וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות

עדי ראייה אמרו לרשת CNN האמריקנית כי לוחמים זרים העוטים חגורות נפץ נשלחו לעיר מא-רקה, כדי לתגבר את הלוחמים לקראת כניסת הכוחות העיראקיים. הקואליציה נערכת למבצע לכיבוש מעוז הארגון בסוריה, שצפוי להתחיל בתוך שבועות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הכוחות העיראקיים ממשיכים להתקדם לעבר העיר מוסול שבעיראק, בזמן שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נערך להיאבק על מעוזו האחרון במדינה. עדי ראייה מהעיר אמרו לרשת CNN האמריקנית כי דאעש שולח "יחידות מתאבדים" מסוריה לתוך מוסול, כדי לתגבר את הלוחמים לפני כניסת הכוח.

עדי הראייה ציינו כי ביומיים האחרונים מאות בני אדם הגיעו למוסול ממעוז הארגון בסוריה, א-רקה. הם ציינו כי מדובר בלוחמים זרים הלובשים מדים וחגורות נפץ, ואוחזים בנשק קל. עוד נמסר כי לוחמי דאעש נראו ממלכדים את הגשרים העוברים מעל נהר החידקל, ומכינים עשרות מכוניות תופת.

עוד כתבות בנושא:
מגלחים זקנים ומחליפים בגדים: לוחמי דאעש מתכוננים למתקפה במוסול
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה
מבעד לעשן הקרבות רואים את מוסול: דיווח מיוחד מחזית המאבק בדאעש

כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
הכוחות העיראקיים נלחמים בדאעש באזור מוסול/רויטרס

במקביל, תושבי הכפרים הנמצאים בידי דאעש מדרום למוסול דיווחו כי לוחמי הארגון הורו למקומיים, תוך איומי אקדח, לעזוב את בתיהם ולהתקדם לעבר מוסול, שם הם ישתמשו בהם כמגנים אנושיים. לפי עדי ראייה, מאות בני אדם קיבלו הוראה לצאת מבתיהם מבלי שהיה להם זמן לארוז את חפציהם.

"לוחמי דאעש הוציאו את כולנו מהבתים ואמרו לנו שהם לוקחים אותנו עמם למוסול", אמר אחמד בילאל חריש לסוכנות הידיעות אי-פי. "אמרו לנו שאם לא נבוא עמם נחשב לכופרים". לדבריו, הוא ומשפחתו הצליחו להימלט כאשר מתקפה אווירית על הכפר אילצה את הלוחמים לברוח. הוא ציין כי את המסע למוסול התושבים נאלצים לעשות ברגל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כוחות עירקיים מנופפים בדגל דאעש בזמן לוחמה נגד הארגון במוסול. רויטרס
הכוחות העיראקיים מנופפים בדגל דאעש שאיתרו באחד הכפרים שנכבשו מידי הארגון/רויטרס

בין 3,000 ל-5,000 חמושים נמצאים לפי ההערכות במוסול, יחד עם עוד כמיליון תושבים. ארגוני סיוע מזהירים מפני משבר הומניטרי חסר תקדים שיפרוץ עם תחילת הקרבות בעיר עצמה. מוקדם יותר היום דווח כי תושבים במוסול מספרים שלוחמי דאעש מגלחים את זקניהם ומחליפים את מקומות המסתור שלהם במקביל להתקדמות של צבא עיראק לעבר מעוזם.

עשרות אלפי חיילים עיראקים ולוחמים כורדים מתקדמים לעבר העיר מדרום, ממזרח ומצפון. על אף שהלוחמים כבר הצליחו לשחרר עשרות כפרים, ויחידות העלית התקרבו למרחק של חמישה קילומטרים מהעיר, הארגון הקיצוני רשם היום הצלחה בחזית הדרומית והצליח לעכב את התקדמות הצבא. "בזמן שהכוחות העיראקיים מתקדמים לעבר מוסול, אני רואים כי ההתנגדות של דאעש מתעצמת", אמר כריס פרקר, דובר הקואליציה בהובלת ארצות הברית המסייעת לכוחות באמצעות מתקפות מהאוויר.

רכבי הצבא האמריקאי – באזור מוסול, עירק בזמן מתקפה על דאעש. רויטרס
כלי רכב אמריקניים שבהם עושה שימוש הכוח העיראקי המתקדם לעיר/רויטרס

במקביל למבצע לכיבוש מוסול, ארצות הברית ושותפותיה מתחילות להיערך לקראת המבצע לכיבוש א-רקה שבסוריה. שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, אמר היום כי המבצע, שיחל בבידוד הארגון בתוך מעוזו, יתרחש בשבועות הקרובים. "אני סבור שזה יקרה בתוך שבועות, ולא תוך שבועות רבים", אמר קרטר בריאיון לרשת NBC, וציין כי המטרה היא להציב כוחות מקומיים באזור כדי להתחיל בבידוד העיר.

בתוך כך, סטיבן טאונסנד, המפקד על המבצע של כוחות הקואליציה, אמר כי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) תשתתף במצבע העתידי בא-רקה. זאת, על אף התנגדותה של טורקיה, שרואה בה ארגון טרור.

כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
הכוחות העיראקיים באזור מוסול/רויטרס

המיליציה הכורדית היא חלק מרכזי ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF) – ארגון מורדים הזוכה לתמיכת ארצות הברית, שכבר כבש אזורים נרחבים מידי דאעש. "טורקיה לא רוצה לראות אותנו משתפים פעולה עם ה-SDF בכל מקום, בעיקר בא-רקה", אמר טאונסנד. "אנו דנים עמם ונעשה זאת בשלבים".

לדבריו, "הכוח היחיד המסוגל להשתתף במבצע בזמן הקרוב הוא ה-SDF, שבהם ל-YPG יש חלק משמעותי. אנו ניקח את הכוח הזה ואנו נתקדם לא-רקה בקרוב". מוקדם יותר היום חזר ואמר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו כי המבצע צריך לצאת לפועל בידי כוחות מקומיים ללא ה-YPG.

(עדכון ראשון: 22:00)

עקורים מאזור הקרבות במוסול – במחנה ממזרח לעיר. רויטרס
חשש ממשבר הומניטרי. עקורים שנמלטו ממוסול במחנה ממזרח לעיר/רויטרס
לוחמי פשמרגה בצפון מוסול – לקראת התקפה על דאעש. רויטרס
הכוחות ממשיכים להתקדם לעבר העיר. לוחמי הפשמרגה הכורדים מצפון לעיר/רויטרס
פליטים שנמלטו מן המתקפה על דאעש במוסול. רויטרס
עקורים שנמלטו ממוסול, היום/רויטרס
כוחות כורדיים בפאתי מוסול, עיראק, אוקטובר 2016. פאזל הווארמי, מערכת וואלה! NEWS
מתקפה של הכורדים בפאתי מוסול/מערכת וואלה! NEWS, פאזל הווארמי
כוחות כורדיים בפאתי מוסול, עיראק, אוקטובר 2016. פאזל הווארמי, מערכת וואלה! NEWS
הכוחות הכורדיים בסמוך למוסול/מערכת וואלה! NEWS, פאזל הווארמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully