וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן במסר לארה"ב: כוחותינו יפעלו לכיבוש מעוז דאעש בסוריה

הנשיא הטורקי אמר כי עדכן את אובמה כי הכוחות הטורקיים יתקדמו לעבר העיר א-רקה, לאחר שיכבשו עיר אחרת מידי דאעש. זאת, על רקע ההתנגדות הטורקית לתכנית האמריקנית, שבמסגרתה ישתתפו הכורדים בקרבות. בכיר אמריקני: "כ-900 לוחמי דאעש נהרגו עד כה במבצע במוסול"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (חמישי) כי הכוחות הטורקיים יפעלו לכיבוש מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), כחלק ממבצע "מגן הפרת", שבו פתחה המדינה לפני כחודשיים כדי לטהר את גבולה הדרומי מכוחות הארגון הקיצוני ומהכוחות הכורדיים. זאת, בתגובה להצהרות בימים האחרונים של בכירים אמריקניים, לפיהם המבצע לכיבוש מעוז דאעש בסוריה יחל בשבועות הקרובים, וישתתפו בו גורמים מהמיליציה הכורדית (YPG), שבה רואה אנקרה ארגון טרור.

ארדואן אמר כי בשיחתו אתמול עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הוא אמר לו שהכוחות יכבשו תחילה את העיירה אל-באב מידי דאעש, ולאחר מכן יתקדמו לעבר א-רקה, כמו גם לעבר העיירה מנביג', ששוחררה לאחרונה על ידי "הכוחות הסורים הדמוקרטים" (SDF) – קבוצת מורדים הנתמכת בידי ארצות הברית וכוללת את ה-YPG, שבה רואה אנקרה ארגון טרור.

גם שר ההגנה הטורקי, פיקרי איסיק, אמר כי אנקרה ביקשה מוושינגטון למנוע מהמיליציה להשתתף במבצע, וכי היא מוכנה לספק סיוע צבאי לכוחות שישתתפו בו. אתמול אמר סטיבן טאונסנד, המפקד על המבצע של כוחות הקואליציה, כי ה-YPG ישתתפו במבצע העתידי חרף התנגדות טורקיה. "הכוח היחיד המסוגל להשתתף במבצע בזמן הקרוב הוא ה'כוחות הסורים הדמוקרטיים', שבהם ל-YPG יש חלק משמעותי. אנו ניקח את הכוח הזה ואנו נתקדם לא-רקה בקרוב", ציין.

עוד כתבות בנושא:
קרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות
מגלחים זקנים ומחליפים בגדים: לוחמי דאעש מתכוננים למתקפה במוסול
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה

ארדואן בטקס חניכת גשר תלוי בטורקיה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
"נפעל לכיבוש א-רקה ומנביג' אחרי כיבוש אל-באב". ארדואן/רויטרס

ארדואן התייחס בנאומו גם למצב בעיראק, ואמר כי מחוז סינג'אר, הנמצא ממערב למוסול, נמצא בדרכו להפוך לבסיס חדש של המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK) – דבר שאותו, לדבריו, אנקרה לא תאפשר. בשבועות האחרונים חזרו בכירים טורקים ואמרו כי המדינה תשתתף במבצע לכיבוש מוסול, על אף התנגדות הממשל בבגדאד, ותגן על גבולה מפני דאעש והמיליציה הכורדית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
מתקדמים לעבר מוסול. לוחמי צבא עיראק באזור מעוז דאעש/רויטרס

בתוך כך, ג'וזף ווטל, מפקד הפיקוד המרכזי של ארצות הברית, הודיע היום כי במהלך המבצע לכיבוש מוסול, הנכנס ליומו ה-11, נהרגו בין 800 ל-900 לוחמי הארגון הקיצוני. הכוחות העיראקיים, בהם לוחמי הפשמרגה הכורדיים וחיילי צבא עיראק, ממשיכים להתקדם לעבר העיר, בסיוע של מתקפות אוויריות של מטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית. עם זאת, אתמול דווח כי לוחמי דאעש רשמו הישג והצליחו לעצור את התקדמות הצבא מדרום לעיר – דבר שהוביל גם לעצירת ההתקדמות בקרב יחידות העלית של הצבא ממזרח לעיר.

כוחות הצבא פועלים כעת לכיבוש הכפרים הנמצאים כ-30 קילומטרים מדרום למוסול, אך בחזיתות אחרות רשמו הכוחות התקדמות משמעותית יותר, והצליחו להגיע למרחק של כחמישה קילומטרים ממעוז דאעש בעיראק. "בזמן שהכוחות מתקדמים לעבר מוסול, אנו רואים כי ההתנגדות של דאעש מתגברת", אמר כריס פרקר, דובר הקואליציה.

אתמול דיווחה רשת CNN כי דאעש נערך לקראת כניסת הכוחות למעוזו, ושלח "יחידות מתאבדים" לעיר. עדי ראייה אמרו כי ביומיים האחרונים מאות בני אדם הגיעו למוסול ממעוז הארגון בסוריה, א-רקה. הם ציינו כי מדובר בלוחמים זרים הלובשים מדים וחגורות נפץ, ואוחזים בנשק קל. עוד נמסר כי לוחמי דאעש נראו ממלכדים את הגשרים העוברים מעל נהר החידקל, ומכינים עשרות מכוניות תופת.

כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
הכוחות העיראקיים תוקפים כפר הנמצא בידי דאעש, אתמול/רויטרס

סטפן טאונסנד אמר אתמול כי המבצע לכיבוש מוסול מתקדם, על אף "ההתנגדות המשמעותית של לוחמי דאעש היצירתיים". הוא התייחס להצהרות האמריקניות בנוגעות למבצע התקרב לכיבוש א-רקה, ואמר כי מבצע זה "מהווה אתגר גדול יותר ועשוי להימשך זמן רב יותר".

טאונסנד הוסיף כי המודיעין האמריקני איתר סימנים לכך שדאעש פועל בא-רקה כדי להוציא לפועל פיגועים נגד המערב. "אנו יודעים שהם מתכננים משהו מחוץ לשטחיהם", אמר במסיבת עיתונאים מבגדאד. "איננו יודעים בדיוק היכן, ואיננו יודעים בדיוק מתי, אך אנו יודעים שהתכנון מתבצע בא-רקה. אנו סבורים כי עלינו להגיע למקום במהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully