וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימין ומשמאל: הכנסת קוראת לח"כ אורן חזן להשעות את עצמו

לאחר שבית המשפט קבע כי חבר הכנסת צרך סמים קשים, פנו ח"כיות ממרצ ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסיר את חסינותו. צעירי הליכוד קראו לו להתפטר, וח"כ גליק אמר כי "מוטב שישעה עצמו". ח"כ ביטן לאולפן וואלה! NEWS: "אין דרך משפטית להוציאו מהכנסת"

צילום: מור שאולי ורוני כנפו , עריכת וידאו: ניר חן .

חברי כנסת ופעילים מכל הקשת הפוליטית קראו היום (רביעי) לח"כ אורן חזן (הליכוד) להשעות את עצמו בעקבות דחיית תביעתו נגד העיתונאי עמית סגל בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע כי חזן אכן השתמש בסמים קשים. עם זאת, לטענת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, "אין שום דרך למנוע מחזן לכהן בכנסת מבחינה חוקית". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיף ביטן: "עד שלא אקרא את פסק הדין ואתייעץ עם יושב ראש הכנסת וראש הממשלה, לא אגיב על העניין".

חברות כנסת מסיעת מרצ, זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג, פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרשו ממנו להסיר את חסינותו של חזן. עם פרסום הפרשה לראשונה אשתקד, פנתה ח"כ רוזין ליועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, בבקשה שיורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן, אך לא נענתה. "לנוכח האשמות חמורות אלו, שקיבלו משנה תוקף בקביעת בית המשפט מהיום, אנו פונות אליך בשנית בבקשה שתפעיל את סמכותך להסיר את חסינותו של חה"כ חזן ותורה למשטרת ישראל לחקור את הדברים", נכתב. "סרסרות ושידול לזנות אינם חוקיים בישראל וכן בבולגריה".

עוד הוסיפו: "ישנה חשיבות רבה למסר הציבורי של חקירת ח"כ חזן. אל לנו לעבור לסדר היום כאשר נבחר ציבור נחשד בעבירות שנושאות עמן לא רק ענישה פלילית אלא גם קלון משפטי ומוסרי - וממשיך להחזיק במשרתו הציבורית".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ חזן נגד יו"ר הקואליציה: "ביטן התבלבל, אנחנו לא בקוריאה הצפונית"
ליברמן לעיתון פלסטיני: "אם חמאס יעצור את הירי, נקים נמל ימי"
נתניהו הודה לאיטליה על גינוי החלטת אונסק"ו: "שינוי כיוון"

ח"כ אורן חזן במשפטו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
"אין שום דרך למנוע מחזן לכהן בכנסת". חזן, אוגוסט/מגד גוזני

הקריאות נגד חזן לא באו רק מהקואליציה. יו"ר צעירי הליכוד, דוד שאין, קרא לחזן – שהיה גם הוא מראשי צעירי הליכוד – להתפטר מתפקידו בעקבות הכרעת בית המשפט. "אורן חזן אינו יכול לשמש יותר כחבר כנסת. טוב יעשה אם יתנצל על מעשיו, ישמור על כבודן של הכנסת ושל תנועת הליכוד ויתפטר", אמר.

"כל עוד הנושא התברר משפטית, נתתי לו ליהנות מחזקת החפות הציבורית. אך כעת, כשיש הכרעה ברורה כי התחקיר 'יסודי, מקיף ורציני', לא ניתן עוד להתעלם מהקביעות הברורות של בית המשפט. אין מקום לאדם כזה בסיעת הליכוד ובכנסת ישראל ואין ברירה אחרת מלבד התפטרותו מהכנסת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יהודה גליק, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"אם חטא, ראוי שישעה את עצמו". גליק/נועם מושקוביץ

גם בן סיעתו של חזן, יהודה גליק, טען כי הדברים "לא ראויים לאיש ציבור". "אם הוא אכן חטא בהם ראוי שייקח צעד אחורה וישעה עצמו", אמר. "רק הוא יודע אם הוא אכן עשה אותם או לא ולכן הוא צריך לעשות את חשבון הנפש שלו מול עצמו ולקבל החלטה לבדו גם אם מדובר בהחלטה כואבת".

ח"כ מרב בן ארי (כולנו) קראה גם היא בעמוד הפייסבוק שלה להתפטרותו של חזן. "טוב יעשה ח"כ חזן אם יודיע על סיום תפקידו", אמרה. "ח"כ עם עבר כזה בעייתי ולאחר שבית המשפט דחה את תביעתו היום צריך לחשוב פעמיים אם יש לו מקום בבית הנבחרים והאם הוא האדם שאנו רוצים שייצג את מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully