וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס בוונצואלה: ביטול משאל העם - הפיכה בהובלת הנשיא מדורו

בישיבת חירום שערך קבע בית המחוקקים של המדינה השסועה כי מדורו "הפר את הסדר במדינה וקיים הפיכה" בכך שביטל את משאל העם להדחתו. עשרות תומכיו של מדורו פרצו לדיון וקראו להפלת הקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מחאת נהגי האוטובוס בוונצואלה)

הקונגרס בוונצואלה הכריז אתמול (ראשון) כי הממשלה בראשות הנשיא ניקולס מדורו ביצעה הפיכה במדינה, בכך שמנעה ניסיון להדיח את מדורו מתפקידו. זאת, לאחר שישיבת חירום של הקונגרס המורכב ברובו מאנשי אופוזיציה, שהתכנסה עקב ביטול משאל העם להדחתו של מדורו, הופרעה בידי עשרות מתומכיו שפרצו לחדר הדיונים וקראו להפלת הקונגרס.

"העובדה שמחוקקים שנבחרו על ידי 7.5 מיליון בני אדם הושתקו בידי 300 בריונים מסכמת את המצב טוב יותר מכל נאום", נמסר מהאופוזיציה. "אנחנו נערוך משפט פוליטי נגד הנשיא מדורו כדי להבין את תפקידו בהפרת הדמוקרטיה וזכויות האדם שנערכה כאן", הכריז חבר הקונגרס חוליו בורג'ס.

עוד בוואלה! NEWS:
"חשבתי שלא תגיעו": בת 10 מודה לחיילים שהצילו אותה מדאעש בעיראק
קלינטון עוקצת את טראמפ: "רוצה לתת לו הזדמנות לשלם עוד מסים"
שנה מפרוץ המשבר הפוליטי בספרד: ראש הממשלה יוכל להקים קואליציה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. AP
שולט במערכת המשפט במדינה. מדורו/AP

בישיבת החירום קיבל הקונגרס החלטה שמכריזה כי "משטרו של ניקולס מדורו הפרה את הסדר במדינה וארגנה הפיכה". אולם, למרות הצהרת הקונגרס, יהיה לו קשה מאוד להעמיד למשפט את הנשיא, שכן ממשלת ונצואלה שולטת במערכת המשפט במדינה וכן במוסדות נוספים.

צעדת מחאה של האופוזיציה של ונצואלה בבירה קראקס נגד הנשיא ניקולס מדורו, 22 באוקטובר 2016. רויטרס
כ-80% רוצים בהדחת הנשיא. מחאות בוונצואלה, החודש/רויטרס

ביום שישי האחרון עצרה ועדת הבחירות את משאל העם להדחת הנשיא בעקבות החלטת בית המשפט, שהתבסס על טענות הממשלה לזיופים במהלך איסוף החתימות הדרושות לקיום המשאל. זאת, ברקע סקרים המצביעים על כך ש-80% מאזרחי המדינה רוצים בהדחתו של מדורו.

בתוך כך, ביום שבת האחרון צעדו אלפי בני אדם ברחבי קראקס, בירת המדינה, במחאה נגד הצלחתה של הממשלה למחוץ את משאל העם. הצועדים הובלו על ידי ליליאן טינטורי ופטריסיה גוטיירז, נשותיהן של שני מנהיגי אופוזיציה כלואים, הקוראות לצעדים תקיפים נגד הממשלה. "אין שום מכשול שיכול להביס את נשות ונצואלה, הנלחמות למען עתיד ילדיהן", אמרה טינטורי, שקראה למרי אזרחי במדינה, מאחר שלדבריה לא נותרו אפשרויות אחרות במסגרת החוק.

"אנחנו כאן בדרישה שיכבדו את החוקה, כדי שוונצואלה תקיים בחירות ותימלט מהדיקטטורה", אמרה נייבר בראצ'ו בת ה-35, העובדת בתחום משאבי האנוש, בעודה צועדת תחת השמש הקופחת לצד מפגינים עם שלטים, משרוקיות וחיות מחמד. ביום רביעי צפויות להיערך הפגנות נרחבות במדינה, תחת הסיסמה: "ההשתלטות על ונצואלה".

צעדת מחאה של האופוזיציה של ונצואלה בבירה קראקס נגד הנשיא ניקולס מדורו, 22 באוקטובר 2016. רויטרס
"דורשים כבוד לחוקה, כדי שוונצואלה תימלט מהדיקטטורה". מחאות בוונצואלה, החודש/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully