וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 ק"מ ממוסול: הכוחות מתקדמים – ודאעש טובח במאות אזרחים

284 בני אדם הוצאו להורג ונקברו בקבר אחים, במסגרת ניסיונותיו של הארגון האסלאמיסטי להתמודד עם המתקפה האינטנסיבית נגדו. עשרות נהרגו בלחימה בעיר הכורדית הסמוכה כירכוכ, ושר ההגנה של ארצות הברית הגיע לביקור פתע

צילום: רויטרס

בעוד הלחימה באזור "בירת דאעש" בעיראק, מוסול, נמשכת, והכוחות הכורדים וצבא עיראק נמצאים במרחק של 15 קילומטרים מהעיר הגדולה ביותר הנמצאת תחת שליטת "המדינה האסלאמית", שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר הגיע היום (שבת) לביקור פתע במדינה. במהלך ביקורו, הוא צפוי להיפגש עם כוחות אמריקניים במדינה, כמו גם עם בכירים עיראקיים וכורדיים.

עיקר הלחימה נערכת בשעה זו באזור העיר הכורדית כירכוכ, אחת מהגדולות ומהחשובות באזור מוסול, ובעיירות נוצריות בסביבתה. גורם בכיר במשרד הפנים העיראקי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 46 בני אדם, מרביתם אנשי כוחות הביטחון, נהרגו בלחימה בכירכוכ, ולפחות 133 נוספים נפצעו, כולם בעימותים עם לוחמי דאעש. מהמשטרה נמסר כי לפחות 48 אנשי דאעש נהרגו בלחימה, וחלקם פוצצו את עצמם. ברשת הטלוויזיה הממלכתית דווח כי הלחימה הסתיימה הבוקר לאחר מעט יותר מ-24 שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
מחבלים מתאבדים והפגזות מהאוויר: מתקפה משולבת מדרום למוסול
אלפים כבר נמלטו מהקרבות במוסול: "דאעש הוא אויב אכזר"
מיליון עקורים, הוצאות להורג ופיגועים: הסכנות הטמונות בקרב על מוסול

לוחמים כורדים בכירכוכ, עיראק, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
עשרות נהרגו ונפצעו בלחימה בעיר. לוחמי בכירכוכ, אתמול/רויטרס

הכוחות הכורדיים שמובילים את הלחימה באזור כירכוכ הבהירו הבוקר כי הקרבות בכירכוכ עדיין נמשכים, לאחר שאתמול פתחו לוחמי דאעש במתקפה נגד מבני ממשל בעיר. במקביל, כוחות של הדיביזיה התשיעית של צבא עיראק החלו להתקדם הבוקר לעבר העיירה קרקוש, מדרום-מזרח למוסול, שנפלה לידי דאעש בשנת 2014 ומרבית תושביה נמלטו. כוחות הצבא צפויים להיתקל בצלפים, במטעני חבלה ובמוקשים בדרכם לעיירה, שכיבושה יקרב אותם עוד יותר למוסול.

כמו כן, גורמי מודיעין עיראקיים מסרו לרשת CNN כי לוחמי דאעש הוציאו להורג 284 גברים ונערים במוסול ביומיים האחרונים, עם התקרבות הכוחות העיראקיים והכורדיים לעיר. לדברי הגורם, אנשי דאעש השתמשו בהם כמגן אנושי נגד המתקפות בחלקו הדרומי של העיר, והם כולם הוצאו להורג בירייה. הגופות הועברו בדחפורים לקבר אחים באזור המכללה לחקלאות של מוסול, שיצאה מכלל פעילות בשנים האחרונות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
לוחמים כורדים בכירכוכ, עיראק, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
"הסכם עקרוני" לחלקה של טורקיה במבצע. הלחימה בכירכוכ, אתמול/רויטרס

ביקורו של ההגנה האמריקני מגיע יומיים לאחר שאיש כוחות הביטחון האמריקניים נהרג מחוץ למוסול, בעת שהתלווה לכוחות צבא עיראק. כמו כן, הביקור מגיע מיד לאחר סבב פגישות שערך קרטר עם בכירים באנקרה, שבסיומו הכריז כי "יש הסכם עקרוני" על תפקידה המיועד של טורקיה בקרב לשחרור מוסול, בצל המתיחות בין טורקיה לעיראק.

כ-500 חיילים טורקיים מוצבים כעת מצפון למוסול, והם פועלים בעיקר באימון והכשרה של כוחות סונים וכורדיים. לטענת הממשל בבגדאד, לכוחות הטורקיים אין כל רשות לשהות במדינה, אולם אנקרה סירבה להסיג את כוחותיה והתעקשה להשתתף במאמצים לשחרור מוסול.

לוחמים כורדים בכירכוכ, עיראק, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
ארה"ב תבחן שיתוף פעולה נוסף עם הכוחות בשטח. לוחמי פשמרגה כורדים בכירכוכ, אתמול/רויטרס

מדובר בביקורו השלישי של קרטר לעיראק בשנה האחרונה, בעוד מניין החיילים והיועצים הצבאיים האמריקניים במדינה עולה. במהלך ביקורו, קרטר צפוי להעריך את מעורבותם של אנשי הצבא האמריקני בלחימה ולבחון אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה עם הכוחות העיראקיים והכורדיים בשטח. יתרה מכך, קרטר צפוי להיפגש עם ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי.

גורם צבאי אמריקני בכיר הסביר כי ארגון "המדינה האסלאמית" הקים מערכת הגנה מורכבת במוסול ובסביבותיה. הטבעות החיצוניות שלה כוללות "אזורי הפרעה", שם מתכוונים לוחמי דאעש לעכב את הכוחות העיראקיים באמצעות ירי פצצות מרגמה ורקטות, כמו גם באמצעות מטעני צד ואף פיגועי התאבדות. וושינגטון מעריכה כי בין 3,000 ל-5,000 לוחמי דאעש נמצאים באזור מוסול, אולם כמה מבכירי הארגון ששהו בעיר כבר נמלטו ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully