וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקרו את תמונת התינוק ודרכו רובים: אישום נגד משתתפי "חתונת השנאה"

26.10.2016 / 11:05

כתב אישום הוגש נגד 13 ממשתתפי חתונתו של יקיר אשבל בדצמבר אשתקד, שבמהלכה דקרו המשתתפים את תמונתו של עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע ההצתה בדומא, הניפו כלי נשק צבאיים וקראו "יתפוצץ המסגד". המשתתפים שולהבו על ידי אחד הנאשמים, זמר החתונה

עריכה: ניר חן

(נתניהו מתייחס לסרטון מ"חתונת השנאה", דצמבר 2015)

13 בני אדם, בהם חמישה קטינים בני 17-14 הואשמו היום (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים בגין הסתה לאלימות או לטרור, ובעבירות נוספות, לאחר השתתפותם ב"חתונת השנאה" שנערכה בדצמבר אשתקד. במהלך האירוע, הונפו תמונות של התינוק עלי דוואבשה שנרצח לפני כשנה וחצי בפיגוע ההצתה בכפר דומא כשהנאשמים דקרו אותן לכאורה בסכין, וקראו קריאות מסיתות.

לפי כתב האישום, במהלך נישואיו של יקיר אשבל מבנימין, הניפו כמה עשרות צעירים מבאי החתונה ובהם קטינים רבים תמונות של משפחת דוואבשה, שני רובים אוטומטיים מסוג M4 - נשק קלעים צה"לי, אחד מהם שייך לחייל מנחם כהן – ורובה M16 מקוצר, אקדחים או חפצים שנראים כמו אקדחים, בקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים.

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
תמונתו של עלי דוואבשה ובתוכה נעוצה סכין. "חתונת השנאה", דצמבר 2015/צילום מסך, חדשות 10

כמו כן, אחד הנאשמים, זמר החתונה סיני תור מרמת השרון, את השיר "יבנה המקדש", כשהוא קורא: "יישרף, יישרף המסגד" וכן "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". במהלך השמעת השיר, רקד אחד הנאשמים, דניאל צבי משה פינר מכפר תפוח, כאשר כתוב על חולצתו "אין ערבים, אין פיגועים" והניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".

לקול השירים "זכרני נא" ו"הכפירים שואגים לטרף", החלו הנאשמים לרקוד, חלקם כשהם רעולי פנים, דוקרים פעם אחר פעם תמונות משפחת דוואבשה באמצעות סכינים ואחדים אף הציתו וקרעו את התמונות. חלק מאוחזי כלי הנשק דרכו אותם, בעוד זמר החתונה סיני תור מעודד ומלהיב אותם בשיריו, ומעת לעת מחליף את מילות השיר "פלישתים" ב"פלסטין" בשיר "זוכרני נא" ובשיר "הכפירים שואגים" הוסיף את המילים "ריבונו של עולם אנחנו עוד רעבים", על מנת לשלהב את הרוקדים ולתמוך במעשיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארכת מעצרם של חלק מהחשודים בפרשה, בדצמבר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
בן גביר: "מן הראוי שיגישו קודם כתבי אישום נגד משתתפי חתונות באום אל-פחם ורהט שגם יורים באוויר"

על פי כתב האישום, "במעשיהם פרסמו הנאשמים בצוותא חדא קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור". כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לנוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים.

עו"ד איתמר בן גביר, המיצג את אחד מהנאשמים, מסר: "מדובר בצעד פופוליסטי של הפרקליטות, שבדרך כלל שולחת כתבי אישום בדואר לנאשמים משוחררים, אך הפעם נדמה שהרצון להוציא הודעה לתקשורת גובר על זכויות הנאשמים שראוי היה שיעיינו בכתב האישום ולא יקבלו הודעה טלפונית". לדבריו, "מן הראוי שבפרקליטות יגישו קודם כתבי אישום נגד משתתפי חתונות באום אל-פחם ורהט שלא רק שמנופפים בנשק אלא אף יורים באוויר. בפרקליטות גיבורים על יהודים ותחושה קשה של גזענות ואכיפה בררנית ממשיכה להיות באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully