וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא החשוד בסחר באיברים: כירורג שהורשע בעבר בגין עבירות זהות

27.10.2016 / 0:20

הותר לפרסום כי ד"ר מיכאל זיס הוא אחד מהשלושה שנעצרו בחשד להפעלת רשת לסחר באיברים. שמו של זיס נקשר כמה פעמים בפרשות דומות בישראל, והוא אף הוסגר בעבר מאוקראינה בגינן. בעקבות הרשעתו רישיונו הושעה

מיכאל זיס. דרור ארצי, ג'יני
נעצר בתום חקירה סמויה ממושכת. ד"ר מיכאל זיס/ג'יני, דרור ארצי

ד"ר מיכאל זיס הוא אחד מהשלושה שנעצרו אתמול בחשד לעבירות של ניהול רשת סחר באיברים - כך הותר אתמול (רביעי) לפרסום. השלושה נעצרו על ידי היחידה הארצית של משטרת ישראל בתום חקירה סמויה של כמה חודשים. על פי החשד, זיס והשניים האחרים חברו יחד והקימו רשת לסחר באיברים תוך חלוקת תפקידים ברורה של איתור וגיוס מוכרי ורוכשי איברים וליווי ההליך הרפואי. כל זאת, תמורת גבייה לא חוקית של מאות אלפי שקלים.

זו אינה הפעם הראשונה שבה שמו של ד"ר זיס נקשר עם פרשת סחר באיברים. באוקטובר 2009 הוסגר ד"ר זיס לישראל, לאחר שנעצר לפני כן באוקראינה במסגרת חקירת חשדות לסחר באיברים.

בשנת 2014 זיס היה מעורב שוב בפרשת סחר באיברים, הפעם בטורקיה. זיס הואשם משום ששימש אחראי על החלק הרפואי של השתלת האיברים. בשל כתב אישום שהוגש נגדו השעה משרד הבריאות את רישיונו של ד"ר זיס לשישה חודשים. בהחלטת משרד הבריאות נכתב כי "חומרת המעשים וכיעורם זועקת לשמיים". הרופא הודה והורשע בעבירות.

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בנקודת התורפה של צה"ל בגבול לבנון מעצים את החשש מחטיפת חיילים
האפגנית המפורסמת בעולם נעצרה בפקיסטן בחשד להונאה
במחאה על החלטות אונסק"ו: נתניהו ישיב את השגריר להתייעצויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבו מאות אלפי שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום נעצרו ד"ר זיס ועוד שני בני אדם בחשד לעבירות של ניהול רשת סחר באיברים. על פי החשד, השלושה חברו יחד והקימו רשת לסחר באיברים תוך חלוקת תפקידים ברורה של איתור וגיוס מוכרי ורוכשי איברים וליווי ההליך הרפואי. כל זאת, תמורת גבייה לא חוקית של מאות אלפי שקלים.

מחקירת המשטרה עולה החשד כי תפקיד השלושה היה לאתר מוכרים פוטנציאליים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך הזקוקים לכסף ולשכנע אותם למכור כליה. במקביל, כך לפי החשד, הם איתרו מושתלים בעלי יכולות כספיות לרכוש כליה ולממן השתלה בלתי חוקית מסוג זה.

במסגרת החקירה נאספו ראיות נגד שלושת חברי הרשת בנוגע למקרים שהסתיימו ועברו הליך מלא – מאיתור המשתתפים ועד הניתוח – וכן בנוגע למספר רב של מקרים שהיו בעיצומם של התהליך בימים אלו. לאחר מעצרם של נערך חיפוש בבתיהם שסיפק אף הוא ראיות הקושרות אותם לעבירות המיוחסות להם.

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully