וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימות הרוגים ושרים: ההדלפות שחושפות את הקשר הרוסי לבדלנים

28.10.2016 / 0:28

מיילים שנגנבו לכאורה מחשבונו של יועצו הבכיר של פוטין מציגים את המעורבות המשמעותית של מוסקבה בענייניהם של המורדים באוקראינה, כמו גם התמיכה הכלכלית שהיא מספקת להם. הקרמלין: "מדובר בתרמית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: ארגוני הביון של אוקראינה טוענים כי רוסיה מתכוננת למתקפה בחצי האי קרים, אוגוסט האחרון)

תכתובות מיילים שהודלפו לכאורה ממחשבו של ולדיסלב סורקוב, יועצו הבכיר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מעלות כי קיימים קשרים פוליטיים וכלכליים ענפים בין הקרמלין לבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. במוסקבה מכחישים זאת על הסף.

בין המיילים, שפורסמו בידי קבוצת האקרים אוקראינית בשם "סייבר-חונטה", מייל שנשלח ממשרדו של המיליארדר הרוסי קונסטנטין מלופיב, שעל פי דיווחים שונים מקיים קשרים עם המורדים, מכיל רשימה של השרים בממשל של הבדלנים. המייל נשלח לפני שהוכרז על מינוי השרים באופן רשמי – דבר המעלה את האפשרות כי הקרמלין היה מעורב בבחירתם.

מייל נוסף שנשלח לסורקוב מאחד ממנהיגי הבדלנים, דניס פושילין, כולל רשימה של הרוגים משורות המורדים והוצאות כספיות של מרכז עיתונות במעוז הבדלנים, דונייצק. עוד נחשף מייל מגיאורגי בריוסוב, סגן יו"ר ארגון האגרוף של רוסיה, שנשלח בשנת 2014 וכולל הצעה להקים קבוצה של אנשים "המוכנים להילחם ולהביס את מיידן" – הכיכר בקייב שבה התומכים בממשל פרו-מערבי הפגינו לפני הדחת הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקביץ'.

עוד כתבות מהעולם:
ונצואלה: עשרות פצועים ועצורים בהפגנות של רבבות נגד הנשיא
הפנטגון: ערכנו מתקפה נגד שני בכירי אל-קאעדה באפגניסטן
רוצה לשבור את התקרה: המקום הסמלי שקלינטון שריינה לליל הבחירות

טנקים של צבא אוקראינה מתקדמים לעבר הגבול של חצי האי קרים לנוכח המתיחות מול רוסיה. 12 באוגוסט 2016. AP
טנקים רוסיים בחצי האי קרים/AP

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מדובר בתרמית, והוסיף כי סורקוב כלל לא משתמש במייל. עם זאת, הבולשת האוקראינית מסרה כי המיילים אמיתיים, אם כי היא הדגישה כי ייתכן שהקבוצה שינתה במידה מסויימת את התוכן. כמו כן, העיתונאית הרוסייה סבטלנה בבאבה, שתכתובת מיילים שלה עם סורקוב נמצאת בין המסמכים שנחשפו, אישרה כי לא מדובר בזיוף.

מלחמת האזרחים באוקראינה פרצה באפריל 2014 ועד כה נהרגו במהלכה 9,600 בני אדם. רוסיה טוענת פעם אחר פעם כי היא אינה תומכת בבדלנים הפרו-רוסים. סורקוב, הנמצא תחת סנקציות המערב על חלקו במשבר באוקראינה, מעורב במשא ומתן לפתרון המשבר, ואף התלווה לפוטין לביקורו בברלין החודש לדיון בנושא עם מנהיגי צרפת וגרמניה.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully