וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ נגד יו"ר הקואליציה: "לא תישלל אזרחות מנכ"ל בצלם"

חבר הכנסת מהבית היהודי אמר כי חגי אל-עד "חצה קו אדום גם בדמוקרטיה, אבל מכאן ועד שלילת אזרחות - המרחק רב". גם בשמאל תקפו: "ציד המכשפות". ביטן רוצה עתה לקדם חוק שימנע לקרוא לסנקציות על ישראל במוסדות בינלאומיים

צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

(שגריר ישראל באו"ם דני דנון יוצא נגד חגי אל-עד)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התנער אמש (שבת) מדבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שאמר ביום שישי כי הוא בוחן משפטית את האפשרות לשלול למנכ"ל "בצלם", חגי אל-עד, את אזרחותו הישראלית. "לא תהיה שלילת אזרחות לחגי אלעד", אמר סמוטריץ'. "הוא חצה קו אדום גם בדמוקרטיה, אבל מכאן ועד שלילת אזרחות - יש מרחק רב. איזון הוא המפתח".

הסערה החלה לאחר שהופיע אל-עד במועצת הביטחון של האו"ם, וקרא למדינות החברות בה "לפעול מידית נגד הכיבוש". בעקבות זאת, טען ביטן כי המעשה הוא "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה, וככזה, ראוי לו שימצא אזרחות אחרת". הערב הודיע ביטן כי מאחר שלא יוכל משפטית לשלול את אזרחותו של אל-עד, החליט ליזום הצעת חוק שתאסור על ישראלים לקרוא לסנקציות על מדינת ישראל בארגונים בינלאומיים בעלי סמכויות.

"אין בקריאה שלי, שלפיה ראוי היה לשלול את אזרחותו של מנכ"ל 'בצלם', משום פגיעה בחופש הביטוי", אמר אמש ביטן. "הבעת דעה ועמדה מעוגנים בחופש הביטוי. אלא שמה שהוא עשה זה ללכת לארגון בעל סמכויות בינלאומיות מיוחדות וקרא לפעולה אקטיבית נגד ישראל. בכך הוא חצה את הגבול שבין חופש הביטוי להפרת אמונים כנגד המדינה ותושביה".

לקריאה נוספת:
יו"ר הקואליציה: "אפעל לשלילת אזרחותו של מנכ"ל בצלם"
דנון קרא לאו"ם להפסיק את מימון "בצלם": "ארגון קיצוני הפוגע בישראל"
בשמאל תומכים במנכ"ל "בצלם": "מי שגורם נזק לישראל זה נתניהו"

חגי אלעד, מנכ"ל בצלם, פברואר 2016. AP
מנכ"ל "בצלם", חגי אל-עד/AP
רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"אין בקריאה שלי פגיעה בחופש הביטוי". דוד ביטן/נועם מושקוביץ

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) התייחס לדברים ואמר כי "החוקים של דוד ביטן יביאו סנקציות בינלאומיות על ישראל. חברי הכנסת של הליכוד משתטים בהצעות חוק הזויות ושוליות, שרובן הן בדיחות גרועות ופארסות פרלמנטריות". ואולם, לדבריו, "דוד ביטן דוגל דווקא בחקיקה מסוכנת שתערער את יסודותיה הדמוקרטיים של ישראל, ותביא לסנקציות ולעוינות של העולם החופשי כלפיי מדינת ישראל. מצער שאין לנו ראש ממשלה אחראי שידע להתמודד עם הטירוף שאוחז בממשלה".

גם יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, תקף את יו"ר הקואליציה. "הממשלה שלא מצליחה לחסל את הטרור והעוני, נטפלת ל'בצלם', לרשות השידור ולאמנים, ומציירת אותם כאויבי האומה. כל נסיון להפוך את ארגוני החברה האזרחית ואת התקשורת, הממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הדמוקרטיה השברירית בישראל, הוא נסיון בריוני של נבחרי ציבור שיכורים מכוח, שאין להם שמץ של מושג איך ולאן לנווט את הספינה, לכן הם מעדיפים להטביע אותה.

"על ראש הממשלה לקחת אחריות על הזמירות ההזויות שמשמיעים חברי מפלגתו, ולחדול את ציד המכשפות שמתנהל בחסות שרי וחברי הכנסת של הליכוד נגד ארגונים, אמנים ועיתונאים המעזים להשמיע ביקורת על השלטון. הדברים שמשמיע ביטן, ושתיקתו המחפירה של נתניהו, הם אות קלון למפלגת השלטון ולדמוקרטיה הישראלית".

בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי נמצא עם המתנחלים שמתבצרים בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
"איזון הוא המפתח". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לדברים ואמרה כי "פלגנות, שנאה ורדיפה הם לחם חוקה של הקואליציה הזאת. גם אם לא יתממשו לחקיקה הדיבורים וההצעות הרעילות האלו הורסים את ישראל מבפנים ומבחוץ - והם מגיעים היישר ובעידודו של רוח המפקד. הנזק שהיוזמות האלה גורמות לפניה של ישראל בחו"ל גדול יותר מכל ארגון קיקיוני. כל ישראלי שאכפת לו מישראל צריך להתקומם ולצאת נגדן".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי יציע לחבריו באופוזיציה שלא לקחת חלק בהצבעה על החוק שיוזם ביטן. "הקואליציה ניזונה מההסתה והשיסוי שכל פעם מקבלים פנים אחרות. אם חברי הקואליציה מבקשים להפוך את ישראל לדיקטטורה שסותמת פיות ושוללת אזרחויות, אסור לנו להפריע להם", אמר. "אם הם רוצים להפוך את ישראל למדינה מצורעת, שיעשו זאת. הגיע הזמן שנחייב את פרחחי הקואליציה, את קרנפיה ואת מנהיגיה להתבשל במיץ של עצמם ולהתמודד עם הצעותיהם ההזויות".

ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
"פלגנות, שנאה ורדיפה הם לחם חוקה של הקואליציה הזאת". לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

בשבוע שעבר תקף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הארגון בשל השתתפות אלעד בדיון באו"ם. "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם', אבל רוב הציבור יודע את האמת", אמר נתניהו. "אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים".

כמו כן, הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא יהיה ניתן לבצע שירות לאומי, בשורות ארגון "בצלם". זאת, על אף שבימים אלה אין אף צעיר בשירות לאומי בארגון ובשבע השנים האחרונות שירתו בו רק שלושה במסגרת השירות הלאומי. ל"בצלם" יש למעשה רק תקן אחד לשירות לאומי - והוא לא מאויש.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully