וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפוגה בחאלב הוארכה למרות הלחימה: "קצינים רוסים נפצעו במתקפה"

מוסקבה הודיעה על המשך ההפוגה ביממה במטרה לאפשר לאזרחים ולמורדים לעזוב. עם זאת, באופוזיציה דחו את היוזמה, ולפי משרד ההגנה, הקצינים נפגעו מירי בעיר. קרי ולברוב שוחחו בטלפון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה הודיעה היום (חמישי) כי מאריכה את ההפוגה ההומניטרית בחאלב ביממה נוספת, אולם העימותים בעיר שבצפון סוריה נמשכו גם היום. המורדים דחו את היוזמה של מוסקבה, שהגיע ברקע הלחץ המערבי הגובר עליה להפסיק את המתקפה הנרחבת שלה בעיר. לפי משרד ההגנה של רוסיה, שלושה קצינים הפועלים במרכז התיאום בחאלב נפצעו מאש המורדים.

משרד החוץ של רוסיה מסר כי שר החוץ סרגיי לברוב שוחח היום בטלפון עם עמיתו האמריקני וכי הם דנו בצעדים להקלה על המשבר במזרח חאלב, הנצורה בידי כוחותיו של בשאר אסד. מאז קרסה הפסקת האש שקידמו שני הדיפלומטים בחודש שעבר, הידרדרו היחסים בין רוסיה לארצות הברית, כמו גם בין רוסיה למדינות מערביות אחרות ששוקלות הטלת סנקציות על מוסקבה.

הריסות מהפצצות חאלב, סוריה. אוקטובר 2016. AP
באו"ם פסימיים. הריסות בחאלב, בשבוע שעבר/AP

יאן איגלנד, מתאם הפעולות ההומניטריות של האו"ם, אמר כי הוא מקווה שכמה מאות אנשים, הזקוקים לטיפול רפואי בדחיפות, יצליחו לעזוב את חאלב עד לתום ההפוגה. לדבריו, "אנו מאמינים שעתה יש בידנו אור ירוק מרוסיה, מהממשלה ומכל הקבוצות החמושות". עם זאת, הוא הזהיר: "זאת סוריה, הכל יכול להשתבש בכל הזדמנות"

הכוחות הרוסיים והסוריים עצרו את תקיפותיהם האוויריות על העיר, שהביאו למאות הרוגים ולהרס רב בשבועות האחרונים, עוד ביום שלישי. לפי גורמים רוסיים, ישנם שמונה מסדרונות הומניטריים שדרכם יכולים לעזוב אזרחים ומורדים. למרות זאת, עימותים התקיימו בנתיבים הללו זמן קצר לאחר שהחלה אותה הפוגה, כששני הצדדים מאשימים זה את זה באחריות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully