וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצע פיגוע דקירה - ונידון לעונש מאסר מופחת; המשפחות: "זלזול בנפגעים"

26.10.2016 / 10:51

גו'ן קאקיש, תושב מזרח ירושלים, דקר בערב שבועות שעבר שני נערים ליד שער שכם בירושלים, אך נידון לתשע שנות מאסר בהסדר טיעון. אחיו של אחד מהם: "זה ניסיון לרצח, זה מגוחך". הפרקליטות הודיעה למשפחה כי תערער לעליון

צילום: רוני כנפו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לפני כחודש עונש של תשע שנות מאסר על מחבל שדקר שני נערים בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים במאי 2015, ופצע אותם באורח בינוני. גזר הדין הנחשב למקל, ניתן בהתחשב בנסיבותיו האישיות של המחבל, במצבו הנפשי, וזאת על אף שהוא לא קיבל אחריות מלאה על ביצוע המעשים. בני משפחתו הביעו זעם על גזר הדין והפרקליטות הודיעה כי תערער עליו.

"התחושות בבית הן של זלזול. שמזלזלים בכל הנושא של פיגועים ודקירות, פשוט רואים את זה בזלזול. מה שהוא קיבל זה צחוק מעבודה", אמר לוואלה! NEWS נחמן רביבו, שאחיו הצעיר נפצע בפיגוע. "הוא קיבל תשע שנים, עם שליש ואולי עם עוד שליש הוא יצא אחרי שנתיים-שלוש, וזה כשהיה פה ניסיון לרצח. זה מחבל שמגיע עם סכין של 30 סנטימטרים, שבא להרוג, עם עבר פלילי. זה מגוחך".

בגזר הדין שניתן בחודש ספטמבר כתב השופט רפי כרמל כי "במציאות הנוכחית שבה רבו פיגועי הדקירה מתחייבת התייחסות עונשית הולמת". עם זאת, חרף קביעה זו, החליט שופט בית המשפט המחוזי לגזור עונש קל יחסית על ג'ון קאקיש, נוצרי בן 21 המתגורר במזרח ירושלים, שביצע את פיגוע הדקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
שבועיים לבחירות בארה"ב: זו תמונת המצב העדכנית בסקרים
בן 15 נורה למוות במהלך עבודות בגבול: "דם ילדים אינו הפקר"
שבועיים אחרי: אונסק"ו שוב יכריע בהצעה שנויה במחלוקת על י-ם

שער שכם בעיר העתיקה, ירושלים. מרץ 2016. רויטרס
"היה פה ניסיון לרצח". שער שכם בעיר העתיקה בירושלים/רויטרס

הפיגוע אירע בליל חג השבועות בשנה שעברה, לפני תחילתו הרשמית של גל הטרור האחרון. קאקיש ארב ליהודים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים כשבידו סכין. בסמוך לשעה 2:30 בלילה הוא הבחין בקבוצת נערים הלבושים כחסידים שחלפו על פניו – בדרכם, על פי המסורת הנהוגה בחג, ללמוד תורה במשך כל הלילה.

קאקיש החל לרוץ אחר הנערים, דקר שניים מהם בגבם ואף בעט באחד מהם. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום, החביא את מעילו ואת הסכין ששימשה אותו לביצוע הפיגוע במקום מסתור בסמוך לביתו, שאל חולצה משכנו, הלך לביתו, התגלח והחליף בגדים. שני הנערים פונו לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"זה זלזול": משפחת נפגע בפיגוע בירושלים ב-2015 יוצאת למאבק בעונש המקל של המחבל. רוני כנפו
"לאחי יש חרדות. אנחנו משתדלים לעזור". נחמן רביבו/רוני כנפו

אביו של אחד הנערים אף הגיש הצהרת נפגע עבירה לבית המשפט, שבה תיאר גם את הנזקים הנפשיים שמהם סובל בנו. בהצהרה שהגיש תיאר כי הבן "מסתגר בתוך עצמו, ממעט ביציאה מהבית ובקשרים חברתיים" וכי חלה נסיגה במצבו. גם בתחום הפיזי תיאר האב כי בנו סובל מכאבים וכי הוא עדיין מוגבל בתנועה.

"אחי עדיין בטראומה, נושא את הצלקות, מפחד לצאת לבד מהבית", הוסיף רביבו. "כבר לא הולך לכותל ולעיר העתיקה שהוא היה מבקר בהם באופן קבוע, הוא לא מתקרב לאזור שם. זה לא פשוט, הוא מתעורר בלילות, יש לו חרדות, קשיים. אנחנו משתדלים לעזור". לדבריו, "זה מאוד מקומם אותו שהמחבל שבא להרוג אותו מקבל עונש קל ומי כמונו יודעים שהם יצאו אחרי שלוש שנים. זה מאוד מכעיס, אבל אנחנו נשתדל באמצעות עורכי הדין לערער לעליון ולראות אם אפשר להחמיר בעונש. אנחנו רוצים שהוא יקבל 20 שנה. הוא צריך לקבל מה שמגיע לו. מחבל שבא להרוג, צריך לדעת שיישא בתוצאה".

סנגורו של המחבל: הוא לא פעל על רקע לאומני

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה שני כתבי אישום לבית המשפט המחוזי שייחסו לקאקיש עבירה של חבלה בכוונה מחמירה, שהעונש המרבי עליה הוא 20 שנות מאסר. בכתב האישום המקורי תואר כי העבירה בוצעה ממניע גזעני, ואילו בכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון הושמט סעיף זה. בשלב הטיעונים לעונש תיארה עו"ד ענת גרינבאום כי הפרקליטות "עשתה חסד עם הנאשם", בכך שלא הגישה כתב אישום המייחס לו עבירה של ניסיון רצח, שלפי הפסיקה מאפשר להטיל עונש מאסר חמור יותר.

סנגורו של קאקיש, עו"ד חאג' מופיד, טען בדיון כי הדקירה לא בוצעה ממניע גזעני אלא על רקע מצבו הנפשי של מרשו, שהיה נתון במהלך האירוע תחת השפעת אלכוהול, וציין בין היתר את עובדת היותו נוצרי כהוכחה לכך. באותו דיון אמר הנאשם כי הוא "לוקח אחריות" על מעשיו, אך הדגיש כי הללו לא בוצעו על רק לאומני.

השופט כרמל ציין את חומרת מעשיו של קאקיש, את עברו הפלילי וכן כמה קביעות שליליות שצוינו בתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו. "חרף הודאתו בכתב האישום המתוקן, הנאשם לא לקח אחריות מלאה על ביצוע העבירות, הוא ממוקד בעצמו, מציג עמדה קורבנית ומתקשה להכיר בפגיעה ובנזק שהסב למתלוננים". ואולם, למרות קביעות אלו, ובין היתר בהתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, החליט השופט כרמל לגזור עליו עונש קל יחסית של תשע שנות מאסר ופיצוי כספי של 10,000 שקלים לכל אחד מהמתלוננים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המלווה את משפחת אחד הנערים בפיגוע, מסר: "ענישה של תשע שנים באירוע חמור של דקירה כפולה של שני יהודים תמימים ממניע גזעני, היא ענישה נמוכה ולא ראויה. מערכת המשפט פספסה את האפשרות המוצדקת לתת ענישה מרתיעה למחבל שביצע מעשה שלמעשה היווה את יריית הפתיחה של האינתיפאדה האחרונה. אנחנו מברכים על כוונת הפרקליטות להגיש ערעור על קלות העונש ונקווה כי העונש יוחמר כראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully