וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 2016 היא השנה הקטלנית ביותר עבור פליטים בים התיכון

נציבות הפליטים של הארגון מסרה כי מאז ינואר האחרון נהרגו או נעדרו 3,800 איש שעשו את דרכם לעבר אירופה על גבי ספינות רעועות - יותר ממספר ההרוגים בכל שנת 2015. רוב ההרוגים יצאו מחופי לוב לכיוון איטליה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(משפחה התאחדה לאחר שהגיעה לאיטליה על ספינת םליט

שנת 2016 היא הקטלנית ביותר עבור פליטים ומהגרים העושים את דרכם על סירות רעועות במימי הים התיכון כדי להגיע לאירופה – כך מסרה היום (רביעי) נציבות האו"ם לפליטים. לפי ההודעה, לפחות 3,800 נעלמו במימי הים התיכון מתחילת השנה – מספר החוצה את מספר ההרוגים שנרשם בשנה שעברה כולה – 3,771. "אנו מאשרים כי לפחות 3,800 איש נהרגו או מוגדרים נעדרים מתחילת השנה", כתב דובר נציבות האו"ם לפליטים, ויליאם ספינדלר, בעמוד הטוויטר שלו.

לפי האו"ם, רוב המהגרים שנהרגו יצאו מחופי לוב לעבר איטליה – אזור שבו פועלים מבריחי מהגרים רבים, המנצלים את המצב הרעוע בלוב כדי להוציא לפועל את תכניתיהם. האו"ם מסר היום כי דרך זו היא "מסוכנת ביותר, בשל הזרמים החזקים באזור ומזג האוויר הבלתי-יציב". חיל הים של איטליה מחלץ מדי יום מאות ואף אלפי פליטים מהים התיכון, ובתחילת החודש יותר מ-6,000 איש חולצו ביום אחד.

טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
טביעת ספינת מהגרים מול חופי לוב, מאי האחרון/אתר רשמי, חיל הים של איטליה

הפליטים ממשיכים לנסות ולהגיע לאירופה, על אף הניסיונות של מדינות היבשת להביא לסיומו של המשבר בדרכים שונות – החל מבניית גדר בגבול ועד להסכם פליטים עם טורקיה. ההסכם האחרון אמנם הפחית את קצב הגעת המהגרים ליוון, אך גרם להם לחפש דרכים מסוכנות יותר כדי להגיע למקום מבטחים. במקביל למספר ההרוגים הגבוה, מספר הילדים המגיעים ליבשת, בהם כאלה המגיעים ללא בני משפחתם, ממשיך לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully