וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפגנית המפורסמת בעולם נעצרה בפקיסטן בחשד להונאה

שרבט גולה, שתמונתה התנוססה על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק בשנות ה-80, נעצרה על ידי הבולשת הפקיסטנית בחשד להחזקת תעודת זהות מזויפת. אם תורשע, היא עלולה לעמוד בפני עונש מאסר של 14 שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעצרה בפקיסטן. תמונתה של גולן שהתנוססה על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הילדה האפגנית שצילומה משנות ה-80 הפך לאחד המפורסמים בעולם עשויה לעמוד בפני עונש מאסר ממושך. שרבט גולה, כעת בשנות ה-40 לחייה, נעצרה אתמול (רביעי) בפקיסטן בחשד שנשאה תעודת זהות מזויפת. אם תורשע, היא עשויה לקבל עונש מאסר של שבע עד 14 שנים, וקנס בגובה 5,000-3,000 דולרים.

גולה צולמה כשהייתה בת 12 על ידי הצלם סטיב מקקורי במחנה פליטים בצפון-מערב פקיסטן, במהלך הפלישה הסובייטית למדינה. התמונה התנוססה על שער מגזין הנשיונל ג'יאוגרפיק, שהפך לשער המוכר ביותר בתולדותיו. במשך 17 שנה זהותה של אותה הילדה לא הייתה ידועה, אך ב-2002 היא אותרה בכפר נידח, שם התחתנה עם אופה וילדה שלושה ילדים.

עוד כתבות מהעולם:
האו"ם: 2016 היא השנה הקטלנית ביותר עבור פליטים בים התיכון
הפדיחה של סיסי: שכח שהוא בשידור חי - ו"לכלך" על מדינה ערבית
מגלחים זקנים ומחליפים בגדים: לוחמי דאעש מתכוננים למתקפה במוסול

שרבט גולה, שתמונתה התנוססה על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק בשנת 1984, בשנת 2002. טוויטר, צילום מסך
החזיקה בתעודת זהות מזויפת. גולה בשנת 2002/צילום מסך, טוויטר

הבולשת הפקיסטנית עצרה את גולה בחשד להונאה, לאחר חקירה בת שנתיים נגדה ונגד בעלה, שנמלט מהמדינה בחשאי. "הבולשת עצרה את שרבט גולה, אישה ממוצא אפגני, בגין החזקת תעודת זהות מזויפת", אמר שהיד אליאס, גורם רשמי מרשות האוכלוסין, לסוכנות הידיעות הצרפתית. אליאס אמר כי הרשויות מחפשות אחר שלושה מעובדי רשות האוכלוסין שנמצאו אחראים להוצאת תעודת הזהות של גולה.

למרות המעצר והעונש הכבד שמטיל החוק הפקיסטני, גולה אינה צפויה לשאת עונש כבד. זאת, מאחר שאפגנים רבים שהורשעו במקרים דומים גורשו מהמדינה לפני שנשלחו לכלא. פקיסטן שימשה למקום מפלט למיליוני אפגנים שנמלטו מהמדינה לאחר הפלישה הסוביטית ב-1979, וכיום נמצאים בה 1.4 מיליון פליטים.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully