וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בצעדה המונית בעמונה: "בלי הסדרה אין ממשלה"

חודשיים לפני המועד האחרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי, צעדו יותר מ-6,000 איש, ובהם פוליטיקאים, מעפרה לעמונה. סגן שר הביטחון אמר כי ההחלטה עלולה לפרק את הממשלה. השר אריאל: "הפתרון אצל נתניהו"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

חודשיים לפני המועד לפינוי עמונה, צעדו היום (חמישי) יותר מ-6,000 בני אדם מעפרה למאחז הבלתי חוקי. בין המשתתפים גם חברי כנסת, ראשי מועצות ואנשי ציבור. המפגינים דורשים מהממשלה להסדיר את הנוכחות היהודית במקום ולא לקיים את פסיקת בג"ץ.

שר החקלאות אורי אריאל קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול בהקדם. "לצריך לחזק את התיישבות וכל חבלי ארץ ישראל, בגולן, בגליל, בנגב וביהודה ושומרון ובכל מקום, לכן החטיבה להתיישבות חוזרת לעבוד ותיתן כלים נוספים". הוא הוסיף כי הפתרון למצב בעמונה נמצא בידיו של ראש הממשלה. "עם כל הכבוד לנשיאים מעבר לים, עם כל הכבוד ליועצים משפטיים, המפתח לפתרון בידך", אמר.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר כי עתיד המקום יקבע את עתיד הקואליציה. "אם לא תהיה הסדרה - לא תהיה ממשלה", אמר. גם הוא, כמו אריאל, אמר כי האחריות מוטלת על כתפיו של נתניהו. "אנחנו מצפים ממך להביא את הפתרונות - ויש פתרונות - כדי להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובכללה את עמונה", אמר סגן שר הביטחון.

עוד בנושא:
"צריך גם להתכונן לפרידה": מאחורי הקלעים של המאבק נגד פינוי עמונה
חודשיים לפני המועד לפינוי עמונה: המדינה תבקש מבג"ץ דחייה של חצי שנה
נתניהו לקרי על רקע הביקורת: "הבנייה - חלופה לתושבי עמונה"

צעדה מעפרה לעמונה – מחאת התושבים על הכוונה לפנות את עמונה. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
התושבים צועקים לעבר עמונה/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון טען בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי פינוי התושבים אינו אלא סוגיה של זכויות אדם. "לא יכול להיות ששכונות ייהרסו כיוון שיש פגמים חוקיים בהקמתן", אמר.

"אין לנו טענה לבג"ץ, אלא למצב החוקי", הסביר בוארון. "הדרג המדיני צריך לעשות לבעיה הזאת סוף. המחוקק וספר החוקים נמצא מעל בג"ץ". המכשול העיקרי העומד בפני המתנגדים לפינוי הוא החוק, והם דורשים מהממשלה ומחברי הכנסת לשנותו כך שהישארותם תעבור את מבחן בג"ץ. "לא יכול להיות שעוד יישוב ועוד שכונה ייהרסו מכיוון שיש פגמים חוקיים בהקמתם. אנשים בעופרה ובעמונה גרים עשרות שנים, וחשוב שהעולם יבין שלא עושים טרנספר לעשרות ולמאות אנשים. לא עושים טרנספר בעולם המודרני - וגם לא בישראל".

בוארון הפנה אצבע מאשימה לנתניהו וטען כי לו היו רוצים, שרי הממשלה וראש הממשלה היו מצליחים להעביר במהירות וביעילות את החוקים שימנעו את פינוי המאחז. "מנחם בגין העביר ביום אחד את חוק רמת הגולן. גם לנתניהו יש אומץ ציבורי - כשהוא רוצה הוא יכול. הוא יכול ללכת נגד אובמה לקונגרס האמריקני, נניח", אמר. "אני מצפה מנתניהו שיחד עם הדרג המדיני: שרת המשפטים, שר הביטחון ויו"ר הבית היהודי, ייקח את האחריות על אלפי תושבים ביהודה ושומרון".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ניו יורק. 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"כשנתניהו רוצה להפגין אומץ ציבורי - הוא עושה את זה"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לדבריו, "יש פה זכויות אדם, זכויות אזרח ואנשים שחיים פה עשרות שנים בבתים שלהם. אומנם יש זכויות קניין, אבל יש מכשירים בחוק, כמו חוק ההפקעה שחל בישראל וצריך להכיל אותו גם באיו"ש. אני, כמו הרבה תושבים ואזרחים, מחכים לראות שתוסדר עמונה ועוד אלפי בתים ביהודה ושומרון. קואליציה טובה נבחנת על פי המעשים שלה".

על הדיווחים בחדשות 2 לפיהם נתניהו נועד עם נציגי המאחז וביקש מהם "לנהוג בחכמה" לאור התקופה הרגישה לקראות סיום כהונתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר בוארון כי נתניהו התייחס לקהילה הבינלאומית, ולא רק לממשל אובמה. "ראש הממשלה אמר לנו כי בין השמשות ובכל סוף ממשל יש לחצים מהקהילה הבינלאומית, ופקטור שנקרא בית הדין הבינלאומי. זה דבר נכון וידוע שהקהילה הבינלאומית לא אוהבת את היישוב היהודי. נתניהו לא דיבר על אובמה, אלא על ממשל באופן כללי, על ממשלים", אמר.

"שואלים למה 40 משפחות משגעות את העולם, אבל זה קצה קרחון. כבר נמחק מעל האדמה יישוב שלם, יישוב מגרון. כבר נמחקה שכונה שלמה, שכונת האולפנה בבית אל. יש פסקי דין נוספים בנוגע לפינוי יישוב שלם 'נתיב האבות' ושכונה שלמה בעפרה. לא מגיע לאזרחי מדינת ישראל לחיות באיום של פינוי. לא מגיע לאף אחד טרנספר".

(עדכון ראשון: 15:00)

קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
מאחז עמונה/מגד גוזני
צעדה מעפרה לעמונה – מחאת התושבים על הכוונה לפנות את עמונה. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
צעדת התושבים לעמונה/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully