וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא העיראקי נוחל הצלחה במוסול, בעוד דאעש פותח חזית ליד ירדן

כוחות הביטחון העיראקיים כבשו את העיירה הנוצרית קרקוש שליד מוסול, והכורדים השתלטו על עיירה נוספת, בסיוע ארטילרי של צבא טורקיה. במקביל, השתלטו לוחמי הארגון על אזור רוטבה, הסמוך לגבול הדרום-מערבי, בניסיון להסיט את האש

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוחות הביטחון העיראקיים כבשו היום (ראשון) מחדש את העיירה הנוצרית קרקוש, הסמוכה למוסול, מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך מסרו גורמי צבא שמעורבים במבצע לשחרור העיר הגדולה לערוץ הטלוויזיה הממלכתי בעיראק "אל-עיראקייה", וצוטטו ברשת האמריקנית CNN. ריאד ג'לאל, מפקד הכוחות הקרקעיים של עיראק, אמר בריאיון ל"אל-עיראקייה" כי קרקוש, הידועה גם בשם חמדנייה, שוחררה. לדבריו, הרשויות החלו בהבאת הפקידים המקומיים לעיר כדי לפתוח מחדש את המוסדות הציבוריים וכדי לתכנן את שיקום התשתיות.

ביום רביעי נכנסו הכוחות העיראקיים וארגון צבאי נוצרי לעיירה ומאז נתקלו בהתנגדות קשה מצד לוחמי דאעש. עם זאת, ביממות האחרונות הצליחו הכוחות לדחוק את הלוחמים למרכז העיר, שם הם הותקפו מהאוויר על ידי מטוסי הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית. סגן-גנרל קאסים אל-מליכי, מפקד הדיביזיה התשיעית, מסר כי לפחות 50 לוחמי דאעש נהרגו ורוב הציוד שלהם הושמד בתקיפה. לדבריו, כוחותיו מפנים מוקשים מהעיר וסורקים בניינים כדי לוודא שלא נותרו עוד כוחות דאעש.

לקריאה נוספת:
בצעד מפתיע: עיראק אסרה על מכירת אלכוהול במדינה
מתקפה כימית במוסול: כאלף נפגעים בפיצוץ מפעל גופרית בידי דאעש
15 ק"מ ממוסול: הכוחות מתקדמים – ודאעש טובח במאות אזרחים

כוחות עיראקיים בתוך קרקוש

אך למרות התקדמות הכוחות העיראקיים במאבק נגד דאעש בפרברי מוסול, נחל היום הארגון הקיצוני הצלחה במחוז דרומי יותר. רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי לוחמי הארגון השתלטו מחדש על אזור רוטבה, הסמוך לגבול ירדן, שבמחוז אנבאר. דאעש השתלט על רוטבה ביוני 2014, אך איבד את שליטתו בה לפני ארבעה חודשים. ראש העיר רוטבה, עימאד משעל, תיאר את המתקפה של דאעש, שבוצעה משלושה כיוונים שונים, "עוצמתית". לדבריו, עימותים פרצו בין כוחות הביטחון לבין לוחמי דאעש במרכז העיר.

במקביל, לפנות בוקר פתחו כוחות הפשמרגה הכורדיים במתקפה חדשה בשתי חזיתות באזור העיירה בשיקה שמצפון-מזרח למוסול. הצהריים אמר גורם רשמי אמריקני כי מסעוד ברזאני, נשיא חבל כורדיסטאן שבעיראק, יידע את שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, כי העיירה נכבשה בהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, אמר היום כי כוחות ארטילריה של צבא המדינה הפגיזו מטרות של דאעש באזור בשיקה על מנת לתמוך בכוחות הפשמרגה. לדבריו, הכוח ביקש סיוע מהכוחות הטורקיים המוצבים בבסיס הנמצא בעיירה, ובו הם מאמנים כוחות מהפשמרגה וממליציה סונית, והטנקים המוצבים בבסיס ביצעו את הירי.

הצבת החיילים בבסיס בשיקה זכתה להתנגדות רבה מצד הממשל בבגדאד, שטוען כי מדובר בפלישה טורקית. בימים האחרונים מסרה טורקיה שוב ושוב כי היא נחושה להשתתף במבצע לכיבוש מוסול. הלילה דחה ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, את הצעתה של אנקרה לסייע לצבא מדינתו במבצע.

מתקפה על עמדות דאעש, נווראן, אזור מוסול, עיראק, 23 באוקטובר 2016. רויטרס
תקיפה באזור מוסול, היום/רויטרס

בתוך כך, האפיפיור פרנציסקוס התייחס היום ללחימה במוסול ואמר כי היא "גורמת לנו לבכות ומותירה אותנו ללא מילים". לקהל של 50 אלף מאמינים שהתכנסו היום לתפילה, הוא הוסיף: "אנחנו כואבים את הרצח בדם קר של בנינו, רבים מהם ילדים". הוא הביע את יחסו החם לעם העיראקי. "בשעות דרמטיות אלה, נשמותינו מזועזעות מהפעולות הברוטליות שמבוצעות יותר מדי זמן נגד אזרחים חפים מפשע, מוסלמים או נוצרים".

מתקפה על עמדות דאעש, נווראן, אזור מוסול, עיראק, 23 באוקטובר 2016. רויטרס
מתקפה על עמדות דאעש באזור מוסול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully