וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים ברבנות: רב הודח מתפקידו עקב תלונות על הטרדה מינית

25.10.2016 / 23:30

הרבנות הראשית הדיחה את הרב בשל תלונות שהצטברו נגדו בשבע השנים האחרונות, אף שמעולם לא הורשע בדין פלילי. "רב צריך לשמש דוגמה ומופת בכל הלכותיו. מעבר לחטא, הוא פגע במעמד הרבנות", נכתב בהחלטה. עורך דינו: "גורמים אינטרסנטיים הפיצו שקרים"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
הרבנות הראשית לישראל/רוני כנפו

הרבנות הראשית לישראל הדיחה לראשונה רב מתפקידו לאחר שבשנים האחרונות התקבלו נגדו שורה של תלונות על פגיעה מינית בנשים (לרבות קטינה - י"א) ועל קשרים אסורים, מבחינה הלכתית, עם נשים. מדובר ברב של שכונה באחת מערי הצפון, שהתלונה הראשונה נגדו הגיעה לרבנות לפני שבע שנים ביוזמת רב בכיר בציונות הדתית. האחרון טען כי שוחח עם אישה שהכירה את רב השכונה במכון ללימודי יהדות כחלק מהליך חזרה בתשובה שעברה, והוא פיתה אותה לקיום יחסים מיניים.

בשימוע שנערך לרב, הוא הכחיש את הטענות נגדו על הקשר המיני אף שהודה כי פעל בניגוד לכללי ההלכה. מאוחר יותר התקבצו תלונות נוספות נגדו, בהן קטינה שהעידה כי פגע בה מינית ואישה שטענה כי הגיע לרב כדי לקבל ייעוץ והוא בתגובה ניהל עמה קשר "בעל מאפיינים מיניים תוך פגיעה בה". בתחילה, בשנת 2010, הסתפקה הרבנות בהשעיית האישור שניתן לו לערוך חופות מטעמה. אחרי שהתקבלה תלונה נוספת נגדו, ועדת המשמעת קבעה כי יש לבטל את האישור לחלוטין. רק לאחרונה, בעקבות סרטונים שהגיעו לידי הרבנות ובהם נראה לכאורה הרב בחלק מהמעשים האסורים המיוחסים לו, החליטה ועדת המשמעת של הרבנות הראשית להמליץ על הדחתו בהליך של שלילת תעודת כושר לרב שכונה כך שלא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו.

את ההמלצה אימצו הרבנים הראשיים לישראל דוד לאו ויצחק יוסף מתוך מדיניות חדשה שנועדה להחמיר במקרים כאלו. אף שחלק מהתיקים נגד רב השכונה התבררו בעבר במשטרה, וזו החליטה לסגור אותם מחוסר ראיות, ועדת המשמעת כתבה בהחלטתה כי "רב צריך לשמש דוגמה ומופת לחיים תורניים ומוסריים בכל הליכותיו, ובהחלט לא ניתן לומר זאת על רב שמקיים מערכות יחסים עם נשים מחוץ לנישואין. מעבר לחטא החמור הכרוך במעשים אלו, פגע (הרב) במעשיו, במעמדה של הרבנות בישראל, וברבני ישראל בכללם". עוד הוסיפו: "לא נעלמו מעיני הוועדה פעולותיו החיוביות לאורך השנים בהרבצת תורה ובעזרה לזולת, יחד עם זאת, סבורה הוועדה כי התנהג באופן שאינו הולם את מעמדו של רב בישראל".

"החלטת הוועדה נשענת על פרשנות מוטעית ותמוהה"

מעורך דינו נמסר: "החלטת הרבנות הראשית הגיעה אלינו היום והיא תילמד לעומקה. מן ההכרח לציין שמעולם לא הייתה הרשעה או אפילו העמדה לדין באף אחד מהמקרים וכל תיקי התלונות נסגרו בשלב החקירה. לצערנו בקדירה זו בחשו כמה גורמים - אינטרסנטיים ומקושרים ברבנות הראשית שפעלו רבות נגדו תוך הפצת שקרים שעוד יתבררו ויחשפו - והם אלו אשר הביאו לקבלת החלטה זו".

עוד נמסר: "על פי הבנתנו את החומר - זו החלטה שלא תעמוד בשום מבחן משפטי אובייקטיבי ולו בשל העובדה שלא ניתנה לרב ההזדמנות להציג ראיות מטעמו ולכן בדעתנו לערער על ההחלטה הזו ואף להגיש תביעת דיבה. יצויין עוד כי ועדת המשמעת בהחלטתה קבעה כי 'בהינתן הכחשתו של הנידון, ובהעדר כל ראיה התומכת בגרסתן של שלוש המתלוננות, לא ניתן לבסס ראיה מנהלית שתשמש נגדו'. על כן, לטעמנו, החלטת הוועדה נשענת על פרשנות מוטעית ותמוהה של עצם קיום התלונות ושל דיווח בכתב שהתייחסו אליו כאמת ללא כל בדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully