וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר? אין לי מושג מהו": מורים הפגינו מול ביתו של בנט

25.10.2016 / 22:27

מאה אנשי הוראה, שלא קיבלו אישור למחות, עמדו מול ביתו של שר החינוך כשפלסטרים מודבקים לפיותיהם. "המערכת רקובה מבפנים, והאחראים הם האיגודים ומשרד החינוך", אמרו. על הוועדה שהקים בנט: "ספין תקשורתי עלוב"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

כמאה מורים התייצבו הערב (שלישי) מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, במחאה על בעיות השכר שעמן הם מתמודדים בעקבות הרפורמות במערך התשלום. המורים, שלא קיבלו אישור מהמשטרה להפגין, נעמדו בדממה מול ביתו של שר החינוך כשפלסטרים מודבקים על פיותיהם, ואחזו בשלטים. "גנבו לנו כסף וממשיכים לשקר בפייסבוק. טוענים שהחזיקו לנו כסף, אבל בתשובות הרשמיות אומרים שרק בינואר. המערכת רקובה מבפנים, והאחראים הם איגודי העובדים ומשרד החינוך", אמרו ראשי המחאה.

הבוקר התכנסה לראשונה הוועדה לתשלומי שכר עובדי ההוראה שמינה בנט, אולם זה לא הרשים את המפגינים. "אנחנו לא רוצים ועדה, אלא פתרון", אמרה אורית עדני, מורה מתל מונד שמלמדת ב-21 השנים האחרונות.

עדני נוסעת ברכבת מדי יום לעבודה ובשל הרפורמה בתחבורה הציבורית – השכר שלה השתנה מהותית. "אמרו לי שלא אקבל את כל ההחזר בגלל הרפורמה. במקום כמעט אלף שקלים, אני מקבלת 250", סיפרה. "בחודש האחרון החזירו את מה שהורידו, אבל הורידו עוד - אז עד עכשיו לא ברור לי אם החזירו לי או לקחו ממני. 21 שנה, בכל ספטמבר, אני לא מקבלת את כל המרכיבים בשכר. צריך לעקוב ורואה חשבון צמוד להבין את התלוש".

עוד בנושא:
ארגון המורים מאיים: "התחייבות למילוי הדרישות - או עיצומים מיום חמישי"
מחאת השכר יוצאת לרחובות: מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך

הפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016. טלי מאייר
"לא רוצים ועדה, אלא פתרון". המורים מפגינים מול ביתו של בנט/טלי מאייר
הפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016. טלי מאייר
הפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016/טלי מאייר

ליאור בשן, תושב רעננה שהסב את מקצועו משוק ההון להוראה, הגיע להפגנה עם בנו, נועם בן התשע. "עזבתי משכורת יפה כי אני מאמין שחייבים לשנות. הבאתי גם את הבן שלי, שהוא בכיתה ד', כי הילדים היקרים האלה בסכנה", סיפר. "לא קיבלתי בכלל שכר, רק מקדמה של 1,900 שקלים. אין לי מושג בכלל מה השכר שלי. אמנם לא עשיתי את ההסבה בשביל הכסף, אבל אפילו המינימום לא ניתן לנו. היום ה-25 בחודש ואפילו את תלוש המשכורת לא קיבלתי".

גם את בשן הוועדה שמינה בנט לא מרשימה במיוחד. "היא ספין תקשורתי עלוב", הבהיר. "הוא לא האשם, כי זה שנים אחורה, אבל לכנס ועדה מול מצלמות הטלוויזיה זו בדיחה עצובה. לא ככה פותרים בעיות".

ליאור בשן ובנו נועם בהפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
בשן ובנו נועם/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
הפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016. טלי מאייר
הפגנת המורים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, רעננה. אוקטובר 2016/טלי מאייר

מטה המאבק של המורים התייחס גם לכך שהמשטרה לא אישרה את ההפגנה, ונמסר כי מדובר היה ב"מסע איומים אישיים על עובדי הוראה". "ההתנהגות הזו תמוהה לנו ומנוגדת לזכויות האזרח הבסיסיות שלנו, אך במחשבה מעמיקה אנו לא מופתעים ממנה; מישהו מנסה להשתיק את עובדי ההוראה באמצעות שולחנות עגולים וועדות עבודה בעיניים", נמסר. "הפעם זה לא יעזור – אנחנו נחושים לפעול בכל דרך חינוכית וחוקית על מנת לעצור את מחדל השכר המתמשך, לקדם את מעמד עובד ההוראה ולהציבו בסדר עדיפות עליון".

לסיכום, הציגו ראשי המחאה את דרישותיהם; מינוי של ועדת בדיקת חיצונית, השוואת שכרם לממוצע ה-OECD, ביטול המכסות להעלאה בדרגה, השוואת תנאי החזקת רכב למגזר הציבורי, תשלום שעות נוספת בפועל ללא מגבלה ובהתאם לנדרש, השוואת תנאים סוציאליים של עובדי הוראה לנהוג במגזר הציבורי וצוות עבודה בתקציב שנתי של חמישה מיליון שקלים לשיפור מעמד העובדים.

"'תנועת חדר המורים' תהיה האלטרנטיבה לאיגודים שדואגים לאינטרסים שלהם ולא של עובדי ההוראה. הגענו למצב שאנו תחת קו העוני", נמסר מראשי המחאה. "אנו מבקשים מכל עובדי ההוראה לסמם מחר על הלוח קו אדום כדי לסמל לתלמידים שהמורים שלהם תחת קו העוני".

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully