וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת: נהגי אגד יפתחו בשביתה בכל הארץ בעוד שבועיים

25.10.2016 / 14:07

עיקר המחלוקת בין הנהגים לבין המדינה הוא סירוב המדינה לחתום על הסכם חדש מול העובדים, דבר שלטענת ההסתדרות יביא לפגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים. ניסנקורן: "פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד"

נהגי "אגד תעבורה" השביתו את הקווים. שי מכלוף
הנהגים מאיימים בשביתה. אוטובוס של אגד/שי מכלוף

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע הבוקר (שלישי) כי בעוד שבועיים ישביתו עובדי חברת אגד את פעילות האוטובוסים של החברה בכל הארץ - אם לא יימצא פיתרון למשבר בחברה. בהודעה שפרסמה ההסתדרות הודגש כי עיקר המחלוקת בין העובדים לבין משרד האוצר ומשרד התחבורה הוא הסירוב של המשרדים לחתום על "הסכם תשומות" מול הנהלת החברה, דבר שיסב "פגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים".

יו"ר ההסתדרות אמר כי "פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן". הוא הוסיף כי הצעדים נעשים "ברגל גסה תוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות". ניסנקורן טען עוד כי במקום להשקיע בתחבורה הציבורית ובנהגים, "המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד אינה מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל". הוא כינה את התנהלות המדינה "מחדל שעלול למוטט את אגד". "אני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של 6,000 נהגים, אלא מחויבות כלפי מיליון ו-200 אלף אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום", אמר אדרי, והוסיף כי ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה "על מנת להגן על הנהגים ועל התפקיד החשוב שהם ממלאים".

עוד בוואלה! NEWS:
הזמר משה פרץ שהורשע בהעלמת מס נידון לארבעה חודשי עבודות שירות
נתונים חדשים: הימנעות מעישון מפחיתה דרמטית את הסיכוי למגוון סוגי סרטן
אסון באוסטרליה: ארבעה נהרגו בתאונה במתקן בפארק שעשועים

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
"מנסים לייבש את אגד". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/מגד גוזני

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה להודעת ההסתדרות כי "יש להצטער שהגענו למצב שבו הנהגים והעובדים המקצועיים והמסורים נאלצים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל". גם הוא תלה את האשמה במשרדי האוצר והתחבורה ואמר כי "הם הנושאים באחריות הבלעדית לכאוס ולפקקים שצפויים לכמיליון וחצי נוסעים רבים מבינהם, חיילים, בני נוער, קשישים וסטודנטים, שלא יוכלו להגיע ליעדם".

"הנהלת אגד קוראת לממשלה לחדול מהנסיונות לייבש את אגד ולהפסיק לעכב תשלומים בהיקף של 250 מיליון ש"ח המגיעים לאגד", אמר רטנר, "במקום זאת אנו קוראים לממשלה לחדש את המושא ומתן באופן רציני כדי להגיע להבנות ולחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד ללא דיחוי נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully