וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן נגד יו"ר הקואליציה: "ביטן התבלבל, אנחנו לא בקוריאה הצפונית"

23.10.2016 / 10:25

חבר הכנסת מהליכוד תקף את עמיתו למפלגה, דוד ביטן, שקרא לשלול את אזרחותו של מנכ"ל "בצלם" חגי אל-עד ואמר כי יפעל להטלת עיצומים על ישראלים הקוראים לחרם. "הצעה הזויה הנובעת כנראה משכרון כוח", אמר

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: נאומו של מנכ"ל "בצלם" חגי אל-עד בפני האו"ם)

ח"כ אורן חזן (הליכוד) תקף בחריפות את הצעותיו האחרונות של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שקרא לשלול את אזרחותו של מנכ"ל "בצלם", חגי אל-עד, וכן ליזום הצעת חוק שתאסור על ישראלים לקרוא לסנקציות על מדינת ישראל בארגונים בינלאומיים. "ידידי ביטן התבלבל, אנחנו מהליכוד בכנסת ישראל לא בקוריאה הצפונית", עקץ.

"ההצעה האחרונה של ח"כ ביטן לאסור הופעות של ישראלים באו"ם היא לא דמוקרטית, הזויה הנובעת כנראה משיכרון כוח", הוסיף חזן. לדבריו, "לשקול שלילת אזרחות על ידי בית משפט לאזרחי ישראל הבוגדים ומפרים חובת נאמנות - כן, אבל לאסור על ישראלים להופיע באו"ם ללא אישור של דוד ביטן - עד כאן". חזן קרא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מההצעה ש"לא הוסיפה כבוד לליכוד ולקואליציה".

חזן התייחס גם לתגובתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שאמר כי "לא תהיה שלילת אזרחות לחגי אל-עד. הוא חצה קו אדום גם בדמוקרטיה, אבל מכאן ועד שלילת אזרחות - יש מרחק רב". לדבריו, "אנחנו לא צריכים את ח"כ סמוטריץ' שיסביר לנו מה כן ומה לא. אף חבר כנסת שפוי לא ייתן ידו לחוק כזה. עצמאות מחשבתית בליכוד הייתה ותמשיך להיות. כנראה שידידי ח"כ ביטן נסחף מעט עם הגדת תפקידו כיו"ר הקואליציה".

לקריאה נוספת:
חיל האוויר המצרי תקף בסיני: "כ-70 לוחמי דאעש נהרגו"
מתלוננת נוספת נגד טראמפ: "הציע עשרת אלפים דולר בשביל לילה איתו"
"אירוע חריג": התפתחות משמעותית בחקירת הפיגוע בגבעת התחמושת

ח"כ אורן חזן, היכל התרבות ברמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
"אף ח"כ שפוי לא ייתן ידו לחוק כזה". ח"כ אורן חזן/ראובן קסטרו

הסערה החלה לאחר שהופיע אל-עד במועצת הביטחון של האו"ם, וקרא למדינות החברות בה "לפעול מידית נגד הכיבוש". בעקבות זאת, טען ביטן כי המעשה הוא "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה, וככזה, ראוי לו שימצא אזרחות אחרת".

אתמול יצאו נגד ביטן גם באופוזיציה. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי "החוקים של דוד ביטן יביאו סנקציות בינלאומיות על ישראל. חברי הכנסת של הליכוד משתטים בהצעות חוק הזויות ושוליות, שרובן הן בדיחות גרועות ופארסות פרלמנטריות". ואולם, לדבריו, "דוד ביטן דוגל דווקא בחקיקה מסוכנת שתערער את יסודותיה הדמוקרטיים של ישראל, ותביא לסנקציות ולעוינות של העולם החופשי כלפיי מדינת ישראל. מצער שאין לנו ראש ממשלה אחראי שידע להתמודד עם הטירוף שאוחז בממשלה".

רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"דוגל בחקיקה מסוכנת שתערער את יסודותיה הדמוקרטיים של ישראל". ביטן/נועם מושקוביץ

גם יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, תקף את יו"ר הקואליציה. "הממשלה שלא מצליחה לחסל את הטרור והעוני, נטפלת ל'בצלם', לרשות השידור ולאמנים, ומציירת אותם כאויבי האומה. כל ניסיון להפוך את ארגוני החברה האזרחית ואת התקשורת, הממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הדמוקרטיה השברירית בישראל, הוא ניסיון בריוני של נבחרי ציבור שיכורים מכוח, שאין להם שמץ של מושג איך ולאן לנווט את הספינה, לכן הם מעדיפים להטביע אותה".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לדברים ואמרה כי "פלגנות, שנאה ורדיפה הם לחם חוקה של הקואליציה הזאת. גם אם לא יתממשו לחקיקה הדיבורים וההצעות הרעילות האלו הורסים את ישראל מבפנים ומבחוץ - והם מגיעים היישר ובעידודו של רוח המפקד. הנזק שהיוזמות האלה גורמות לפניה של ישראל בחו"ל גדול יותר מכל ארגון קיקיוני. כל ישראלי שאכפת לו מישראל צריך להתקומם ולצאת נגדן".

חגי אלעד, מנכ"ל בצלם, פברואר 2016. AP
"לא תישלל אזרחותו". אל-עד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully