וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של נער עצור לא נשקה לו מחשש שיעבור חיפוש בעירום: "חוסר אנושיות"

27.10.2016 / 14:20

האם, שבנה חשוד בעבירות "תג מחיר", ויתרה על בקשתה לנשקו לרגל יום הולדתה בעקבות הודעת שב"ס כי יצטרך להעבירו חיפוש בהפשטה מלאה "לפי הנהלים". זאת, על אף שבית המשפט אישר את בקשתה ומתח ביקורת על שב"ס

כתובת "תג מחיר" במנהרה הסמוכה לקריית יערים, 21 בספטמבר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
קרובי הנער טוענים להחמרה בתנאי מעצרו. כתובת "תג מחיר" בקריית יערים/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

אמו של עציר קטין החשוד בעבירות "תג מחיר" ביקשה לנשקו לכבוד יום הולדתה, אך ויתרה על הבקשה לאחר שהובהר לה כי יצטרך לעבור לאחר מכן חיפוש על גופו בעירום. על אף שבית המשפט המחוזי בלוד אישר את בקשתה של האם, נציג שירות בתי הסוהר (שב"ס) אמר בדיון שנערך אתמול (רביעי) כי "כל מגע שיש עם עצור מחייב חיפוש על גופו, אלה הנהלים".

לפי עורך הדין חי הבר, המייצג את הנער מטעם ארגון "חוננו", האם ויתרה על בקשתה כשהבינה כי בנה יעבור חיפוש בהפשטה מלאה, למרות אישור השופטת נאוה בכור. קרוביו של החשוד, שנמצא במעצר עד תום ההליכים נגדו, אמרו שגם כך קיימת החמרה בתנאי מעצרו, וכי בקשת האם הגיונית. הם הוסיפו כי הפגישות עמו מתקיימות אחת לשבוע, כשהוא מאחורי זכוכית והצדדים משוחחים באמצעות טלפון מיוחד, ורק פעם בחודש הם יכולים לערוך פגישה "פתוחה".

לדבריהם, נאסר על הצעיר לקיים שיחות טלפון ולפגישות יכולים לבוא רק הוריו וסבתו, לאחר שזו נדרשה לאישור מיוחד. "זו החמרה גדולה מאוד על פני אסיר רגיל, בפרט שמדובר בקטין", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
הקרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות
גשם חזק, סופות רעמים וחשש לשיטפונות: התחזית המלאה למחר
חודשיים אחרי האסון: שתי רעידות אדמה חזקות פקדו את מרכז איטליה

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
נציג שב"ס התעקש כי הפשטת עצור לאחר מגע עמו היא נוהל קבוע/יותם רונן

השופטת בכור מתחה ביקורת על התנהלות שב"ס ודרשה שדבריה יועברו למנהל מתקן הכליאה שבו שוהה הקטין. "אני סבורה שעמדת שב"ס נגועה בחוסר סבירות קיצונית, וגובלת בחוסר אנושיות לשמה", כתבה בהחלטתה. "עם זאת, אמו של המשיב מוותרת על מתן נשיקה לבנה ולא אחייבה לעשות זאת", הוסיפה, וציינה כי על מפקד מתקן הכליאה להתייחס לדבריה בכתב בתוך חמישה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בתגובה לדברים אמר עו"ד הבר כי "אין מילה אחרת לתאר את התנהלות שב"ס מלבד אטימות. בכל שנות עבודתי הרבות כסנגור פלילי נתקלתי במקרים רבים של התנהלות לקויה, אבל אני חושב שהיום נקבע שיא אטימות חדש. מה בסך הכל ביקשה האם? לתת נשיקה על לחיו של בנה הקטין ביום ההולדת שלה. האם באמת צריך היה לאיים על האם כי ככל שתעשה זאת בנה יעבור חיפוש בהפשטה מלאה?". עו"ד הבר שיבח את השופטת על "שאמרה את דעתה על עניין זה וביקשה לקבל הבהרות", והוסיף כי "הגיע הזמן להבין כי גם לעצור יש זכויות ורגשות, ודאי כשמדובר בנער קטין. כולי ציפייה לקרוא את תגובת שב"ס שאולי תשפוך אור על התנהלות לקויה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully