וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לפעול": אוכלוסיית חיות הבר בעולם הצטמצמה ב-60% מאז 1970

לפי מחקר מקיף של הארגונים המוסמכים בנושא, פעילות בני האדם היא הגורם העיקרי לפיחות המשמעותי, ועד 2020 עשוי להגיע שיעורו לשני שלישים. "הגענו לנקודה שבה אין כל תירוץ להמשך המצב"

פיל פילים ענקיות האינטרנט התחייבו להחרים סחר במוצרי חיות בר. ShutterStock
אוכלוסיית הפילים מצטמצמת בקצב משמעותי/ShutterStock

אוכלוסיית חיות הבר בעולם פחתה ב-58% מאז 1970, ועשויה להצטמצם בשני שלישים ביחס לשנה זו עד 2020 - כך עולה ממחקר חדש של הארגונים "האגודה הזואולוגית של לונדון" (ZSL) והקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) שפורסם היום (חמישי). לפי המחקר, הסיבה לירידה המשמעותית במספר היונקים, הציפורים, הדגים, הזוחלים ויתר בעלי החוליות היא פעילות בני האדם, הכוללת הרס של בתי גידול, סחר בבעלי חיים, זיהום אוויר ושינויי האקלים.

המחקר קובע כי קצב הפיחות במספר חיות הבר גבוה פי מאה מהקצב המוגדר נורמלי. "די ברור כי הצטמצמות אוכלוסיית חיות הבר תימשך", אמר ד"ר מייק ברט, יו"ר גוף המדע והמדיניות ב-WWF. "אני חושב שהגענו לנקודה שבה אין כל תירוץ להמשך המצב. אנו יודעים מה הסיבה ואנו יודעים את קנה המידה של ההשפעה של בני האדם על הטבע. כעת עלינו לפעול".

עוד כתבות מהעולם:
ונצואלה: עשרות פצועים ועצורים בהפגנות של רבבות נגד הנשיא
הפנטגון: ערכנו מתקפה נגד שני בכירי אל-קאעדה באפגניסטן
"מתי יעצרו את זה?": עשרות ילדים ומורים נהרגו בהפצצת בית ספר בסוריה

דגי זברה. ShutterStock
אוכלוסיית בעלי החיים החיים במים מתוקים פחתה ב-81%. דג הזברה הנפוץ במי נהרות/ShutterStock

המחקר אף קובע כי הירידה במספר בעלי החיים החיים באגמים, בנהרות ובמקווי מים מתוקים היא המשמעותית ביותר. "אני רואים פיחות משמעותי בבעלי חיים שבית הגידול שלהם הוא במים מתוקים", אמר ד"ר ברט. "אוכלוסיית בעלי חיים אלה פחתה ב-81% מאז 1970. זה קשור לאופן שבו נעשה שימוש במים אלה על ידי האדם". הוא ציין כי פיחות משמעותי נרשם גם בקרב אוכלוסיית הפילים, בשל ציד בלתי-חוקי, ובקרב אוכלוסיית הכרישים, בעקבות דיג.

החוקרים בחנו מידע על אודות 3,700 מינים שונים המהווים 6% מהמינים של בעלי החוליות בעולם. יש לציין כי ישנם מדענים החולקים על שיטת מחקר זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully