וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אנשי מנגנוני הביטחון תכננו להתנקש בחיי בכירים ברשות

אתר חדשות פלסטיני דיווח כי ארבעה חברי החוליה, בהם קצין בכיר במנגנוני הביטחון, תכננו לרצוח בין היתר את ראש עיריית שכם לשעבר וחברים במועצה המהפכנית של פתח. לפי הדיווח, מטרת החוליה ופעולותיה הייתה להביא להסלמה בעיר שכם

שוטרים פלסטינים ברמאללה, ינואר 2014. AP
מנגוני הביטחון הפלסטיניים/AP

מנגנוני המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית עצרו לפני כחודשיים חוליה משכם שתכננה להתנקש בחייהם של בכירים ברשות – כך מסר היום (שלישי) גורם ביטחוני בכיר ברשות לאתר החדשות הפלסטיני "דוניא אל-ווטן". לפי הדיווח, שלושה מחברי החוליה משתייכים בעצמם למנגנוני הביטחון של הרשות, בהם קצין בכיר שדרגתו מקבילה לתת-אלוף בצה"ל.

הגורם הביטחוני טען כי החוליה תכננה לרצוח כמה מנהיגים בכירים מתנועת פתח בשכם, ובראשם חבר הוועד המבצע של פתח, לשעבר ראש עיריית שכם, רסאן א-שקעה, חבר המועצה המהפכנית של פתח, ג'מאל אל-טיראווי, והמזכיר הכללי של המועצה המהפכנית, אמין מקבול.

לפי הדיווח, מטרת החוליה ופעולותיה הייתה להביא להסלמה בעיר שכם. בחקירת הפעילים עלה כי הם ביקשו להאשים את הרשות הפלסטינית בהתנקשויות כדי לעורר זעם בקרב תושבים במחנה בלאטה ובעיר שכם נגד מנגנוני הביטחון של הרשות.

בשיחה עם אתר החדשות הגורם הדגיש כי "תפיסת החוליה הצילה את שכם מאסון לאומי וחברתי שאיים להרוס את המרקם החברתי והאזרחי בעיר כולה ולהבעיר מלחמה פנימית". אל-טיראווי, שהיה לאחד ממטרות החוליה, אמר לכלי התקשורת כי העצורים הודו במעשיהם, וכן בירי שבוצע לעבר ביתו של א-שקעה לפני כמה חודשים. לדבריו, מפקד מנגנון המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', עדכן את חברי המועצה המהפכנית של פתח בתפיסת החוליה בישיבתה האחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחכים ליורש: הפנטזיה הישראלית שחשף הריאיון של ליברמן
אלמונים ירו על בית משפחת בלוגר פלסטיני המתנגד לאבו מאזן
קצין פלסטיני שהתבטא נגד השתתפות אבו מאזן בהלוויית פרס נעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully