וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: משאל העם להדחת הנשיא נפל - ובאופוזיציה קוראים למרי

23.10.2016 / 10:26

ממשלתו של ניקולס מדורו הצליחה לבלום את המהלך שנועד להחליף את השלטון, והנשיא השנוא בדרך להשלמת כהונה שלמה חרף משבר כלכלי חסר תקדים. מתנגדיו, שצעדו בבירה, מבטיחים לא להיכנע: "אין יותר מה לעשות במסגרת הדמוקרטיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מחאה של נהגי אוטובוס נגד המצב הכלכלי בוונצואלה, בחודש שעבר)

כמה אלפי בני אדם צעדו אתמול (שבת) ברחבי קראקס, בירת ונצואלה, במחאה נגד הצלחתה של הממשלה למחוץ את תהליך משאל העם להדחת הנשיא ניקולס מדורו. האופוזיציה, הפועלת להחלפת המשטר הסוציאליסטי השורר במדינה זה 17 שנה, טוענת כי השהיית המהלך לקיום ההצבעה נגד השליט הלא-פופולרי היא הוכחה לכך שוונצואלה נטשה את הדמוקרטיה ומבטיחה צעדים נוספים נגדו.

הצועדים הובלו על ידי ליליאן טינטורי ופטריסיה גוטיירז, נשותיהן של שני מנהיגי אופוזיציה כלואים, הקוראות לצעדים תקיפים נגד הממשלה. "אין שום מכשול שיכול להביס את נשות ונצואלה, הנלחמות למען עתיד ילדיהן", אמרה טינטורי, שקראה למרי אזרחי במדינה, מאחר שלדבריה לא נותרו אפשרויות אחרות במסגרת החוק.

"אנחנו כאן בדרישה שיכבדו את החוקה, כדי שוונצואלה תקיים בחירות ותימלט מהדיקטטורה", אמרה נייבר בראצ'ו בת ה-35, העובדת בתחום משאבי האנוש, בעודה צועדת תחת השמש הקופחת לצד מפגינים עם שלטים, משרוקיות וחיות מחמד.

היום אמורה להתקיים ישיבה מיוחדת של האסיפה הלאומית, שבה שולטת האופוזיציה מאז דצמבר. ביום רביעי צפויות להיערך הפגנות נרחבות במדינה, תחת הסיסמה: "ההשתלטות על ונצואלה".

לקריאה נוספת:
מחאת נהגי האוטובוס בוונצואלה: חסמו צירים מרכזיים בבירה קרקאס
כשאין אוכל לילדים, תושבי ונצואלה נאלצים לצפות בחיות שלהם גוועות
"הולכים להפיל את מדורו": מאות אלפים הפגינו בבירת ונצואלה

צעדת מחאה של האופוזיציה של ונצואלה בבירה קראקס נגד הנשיא ניקולס מדורו, 22 באוקטובר 2016. רויטרס
יחריפו את המחאה. הצעדה בקראקס, אתמול/רויטרס
צעדת מחאה של האופוזיציה של ונצואלה בבירה קראקס נגד הנשיא ניקולס מדורו, 22 באוקטובר 2016. רויטרס
מובילות הצעדה היו נשותיהם של מנהיגי האופוזיציה הכלואים/רויטרס

על אף שהיא נהנית ממצבורי הנפט הגדולים ביותר בעולם, ונצואלה חווה משבר כלכלי חסר תקדים ואזרחים רבים מוותרים על ארוחות בשל מחסור במזון ועלייה חדה במחירים. הסקרים מראים כי רוב האזרחים רוצים במשאל העם, אך ועדת הבחירות עצרה התהליך בעקבות החלטות בית משפט. אלו התבססו על טענת הממשלה לזיופים במהלך איסוף החתימות הדרושות לקיום המשאל.

בממשלה האשימו את האופוזיציה בכך שההליך התעכב ובזיוף קולות. לטענתה, הוכנסו גם שמותיהם של קטינים ושל אנשים מתים במהלך איסוף החתימות הראשון. "לא נאפשר להם תחת שום נסיבות כלשהן להדיח את הממשלה", אמר סגן יו"ר המפלגה הסוציאליסטית, דיוסדדו קאבייו במסיבת עיתונאים שכינס אתמול.

מדורו, נהג אוטובוס לשעבר ומנהיג איגוד עובדים, זכה בפער זעום בבחירות שהתקיימו בשל מותו של צ'אבז מסרטן ואחוזי התמיכה בו צנחו לפחות מ-20%. בעוד יריבו מצביע על המדיניות הסוציאליסטית שלו כאחראית למשבר הכלכלי, נשיא ונצואלה מצביע על צניחת מחירי הנפט ומאשים את ארצות הברית בהובלת "מלחמה כלכלית" נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully