וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון עוקצת את טראמפ: "רוצה לתת לו הזדמנות לשלם עוד מסים"

המועמדת הדמוקרטית – שהבטיחה לא לדבר יותר על יריבה – אמרה באירוע בקרוליינה הצפונית: "הוא לא שילם כלום, והוא חושב שכולנו טיפשים". לדבריה, "מספר שיא של אמריקנים רשומים להצביע"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון תקפה אמש (ראשון) באירוע בחירות בעיר ראלי שבקרוליינה הצפונית את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. מלבד מדיניותו הכלכלית, שלטענת קלינטון מיטיבה עם העשירים בלבד ומחריפה את מצבו של מעמד הביניים האמריקני, היא ניצלה את ההזדמנות לעקוץ את איל הנדל"ן בנוגע לדיווחים לפיהם התחמק כליל מתשלום מסים פדרליים בשנים האחרונות.

"גילינו שהוא לא שילם מסים", ציינה, והוסיפה כי לאחר הפרסומים בנושא טענו אנשיו כי הדיווחים מוכיחים את חוכמתו של המועמד הרפובליקני, שמצליח לנצל לכאורה את המערכת לטובתו. "אני לא מבינה כמה חכם צריך להיות כדי לאבד מיליארד דולרים בשנה, במיוחד כשאתה מנהל בתי קזינו", הוסיפה, "אני לא חושבת שזה היה חכם במיוחד. הוא לא שילם כלום, והוא חושב שכולנו טיפשים כי באמת שילמנו מסים". לסיכום, ברמיזה למדיניותה הכלכלית הדורשת מיסוי על עשירים ועל תאגידים, אמרה קלינטון: "אני רוצה לתת לו הזדמנות לשלם עוד מסים".

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים רפובליקנים: "טראמפ בתנופה, בטוח ננצח"; מטה קלינטון: "הם נואשים"
טראמפ: "ה-FBI ומשרד המשפטים מחפים על פשעי קלינטון"
אובמה נגד טראמפ: הבחירות יזויפו? יש יותר סיכוי להיפגע מברק

דונלד טראמפ בעימות הנשיאותי השלישי, לאס וגאס, נבאדה, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"עלבון וכעס הם לא תכניות". טראמפ/רויטרס

למרות שהבטיחה להפסיק לדבר על יריבה הרפובליקני ולהתמקד במקום זאת בסוגיות שבמרכז מערכת הבחירות, הקדישה קלינטון חלק נכבד מדבריה לטראמפ. "הוא גרוע לאמריקה", הבהירה. "אנשים עם אומץ ועקרונות צריכים לדחות את האג'נדה שלו". לדבריה, "אני שומעת את הדברים השליליים שהוא מדבר עליהם, ואני לא מזהה את המדינה שהוא מדבר עליה. עלבון וכעס הם לא תכניות. אנחנו חייבים לפעול עם תכנית מסודרת למען העתיד שלנו".

בהתייחסות לעימות הנשיאותי האחרון, הוסיפה קלינטון: "אני לא רוצה לחזור על זה, אלא רק להתמקד באחד מהדברים המזעזעים ביותר שהוא אמר. הוא אמר משהו שאף מועמד בהיסטוריה לא אמר – דמוקרטי או רפובליקני – הוא סירב לומר שהוא יקבל את התוצאות. זה איום לדמוקרטיה". לדברי המועמדת הדמוקרטית, "שינוי שלטון בדרכי שלום הוא מה שהופך את אמריקה לאמריקה, וזה מה שהופך אותה לאדירה", ברמיזה לסיסמת הבחירות של טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
"אסור להיכנע לשליליות". קלינטון/רויטרס

"אסור להיכנע לשליליות", הוסיפה. "מיליונים נרשמים ומצביעים מוקדם. אני לא חושבת שזה מגיע מאנרגיה שלילית, אלא מהבנה שצריך להיות ביחד. ההצבעה היא בסופו של דבר עבור עצמכם, למען מה שאתם מאמינים בו". לדבריה, "יותר מ-200 מיליון אמריקנים רשומים להצביע. זה המספר הגדול ביותר בהיסטוריה. המספר הזה כולל יותר מ-50 מיליון צעירים, יותר מתמיד".

הלילה ערך גם המועמד הרפובליקני טראמפ עצרת בחירות בנייפלס, פלורידה. כמו כן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שמשתתף באירועי בחירות במסגרת הקמפיין של שרת החוץ לשעבר בממשלו, הופיע בעצרת בלאס וגאס, נבאדה.

בסקר שפרסמה הבוקר רשת ABC, קלינטון זוכה ל-50% תמיכה בקרב המצביעים, בעוד טראמפ מקבל 38% מהקולות בלבד. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה, על פי הסקר, ל-5% תמיכה ומועמדת "הירוקים" ג'יל סטיין ל-2%. מדובר בשיעור התמיכה הגבוה ביותר בקלינטון בהשוואה לסקרים קודמים של ABC ושל "וושינגטון פוסט".

כמו כן, 59% מתומכי טראמפ דוחים את טענותיו בנוגע להטיית הבחירות, ו-65% מתנגדים לדבריו כי לא יקבל את התוצאות. על פי סקר נוסף של רשת CBS, טראמפ זוכה ליתרון קל של שלוש נקודות על פני קלינטון בטקסס, ואילו קלינטון מובילה בפער דומה בפלורידה. שתי המדינות חשובות במיוחד במרוץ, בשל מספר הצירים הרב שיש לכל אחת מהן.

במקביל, טראמפ זכה היום לראשונה לתמיכה רשמית מכלי תקשורת גדול. העיתון "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" הכריז כי הוא תומך רשמית במועמד הרפובליקני, וכתב: "ההיסטוריה מלמדת אותנו שסוכני שינוי מעוררים לרוב פחד וזעזוע בקרב אלה הנחושים לשמר את כסאם הנוח. לכן, זה בקושי מפתיע שהקמפיין הנוכחי גרר דברים חריפים נגד טראמפ".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully