בתקיפות את טראמפ בעקבות הסרטון שתיעד התבטאויות בוטות של המיליארדר נגד נשים. "זה לא נורמלי, אי אפשר להתייחס לזה כאל עסקים כרגיל", אמרה אז אובמה. "זאת חרפה, זה חוסר סובלנות וזה לא משנה לאיזו מפלגה אתה שייך. שום אישה לא ראויה שיתייחסו אליה בדרך זו – לאף אחת מאיתנו לא מגיע להיפגע ככה".

היחסים בין השתיים לא היו תמיד כה קרובים. במהלך הפריימריז ב-2008, אז התחרתה קלינטון בבעלה ברק אובמה, היא סירבה להכריז כי תצביע לקלינטון אם היא תהיה מועמדת המפלגה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הילרי קלינטון ומישל אובמה בכנס בחירות, אוקטובר 2016. AP
היחסים ביניהן לא תמיד היו טובים. אובמה וקלינטון, אמש/AP

קלינטון, שנאמה אמש לפניה, אמרה כי "אלו הבחירות החשובות ביותר שלנו בהיסטוריה. זאת בחירה בין המשכיות של מורשת אובמה או להריסתה". היא הוסיפה כי "אם אכפת לכם מהזכות להצביע ואתם רוצים להגן עליה ולחזק אותה – עליכם להצביע". לדבריה, אתם חייבים להצביע, שינויי האקלים והשוויון להתחתן עם מי שאתם אוהבים על הפרק. כל אחד צריך להיות מסוגל להתקבל לקולג' ולסיים את הלימודים". המועמדת הדמוקרטית התייחסה בכך להבטחתו של טראמפ לבטל את הסכם האקלים ואת הזכות להפלות.

היא החמיאה ארוכות לגברת הראשונה. "היא השקיעה שמונה שנים בפעילות למען ילדות ברחבי העולם, כדי שאלו ילכו לבתי ספר ושיהיו להן אותן הזדמנויות כמו לבנים", אמרה קלינטון. "האם יש מישהי יותר מעוררת השארה מאשר מישל אובמה?". המועדת הדמוקרטית תקפה את טראמפ על כך שיצא נגד משפחתו של החייל המוסלמי שנהרג בעיראק, לאחר שאלו הזהירו מפניו בוועידת המפלגה הדמוקרטית ביולי. "זה גורם לי לרתוח מזעם כשדונלד טראמפ מבזה משפחה שכולה", אמרה.

אתמול טראמפ פתח מחדש את הפצע של משפחתו של הומאיון חאן, שנהרג בעיראק ב-2004. בריאיון לרשת ABC הוא שב על טענתו כי אילו הוא היה נשיא באותה תקופה, בנם - שאותו כינה "גיבור" - היה נותר בחיים. אביו של החייל, חיזר, כינה את הערתו "הדבר האכזרי ביותר שאפשר להגיד" להורים שכולים.

מפגש בי הילרי קלינטון ומישל אובמה – צפון קרולינה. עמרי נחמיאס באמצעות וואווי, עמרי נחמיאס
הקהל ממתין לאובמה ולקלינטון, אמש/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס באמצעות וואווי

טראמפ נשא דברים באירוע בחירות באוהיו, גם היא מדינת מפתח. "הילרי רוצה הגירה מאסיבית מהמדינות הכי מסוכנות בעולם", אמר לתומכיו בעיר ספרינגפילד. "תכנית הפליטים שלה תשאיר אותנו עם דורות של טרור, של הקצנה ושל קיצונים בתוך שטחנו".

המועמד הרפובליקני שב על סיסמאותיו – "קלינטון היא המועמדת המושחתת ביותר אי-פעם ו"כשאני אבחר, אני אייבש את הביצה בוושינגטן הבירה". לדברי טראמפ, "היה לנו מספיק מהקלינטונים". על הנשיא אובמה אמר כי הוא נתפס לאחרונה "בשקרים רבים", בעקבות מיילים שהדליף אתר ויקיליקס ומהם עולה כי אובמה ידע על השימוש שעשתה קלינטון במייל פרטי - בניגוד להצהרותיו.

(עדכון ראשון: 20:30)

טראמפ בכנס בחירות בספרינגפילד אוהיו, אוקטובר 2016. AP
מזהיר מתכנית הפליטים של קלינטון. טראמפ, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully