וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בגרמניה: נערים אנסו בת 14 - ונענשו רק במאסר על תנאי

בית משפט בהמבורג קיבל את ההחלטה בשל חרטה של שלושה נערים, שהותירו את הנערה בקור המקפיא כשהיא חצי ערומה, מה שהוביל למותה. התביעה תערער ועשרות אלפים חתמו על עצומה הקוראת להחמרת עונשם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(עדויות מהתקיפה המינית בקלן, ינואר)

בית משפט בהמבורג, גרמניה, גזר בשבוע שעבר עונשי מאסר על תנאי על שלושה נערים שביצעו אונס קבוצתי בנערה בת 14. השופט נימק זאת בחרטה שהביעו השלושה – בני 16,14 ו-17, אך ההחלטה המקלה עוררה זעם בציבור ועשרות אלפים חתמו על עצומה הדורשת לאסור בפועל את הקבוצה. עונשם של השלושה, ששמותיהם לא פורסמו בשל גילם, נע בן 16 חודשים לשנתיים מאסר על תנאי. גם התביעה אמרה כי תערער על הפסיקה.

התקיפה התרחשה בפברואר. השלושה, וצעיר נוסף בן 21 שנשלח לארבע שנות מאסר, תקפו מינית את הנערה בעיר בזמן שנערה אחרת תיעדה זאת. לאחר מכן, הם הותירו אותה בקור המקפיא וכשהיא נמצאה היא סבלה מהיפותרמיה. על אף הניסיונות להצילה, היא מתה בבית החולים.

"כבוד האישה והרצון המיני שלה חייבים להיות בעלי משקל רב יותר מהדאגה לפושע", נכתב בעצומה, שצברה כמעט 90 אלף חתימות בשבוע. "לא ייתכן שאונס קבוצתי של נערה בת 14 על ידי ארבעה אנשים יסתיים עם מאסר על תנאי. במיוחד כשהנערה הושארה כמו חתיכת בשר וחצי ערומה בקור".

היחס לתקיפות מיניות במדינה השתנה בשנה האחרונה, בעקבות שורת מקרים שזכו לתשומת לב ציבורית נרחבת, כמו זה שאירע בערב השנה החדשה בקלן. עד יולי האחרון, על מנת להרשיע באונס היה צריך להוכיח כי הקורבן נאלץ להגן על עצמו באופן פיזי. החוק שונה כך שמספיק לומר "לא".

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה הקשיחה את חוקי האונס והקלה על גירוש מהגרים עברייני מין
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה

הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
החוק שונה לאחרונה. הפגנות בקלן נגד תקיפות מיניות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully