וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה מקוממת": ספרד מחייבת את קטלוניה לאפשר קרבות שוורים

20.10.2016 / 23:45

העליון קבע כי החלטת החבל האוטונומי לאסור על התחרות המסורתית נוגדת חוק שעבר בפרלמנט במדריד. ארגוני זכויות בעלי חיים זעמו, התומכים בירכו, אך במחוז שרוצה עצמאות מבהירים: "לא נחדש את הקרבות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מטאדור ננגח למוות על ידי שור, יולי)

בית המשפט העליון של ספרד ביטל היום (חמישי) את האיסור לקיים מלחמות שוורים במחוז קטלוניה ונימק זאת בהפרה של חוק שנועד להגן על המסורת השנויה במחלוקת בממלכה. בית המשפט פסק כי הרשויות בחבל האוטונומי יכולות לקבוע תקנות בנוגע לאירועים ציבוריים ואף להוציא אותם מחוץ לחוק, אולם במקרה זה, החוק שעבר בפרלמנט הלאומי במדריד ומגן על התחרות גובר על הסמכות הקטלונית.

קטלוניה הוציאה מחוץ לחוק את קרבות השוורים ב-2010. ההחלטה התקבלה כחלק מהתנגדות הולכת וגוברת לתחרות המסורתית, אך גם כצעד נוסף של המחוז להיפרדות מספרד. לאיסור הייתה השפעה מועטה על קטלוניה מאחר שפעלה בה זירה אחת בלבד – בבירה ברצלונה – אך גם פסיקת בית המשפט העליון לא צפויה לשנות הרבה. "לא יהיו מלחמות שוורים בקטלוניה, על אף החלטת בית המשפט החוקתי", אמר שר הקרקעות הקטלוני ג'וזפ רולס.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרלמנט בקטלוניה הכריע: משאל עם לעצמאות מספרד בשנה הקרובה
בריכות בספרד הכריזו על התחלת המסורת של "יום ללא בגד ים"
בשידור ישיר: מטאדור ננגח למוות בידי שור בספרד

שור תוקף ופוצע מטאדור בספרד, אוקטובר 2011. AP
התחרות נותרה פופולרית ברחבי ספרד. קרב שוורים ב-2011/AP

ארגון World Animal Protection תיאר את פסיקת בית המשפט "מקוממת" והוסיף כי "מורשת תרבותית לא מצדיקה התעללות בבעלי חיים ורמות סבל שלא ניתן להצדיקן". מנגד, קרן מלחמות השוורים, הכוללת מגדלים, מטאדורים, עובדי זירה, אוהדים ומארגני אירועים בירכה על ההחלטה. היא הזהירה כי הניסיונות למנוע מלחמות שוורים בקטלוניה יהיו מעתה לא חוקיים.

קרב השוורים האחרון במחוז היה ב-2011, לפני שהאיסור נכנס לתוקף. פסיקת בית המשפט העליון התקבלה בעקבות ערעור שהגישה המפלגה השמרנית בהובלת ראש הממשלה מריאנו ראחוי. המחוז הסביר כי הוא אסר על התחרות כדי להגן על בעלי החיים, אולם הוא אפשר לקיים אירועים פופולריים אחרים שבהם מעורבים שוורים, כמו מרוצים. קרבות שוורים ותחרויות אחרות הקשורות אליהם נותרו אהודים ברחבי ספרד, על אף שארגוני זכויות בעלי חיים צוברים תמיכה בעקבות הקמפיין שהם מנהלים נגד התחרויות האלה.

קטלוניה, שבה חיים שבעה מיליון וחצי איש, היא מחוז עשיר עם שפה משלו ועם שלטון עצמי נרחב. הממשל הנוכחי דוחף לקיום משאל עם להיפרדות מספרד בשנה הבאה. במדריד מצהירים כי לא יאפשרו את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully