וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובים לסוף המשבר בלבנון? נסראללה הכריז על מועמדו לנשיאות

אחרי שנתיים וחצי שבהן משרת הנשיא בלבנון אינה מאויישת, הודיע מזכ"ל חיזבאללה כי חברי הפרלמנט מטעם הארגון יצביעו עבור בן בריתם. זאת, שלושה ימים לאחר שראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי הודיע גם הוא על תמיכה בעאון, שנחשב ליריבו הפוליטי

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(נאום של נסראללה מיוני האחרון, שבו חשף כי לוחמי הארגון נהרגו בחאלב)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע היום (ראשון) כי חברי הפרלמנט מטעם הארגון יצביעו עבור בן בריתם מישל עאון בהצבעה שתיערך בבית הנבחרים בסוף החודש לבחירת נשיא חדש. זאת, שלושה ימים לאחר שראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי הכריז על תמיכתו בעאון, יריבו הפוליטי. ההכרזה של שני המנהיגים עשויה לפתור את המשבר הפוליטי הנמשך במדינה זה שנתיים וחצי, שבמהלכן לא אוישה לשכת הנשיאות.

"בימים האחרונים התרחשה התפתחות חשובה: הכרזה של מנהיג מפלגת "אל-מוסתקבל" (אל-חרירי) על תמיכתו בגנרל מישל עאון", אמר נסראללה בטקס אזכרה למפקד הארגון שנהרג לאחרונה בקרבות בחאלב שבסוריה. "הדלת כעת פתוחה לרווחה לבחירה מוצלחת של נשיא בבחירות בפרלמנט".

עוד כתבות מהעולם:
"מתנצלים על חוסר הנוחות": גלויה הגיעה ליעדה "רק" אחרי 50 שנה
שנה מפרוץ המשבר הפוליטי בספרד: ראש הממשלה יוכל להקים ממשלה
גבר פוצץ את עצמו בפארק ביפן ופצע 3 בני אדם; החשד - התאבדות

חסן נסראללה, אוקטובר 2015. רויטרס
"הדלת פתוחה לבחירה מוצלחת של נשיא". נסראללה/רויטרס

כעת נראה שרובם של 128 חברי הפרלממנט הלבנוני יצביעו עבור עאון. עם זאת, ארבעה מחברי מפלגתו של אל-חרירי, כולל ראש הממשלה לשעבר פואד סניורה, אמרו כי לא יצביעו עבורו. גם נביה ברי, יו"ר הפרלמנט ומנהיג מפלגת אמל, בעלת בריתה של חיזבאללה, מתנגד למועמדותו של עאון.

ההצבעה הקרובה, שתיערך ב-31 באוקטובר, תהיה ה-46 במספר מאז שהנשיא הקודם מישל סולימאן סיים את תפקידו ב-2014. בהצבעות הקודמות לא הסכימו שני שלישים מהפרלמנט על מועמד אחד, כפי שדורש החוק. השלטון בלבנון מחולק לפי עדות, כשהנשיאות שמורה לנוצרים מארונים, ראשות הממשלה לסונים וראשות הפרלמנו לשיעים.

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully