וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים חזרו לעבוד והילדים עדיין בבית: "אסרו חג הוא חופשה מיותרת"

25.10.2016 / 7:30

הורים רבים זועמים על יום החופשה הנוסף לילדים, שדורש מהם למצוא סידור מיוחד ועבור חלקם אף להיעדר היום מעבודתם. "להן יש שיעורי בית וחומר ללמוד למבחן. אני חייבת לעבוד", אומרת אפרת ליסון, אם לחמש בנות מהשפלה

אפרת ליסון וחמש בנותיה זועמות על חופשת אסרו חג, 25 באוקטובר 2016. באדיבות המצולמים
"טלוויזיה זה פתרון מבאס, אבל אין לי ברירה". אפרת ליסון ובנותיה/באדיבות המצולמים

אחרי ימים ארוכים של חופש שבים היום (שלישי) מרבית מקומת העבודה במדינה לפעילות מלאה, אולם בתי הספר, שלא פעלו עוד מלפני החג, יחזרו ללימודים רק ביום רביעי. הורים רבים זועמים על יום החופשה הנוסף לילדים, שדורש מהם למצוא סידור מיוחד ועבור חלקם אף להיעדר היום מעבודתם. אפרת ליסון ממושב בני דרום שבשפלה תישאר מחר בבית עם חמש בנותיה, בנות שנה עד עשר, אבל אפילו מהבית לא תוכל להעסיק אותן כיאות. "אני נקרעת, אני עצמאית ויש לי מלא עבודה", סיפרה. "להן יש שיעורי בית וחומר ללמוד למבחן. אני חייבת לעבוד. יש לי לקוחות שאני מחויבת אליהם. טלוויזיה זה פתרון מבאס, אבל נראה לי שאין לי ברירה".

"אנחנו מלמדים את הילדים שלנו חדשנות והתקדמות, מלמדים אותם שאפשר הכל, שהעולם בכף ידם, אבל מוכיחים להם ההיפך - לוח חופשות מיושן, שקפא על שמריו ונותר כפי שהיה לפני מאה שנים ולא רלוונטי בכלל לעולם שלנו היום", אומרת יערה ישורון, יושבת ראש ארגון "הורים עובדים לשינוי", שנלחם למען שינוי לוח החופשות. לדבריה, "חופשות אסרו חג הן החופשות המיותרות, המוגזמות והשערורייתיות ביותר. הן לא הגיוניות משום בחינה - לא חינוכית, לא פדגוגית, לא ערכית. לקראת שנת 2017, הגיע הזמן לבטל את החופשה הזו, נקודה".

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
תלמידים בתל אביב בדרכם לבית הספר/ראובן קסטרו

ההורים מספרים כי יום החופש באסרו חג נוסד בעבר, בעת שרבים מהמורים הגיעו מחו"ל וחגגו יום טוב שני של גלויות יום לאחר החג ולכן לא יכלו להגיע ללמד. ההורים מנהלים מאבק כבר מספר שנים על ביטול יום החופש, אולם לדברי ישורון, המתנגדים העיקריים הם דווקא ארגוני המורים. לפני כשנה וחצי הגיש פורום ועדי ההורים עתירה לבג"ץ בעניין קביעת לוח החופשות אולם בית המשפט שלח את ההורים למיצוי הליכים עם משרד החינוך, הליך שמתנהל בעצלתיים.

"זהו יום חופשה מיותר לחלוטין ללא שום היגיון. יום של פגיעה כספית בהורים העובדים ובמשק הישראלי", אמר יו"ר פורום ועדי ההורים פז כהן. "הכנסת תשקיע את החודשיים הקרובים לדיון על תקציב המדינה - אך תמשיך להתעלם מאובדן עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מחוסר הסדרת נושא החופשות במערכת החינוך". יש לציין כי בחלק מבתי הספר היסודיים פועלים הצהרונים במתכונת קייטנה, אולם ברבים אחרים הצהרונים יחזרו לפעילות רק ביום רביעי, כשאר מערכת החינוך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ח"כ נחמיאס-ורבין: "ימי האסרו חג הפכו לימי איסור עבודה"

חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) ביקשה לכנס דיון בעניין בוועדת החינוך בנושא. "הגיע הזמן שמשרד החינוך יתחיל לפעול על מנת להתאים את ימי הלימוד לימי העבודה של המשק כולו", אמרה. "ההורים עברו חודש שלם שבו התקשו לעבוד, וכעת אחרי שכל החגים נגמרו, במקום לחזור שגרה, ממשיכים התלמידים את חופשתם, שנקבעה באופן שרירותי וללא שקיפות".

לדברי נחמיאס-ורבין, "עבודת ההוראה היא קשה, וחשוב לתת למורים את התנאים הטובים ביותר, ולהתחיל בכך שישלמו את משכורתם בזמן, אבל אין סיבה לדבוק במה שהיה רלוונטי לפני חמישים שנה וגם מורים רבים מבינים זאת". לטענתה יש לגבש הסכמות על לוח חופשות חדש במערכת החינוך במטרה ליצור התאמה רבה יותר בין ימי החופשה של המורים לאלה הנהוגים במשק. "המקום הנכון להתחיל בו זה בשלושת ימי האסרו חג הבלתי הגיוניים שהפכו כבר מזמן לאיסור עבודה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully