וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ מתעלמים מהסקרים ומצביעים ברגליים: "הוא ינצח"

27.10.2016 / 12:45

העיר המנומנמת קינסטון שבקרוליינה הצפונית קמה לתחייה, כשאלפים עמדו בתור כדי להיכנס לאירוע הבחירות של המועמד הרפובליקני. רבים בקהל סבורים שטראמפ יזכה, ומקווים שחשיפת שערורייה נוספת של המועמדת הדמוקרטית תטרוף את הקלפים. "אם קלינטון מנצחת, משהו לא בסדר"

עריכת וידאו: ניר חן

פקקי תנועה הם לא אירוע שכיח בקינסטון שבקרוליינה הצפונית. כשיוצאים מהכביש המהיר החוצה את החוף המזרחי מצפון לדרום, ופונים לעבר העיר הקטנה בת 20 אלף התושבים, ניתן לראות בעיקר חוות חקלאיות המציעות קטיף פירות, לצד יקבים מקומיים וגם כמה עצים ענקיים שקרסו לצדי הדרך - זכר להוריקן מת'יו שהיכה במדינה לפני כשבועיים.

ואולם, אמש ניתן היה להבחין כבר מרחוק בתכונה יוצאת דופן. אלפי רכבים פילסו את מקומם בדרך למגרש החניה הקטן שמחוץ לשדה התעופה האזורי בעיר – שם נערכה עצרת בחירות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. המקום בחניון נגמר במהרה, ורבים נאלצו להחנות בצדי הכביש ולצעוד כל הדרך למנחת המטוסים, שם כבר הוצב הפודיום לקראת נחיתת מטוסו של איל הנדל"ן.

שעתיים לפני תחילת האירוע, כבר השתרך תור עצום של אנשים לאורך מאות מטרים מחוץ לשדה. אלפים מהם הספיקו להיכנס פנימה בזמן, אולם אלפים אחרים עדיין עמדו בתור הארוך לבידוק הביטחוני כשהתחיל המועמד הרפובליקני לשאת את דבריו.

עוד כתבות בנושא:
הדמוקרטים מזהים הזדמנות - ומסתערים על הסנאט
רוצה לשבור את התקרה: המקום הסמלי שקלינטון שריינה לליל הבחירות
טראמפ בנאום ששודר לתומכיו בארץ: "ביחד נילחם באויבי ישראל"

כנס של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, קרוליינה הצפונית. 26 באוקטובר 2016. עמרי נחמיאס
אלפים נותרו מחוץ לשדה התעופה. התור הארוך המשתרך בקינסטון/עמרי נחמיאס

לאורך שביל ההמתנה הוקמו דוכני מזכרות, שהשתכללו בשבועות האחרונים והוספו להם פריטים חדשים - מחולצות עם ציטוטי מפתח של המועמד הרפובליקני מהשבועות האחרונים ועד לשטיחים לבית עם כיתוב שמם של טראמפ וסגנו המיועד פנס. על אחת החולצות הודפס הכיתוב "כי אז את תהיי בכלא" - זכר לאמירה של המועמד כלפי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בעימות הנשיאותי השני.

ווקר שלדון, המתגורר בקינסטון, הוא אחד מאלפי התומכים הנלהבים שהגיעו לאירוע, וזו כבר העצרת השנייה שבה הוא משתתף. "מצבו של טראמפ טוב יותר מכפי שמצטייר בתקשורת, התקשורת היא לצידה של הילרי", אמר לוואלה! NEWS, תוך שהוא מתעלם מנתוני הסקרים, האחרון שבהם הציג פער של 14% לטובת שרת החוץ לשעבר. "העצרות שלה קטנות יותר. פה יש תור באורך של מייל. הוא עושה פה משהו, אני חושב שהוא בעמדת הובלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כנס של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, קרוליינה הצפונית. 26 באוקטובר 2016. עמרי נחמיאס
המזכרות השתכללו. דוכן מחוץ לשדה התעופה בקינסטון/עמרי נחמיאס

דן בא לאירוע עם ביתו מדלן, שתתחיל את לימודיה בקולג' בשנה הבאה. לדבריו, הם נסעו יחד לעצרת במשך כחצי שעה, לבקשת הבת, שדרשה לראות במציאות את המועמד הרפובליקני. גם דן שלל את תוצאות הסקרים האחרונות, וכשנשאל איך הוא מעריך את סיכויו של טראמפ לנצח לאור מצבו בסקרים, השיב: "זה תלוי על איזה סקר אתה מסתכל. בסקר של ABC הוא במינוס 12%, אבל הם לא בכיוון, הם פספסו בערך ב-6% בפעם הקודמת. בסקרים שדייקו, אתה רואה שהוא במינוס אחוז בערך".

דן אמר כי הוא מאמין שהמועמד הרפבוליקני עדיין יכול להשלים את הפער ולנצח במרוץ לבית הלבן. "אם הבחירות היו נערכות היום, הילרי הייתה מנצחת אולי באחוז וחצי או בשניים, אבל בוודאי שיש עוד סיכוי. יוצאים עוד הרבה מיילים (ההדלפות של אתר ויקיליקס - ע"נ), ואני מקווה שהתקשורת תקרא אותם".

כנס של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, קרוליינה הצפונית. 26 באוקטובר 2016. עמרי נחמיאס
"יש עוד סיכוי לנצח". הקהל הרב בעצרת בקרוליינה הצפונית, אתמול/עמרי נחמיאס

שרון סמית, שבאה לאירוע עם בתה קורטני ונכדתה הטרייה, סיפרה כי היא נרגשת מכך שהיא הולכת לצפות בטראמפ בפעם הראשונה. גם היא הביעה את ביטחונה מכך שטראמפ יגבור על קלינטון בעוד כשבועיים. "אני לא חושבת שהסקרים מראים את האמת. אני די בטוחה שהוא ינצח. הוא מדבר על דברים שאנשים מתעניינים בהם, כמו לסגור את הגבולות, להחזיר את העבודות לאמריקה, ואנשים מתעניינים במה שיש לו לומר".

סמית חזרה על הטענות של המועמד, לפיהן הבחירות מוטות לטובת קלינטון, ואמרה: "אם קלינטון מנצחת, אז משהו לא בסדר. אנשים יודעים מה היא עשתה, באיזו פעילות פלילית הילרי היתה מעורבת, ונמאס להם מפוליטיקאים. הוא לא חייב את התפקיד הזה, הוא מילארדר, לכן אני חושבת שהוא באמת פועל למען העם האמריקני".

עצרות הבזק של טראמפ: נוחת, נואם - וממריא

ברגע שהמטוס של טראמפ נחת על המסלול, הקהל יצא מגדרו. כעבור דקות ארוכות של המתנה הוא פסע החוצה, היישר לפודיום שממוקמם לרגלי המטוס. זה כבר האירוע השלישי של המועמד ביום אחד. 12 יום לפני הבחירות, המטרה של טראמפ היא להספיק כמה שיותר אירועים במדינות המתנדנדות, בניסיון להטות את המגמה. מסיבה זו טראמפ עורך את העצרת בשדה התעופה - אין לו זמן לאירועים ארוכים באולמות סגורים. אירועים מהסוג הזה, שבהם המטוס נוחת על המסלול, המועמד מדבר לקהל במשך כשעה וממשיך לתחנה הבאה, הופכים שכיחים יותר ויותר.

טראמפ הגיע לקינסטון אחרי שהשקיע שלושה ימים רצופים בפלורידה המתנדנדת, שבה ערך שישה אירועים בסך הכול. סקר בלומברג האחרון מעלה כי כעת טראמפ מוביל בשני אחוזים במדינת המפתח בת 29 האלקטורים, שהיא מדינת חובה עבורו. עכשיו המאמצים שלו מכוונים לקרוליינה הצפונית המתנדנדת, שעל פי ממוצע הסקרים האחרונים קלינטון מובילה בה ב-2%.

לפני שהגיע לקינסטון, קיים טראמפ אירוע נוסף בשארלוט והבטיח לשפר את מצבם של השחורים בארצות הברית. את יריבתו הדמוקרטית, שממעטת בעצרות המוניות, הוא כינה "הילרי בעלת האנרגיות הנמוכות" - כינוי שאותו הוא הצמיד בעבר לג'ב בוש בזמן הפריימריז הרפובליקניים, וכעת נראה כי הוא עושה קאמבק.

דונלד טראמפ, המועמד לנשיאות ארצות הברית. קרוליינה הצפונית, 26 באוקטובר 2016. רויטרס
"מעולם איש לא התחמק מפשעים כמו הילרי". טראמפ בקינסטון, אתמול/רויטרס

טראמפ החל לנאום, ובשלב מסוים, אחד האנשים בקהל התגלה כמפגין התומך בקלינטון. הוא התחיל לקרוא סיסמאות נגד טראמפ, שהשיב לו: "יש לנו כאן מפגין. גם לך שילמו 1,500 דולר? גילינו בוויקיליקס שקלינטון שילמה לאנשים 1,500 דולר כדי להגיע ולהיות אלימים בעצרות שלנו. זו בושה, אבל אני אגיד לכם מה, הם גילו שהאנשים שלנו מאוד קשוחים".

את מרבית הנאום הקדיש טראמפ למצב הכלכלה ולרפורמת הבריאות של אובמה, המכונה אובמה-קר, בדגש על קרוליינה הצפונית. עם זאת, בשלב מסוים הוא סטה מהכתוב בטלפרומטר ופנה לקהל בעקיצה נגד קלינטון ופרשת המיילים שבה היא מעורבת. "מעולם איש לא התחמק מפשעים כמו שהילרי התחמקה מהם. הילרי מחקה 33 אלף מיילים. היא שיקרה לקונגרס תחת שבועה, שיקרה ל-FBI וגרמה ל-13 טלפונים להיעלם, כמה מהם באמצעות פטיש. מי כאן הלם בטלפונים באמצעות פטיש?". כששני אנשים מרימים את היד מתבדח טראמפ, "הו, יש לנו כאן שניים. הייתי רוצה לדעת באיזה עסק אתה, אדוני".

האירוע הסתיים, והצופים המתינו לצפות במטוס ממריא בטרם ילכו הביתה. מכאן המשיך טראמפ למדינת מפתח אחרת, ויקיים לא פחות משלושה אירועים באוהיו. מאז העימות הראשון, קלינטון הובילה ברובם המוחלט של סקרי דעת הקהל, כולל במדינות במפתח כמו קרוליינה הצפונית. אבל החשש הגדול במחנה הדמוקרטי - והתקווה שמובילה את טראמפ ותומכיו - היא שהסקרים מפספסים זרם ציבורי הולך ומתחזק שעשוי להפתיע ביום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully