וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע חריג": התפתחות משמעותית בחקירת הפיגוע בגבעת התחמושת

23.10.2016 / 9:30

שבועיים לאחר הפיגוע שבו נרצחו שני בני אדם ממשיכים בשב"כ ובמשטרה לחקור את נסיבות הפיגוע, שעל פרטיו הוטל צו איסור פרסום. עשרות חשודים בתמיכה בטרור נעצרו, חלקם חשודים שתכננו לבצע פיגועים

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

השב"כ והמשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות הפיגוע שבוצע לפני שבועיים בירושלים, שבו נרצחו שני בני אדם. לוואלה! NEWS נודע כי בחקירה הרגישה והמורכבת, שעל פרטיה הוטל צו איסור פרסום גורף, חלה התפתחות משמעותית בימים האחרונים. זאת במקביל למעצרם של עשרות בני אדם בחשדות שונים הנוגעים לתמיכה בפעולות טרור שאינן קשורות לנסיבות הפיגוע עצמו.

גורמים המעורים בפרטי הפרשה מגדירים אותה כ"מסועפת" ואת הפיגוע כאירוע חריג. החקירה, שפרטיה אסורים לפרסום, מתנהלת על ידי מפלג תפקידים מיוחדים ביחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים ועל ידי השב"כ.

כבר לאחר הפיגוע היה ברור כי בניגוד לפיגועי הבודדים, מתווה הפיגוע שבוצע בגבעת התחמושת הוא חריג. אופיו הייחודי של הפיגוע שבוצע על ידי מסבאח אבו סביח, פלסטיני בן 39 תושב הכפר סילוואן, עולה בין השאר מכך שהוא עשה שימוש בנשק M-16 ולא בנשק מאולתר מסוג קרל גוסטב, כפי שנעשה באירועים קודמים. השימוש בנשק עשוי להעיד על סיוע שקיבל אבו סביח מאנשים נוספים.

עוד באותו נושא:
"אחד על הרצפה, יורים פה": השיחה למד"א מזירת הפיגוע בירושלים
פיגוע בירושלים: שני הרוגים וחמישה פצועים בשתי זירות ירי; המחבל חוסל
צעירה שנפצעה בפיגוע בירושלים: "שמעתי ירי ואישה מבוגרת נפלה ולא זזה"

פיגוע ירי בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. תצפית TPS
זירת הפיגוע בגבעת התחמושת/תצפית TPS

מאז הפיגוע נעצרו עשרות בני אדם בחשד לתמיכה ולזדהות עם ארגוני טרור. חלקם אף נחשדו כי איימו לבצע פיגוע וזאת בהסתמך על פוסטים שהעלו לעמוד הפייסבוק שלהם.

בין העצורים בעשרת הימים האחרונים, שנעצרו בלי קשר ישיר לפיגוע, נמצא מוחמד שיוחי, צעיר כבן 20 שאחיו התאום נהרג בהפרת סדר בסמוך לביתו של אבו סביח בסילוואן. לשיוחי יש עבר פלילי הנוגע לעבירות ביטחוניות ובית המשפט האריך את מעצרו כשהוא קובע כי נשקפת ממנו "מסוכנות רבה". במקרה אחר, הגדיר בית המשפט את החשדות נגד מעשיו של עצור ביטחוני נוסף שאינו קשור לביצוע הפיגוע כ"חמורים ביותר".

עצור נוסף הוא אימאם בשם ראני אבו סביח, קרוב משפחתו של המחבל מוחמד אבו סביח, שנחקר בחשד כי איים לבצע פיגוע ואף הסית אחרים לבצע מעשים דומים. בתחילת השבוע שוחררה בתו של אבו סביח לאחר שנעצרה בחשד להסתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
בין העצורים קרוב משפחה של המחבל. זירת הפיגוע בגבעת התחמושת/רויטרס

עם זאת, במקרים רבים, שחררו שופטי בית משפט השלום בירושלים עצורים שנחשדו בתמיכה בפעילות טרור או בארגוני טרור, למרות שהמשטרה ביקשה את מעצרם. כך למשל קבע השופט ירון מינטקביץ' כי "אין בדל ראיה" נגד פלסטיני שנחשד בעבירות של הסתה ואיומים. פלסטיני אחר, שהצטלם עם דגל ירוק על רקע הר הבית, שוחרר למעצר בית.

אבו סביח עצמו, שרצח אזרחית ישראלית ושוטר יס"מ בפיגוע בגבעת התחמושת ביום ראשון שעבר הוא דמות מוכרת מאוד במזרח ירושלים שפעל רבות בנושא הר הבית. בעבר הוא השתייך לארגון שבאב אל-אקצא ואף נטל חלק בהתפרעות בהר הבית ביחד עם כמה צעירים ששאבו ממנו השראה. הוא גם הורשע בתקיפת שוטרים ובהסתה בפייסבוק בתקופת מבצע "צוק איתן". מכמות המעצרים הגדולה שבוצעה מאז הפיגוע ניתן ללמוד על ההד לו זכה המעשה שביצע ברחבי מזרח ירושלים.

מסבאח אבו סביח, תושב סילואן, המחבל מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
הורשע בעבר בתקיפת שוטרים ובהסתה. מסבאח אבו סביח/צילום מסך, פייסבוק
פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. AP
זירת הפיגוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully