וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פגישת אחיינו עם הדלאי למה: נשיא צ'כיה שלל מדליה מניצול שואה

23.10.2016 / 13:50

שר התרבות במדינה נפגש עם המנהיג הטיבטי, שאותו מחרימה סין, חרף התנגדותו של הנשיא מילוש זאמן שמנסה לחזק את היחסים עם בייג'ינג. עקב כך, לטענת השר, הוחלט לבטל את הענקת אות הכבוד לדודו. לשכת הנשיא הכחישה את הדברים

נשיא צ'כיה מילוש זמאן. AP
מעניש את ניצול השואה בגלל מעשי אחיינו? נשיא צ'כיה מילוש זמאן/AP

מדליית כבוד לניצול שואה שפעל רבות כדי להנציח את זכר השואה בצ'כיה נשללה ממנו ככל הנראה משום שאחיינו, שר התרבות, עורר את זעמו של הנשיא מילוש זאמן. הנשיא הצ'כי, שמנסה לכונן יחסים דיפלומטיים עם סין, כעס על כך שהשר ביקר את המנהיג הטיבטי דלאי למה, שאותו בייג'ינג מחרימה. עם זאת, הנשיא הכחיש את הדברים.

אף שלשכת הנשיא מעולם לא פרסמה את שמותיהם של המועמדים למעמד המכובד לפני הטקס המסורתי, שר התרבות של צ'כיה דניאל הרמן אמר כי הלשכה יצרה קשר עם דודו, ניצול השואה ג'ורג' בריידי, והודיעה לו כי הוא צפוי לקבל את המדליה בטקס מכובד במעמד הנשיא. "כעת מודיעים בחדשות שהוחלט לדחות את הענקת המדליה בשנה", מסר הרמן אתמול (שבת) לכתב סוכנות הידיעות רויטרס.

בריידי, בן 88, שרד את מחנה ההשמדה אושוויץ, שם נספו אחותו ושני הוריו. לאחר מלחמת העולם השנייה עבר ג'ורג' בריידי לקנדה. בשנת 2000, מזוודה הנושאת את שמה של אחותו, חנה, התגלתה במוזיאון השואה בטוקיו. המזוודה שהתגלתה היוותה השראה לספר, להצגה ולסרט בשם "המזוודה של חנה".

עוד בוואלה! NEWS:
מתלוננת נוספת נגד טראמפ: "הציע עשרת אלפים דולר בשביל לילה איתו"
חשד לרצח: אישה בת 44 נמצאה ללא רוח חיים בשומרון
מתקפה כימית במוסול: כאלף נפגעים בפיצוץ מפעל גופרית בידי דאעש

ג'ורג' בריידי חותם על עותק של הספר "המזוודה של חנה", דצמבר 2007. AP
בריידי חותם על עותק מהספר "המזוודה של חנה"/AP

בשבוע שעבר נפגש הרמן עם המנהיג הטיבטי הגולה חרף הצהרותיהם של בייג'ינג ושל זמאן עצמו, שפועל לחיזוק היחסים עם סין, לא לעשות זאת. הוא אמר כי הוצב בפניו אולטימטום כדי למנוע ממנו את הפגישה עם המנהיג הטיבטי. "הנשיא אמר לי ישירות שאם אפגש עם הדלאי לאמה, יסירו את דודי מרשימת הזוכים במדליה - וזה מה שקרה", אמר שר התרבות הצ'כי לטלוויזיה הממלכתית. הוא ציין כי לשיחת האזהרה של הנשיא, שנעשתה במהלך סעודה בפראג, היו עדים.

שר הכלכלה של צ'כיה אנדריי באביס אמר כי הנשיא זמאן אישר שבוטלה היוזמה להעניק מדליה לג'ורג' בריידי. זמאן עצמו הכחיש כי השינוי בתכנית נעשה בשל הביקור שערך אחיינו של בריידי אצל המנהיג הטיבטי. "אין להחלטה שום קשר לדלאי לאמה, אך הנשיא הודה כי ביקש מהרמן שלא להיפגש עמו", אמר באביס. גורם רשמי בלשכתו של זמאן אף טען שלשום כי הנשיא סיים להרכיב את רשימת המועמדים למדליה "לפני זמן מה", ולא הסיר ממנה אף אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully