וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני החשוד בעבירות סמים טען שעונה ברשות - ושוחרר ללא מגבלות

21.10.2016 / 10:00

לחשוד בן ה-38, תושב מזרח ירושלים, מיוחסות עבירות גידול וסחר בסמים. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה לשחררו בתנאים מגבילים, וקבע כי חקירה מהרשות הפלסטינית לא יכולה לשמש עילה להארכת מעצר. סנגורו: "התיק בוסס במשטר רודני"

אולם השופט החשוד בביצוע עבירות חמורות, בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קאסטרו, אתר רשמי
השופטת שחררה את החשוד עקב ההסתמכות על חומרי חקירה מהרשות/אתר רשמי, ראובן קאסטרו

פלסטיני תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סמים שוחרר שלשום (רביעי) לביתו ללא תנאים מגבילים על אף שהעבירות שבהן נחשד כונו "חמורות" בידי המשטרה. ההחלטה לשחררו, שקיבלה השופטת יעל ייטב, התקבלה לאחר שסנגורו של החשוד טען כי חקירתו התקבלה אחרי שעונה ברשות הפלסטינית. "אינני סבורה שניתן לבסס חשד סביר על חומר חקירה שמקורו ברשות", כתבה השופטת בהחלטתה.

החשוד, בן 38, נעצר ביום שלישי האחרון ברשות הפלסטינית, נחקר בה והועבר לאחר מכן לישראל. לפי החשד, הוא עסק בגידול וסחר בסמים ביריחו, הנמצאת בשליטת הרשות הפלסטינית. בדיון שנערך אתמול בבית משפט ביקשה נציגת המשטרה לשחררו בתנאים מגבילים שכוללים הפקדת סך עשרת אלפים שקלים, חתימה של ערבים והרחקה של שלושה חודשים מיריחו. הנציגה טענה בדיון כי החשוד מנהל "חיים כפולים" ביריחו ובמזרח ירושלים, כשאת העבירות הפליליות שבהן נחשד הוא מבצע בעיר הראשונה.

עוד בוואלה! NEWS:
בת שנה הובאה לסורוקה ללא רוח חיים; הוריה נעצרו בחשד לרשלנות
טרגדיה ברחובות: בן 18 נרצח חצי שנה לאחר שאחיו שם קץ לחייו
תיעוד: הגנב עוקב אחרי האישה, חוטף את תיקה - ונמלט בריצה

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
"פתאום המשטרה מאמינה לרשות"/ShutterStock

עו"ד פארס מוסטפא עלי, שייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, טען במהלך הדיון כי הוא עבר התעללות ועונה על ידי החוקרים הפלסטינים. "המשטרה מבססת תיק על חקירה שהתבצעה על ידי משטר רודני. על אדם שאין לו זכויות שהודה אחרי 36 שעות מעצר בשטחי הרשות, ואחרי שעונה ונתלה מהרגליים", טען. "הוא נחקר בישראל והכחיש את המיוחס לו. במקום לשלוח אותו לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי מבקשים לשחרר אותו בתנאים. פתאום משטרת ישראל מאמינה לרשות".

בעקבות כך, סגנית נשיא בית המשפט קבעה בהחלטה חריגה כי יש לשחרר את החשוד מבלי להטיל עליו כל תנאי. זאת, לאחר שקבעה כי לא ניתן לבסס חשד סביר – המונח המתאר את הרף הדרוש כדי להאריך מעצר או להטיל תנאים מגבילים על חשוד – בהתבסס על חקירות שנערכו בשטחי הרשות הפלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הותקף באכזריות"

"מדובר באדם צעיר שנעצר בשטח הרשות למשך ימים שבמהלכם לא התקיים בעניינו כל דיון משפטי, עונה והותקף באכזריות על מנת לחלץ ממנו הודאת שווא", הוסיף עו"ד עלי. "בית המשפט קיבל את עמדתנו בכל הקשור לקבילות החומר ושיטת החקירה והורה על שחרורו ללא כל תנאי ודחה את בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע".

השופטת ייטב קיבלה החלטה דומה גם בעניינו של עצור נוסף שהוסגר אתמול על ידי הרשות לישראל. גם במקרה זה, שעסק אף הוא בעבירות שבוצעו ביריחו, טען עו"ד מוסטפא עלי כי החשוד עונה על ידי הרשות הפלסטינית, והשופטת חזרה על קביעתה כי בהיעדר חומר חקירה שמקורו בישראל, לא ניתן לבסס חשד סביר על חקירות שבוצעו על ידי המשטרה הפלסטינית. במקרה זה סיפר עורך דינו של החשוד כי הוא "עונה באכזריות", ותיאר ש"הוא היה מוכנס לחדר חשוך ואנשים רעולי פנים היו נותנים לו מכות כדי שיודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully