וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה במתקפה נרחבת נגד הכורדים בסוריה: "כ-200 לוחמים נהרגו"

חיל האוויר הטורקי הפציץ יעדים של המיליציה הכורדית וטען כי מדובר בתגובה לירי פגזים לשטח המדינה. עם זאת, הכורדים טוענים כי מניין ההרוגים נמוך בהרבה. בחאלב החלה ההפוגה ההומניטרית - ועמה הדיווחים על הפרות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא טורקיה מסר היום (חמישי) כי ביצע אתמול 20 תקיפות אוויריות נגד עמדות של הכורדים בצפון סוריה בתגובה לירי פגזים לשטח המדינה, וכי בין 160 ל-200 לוחמים נהרגו. הארגון הסורי לזכויות אדם מנה מניין הרוגים נמוך הרבה יותר, ומסר כי 11 לוחמים ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציית מורדים שמורכבת בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG. גם בכיר בכוחות הכורדיים באזור מסר לסוכנות הידיעות אי-פי מספר הרוגים נמוך.

התקיפות אירעו מצפון לעיר חאלב, באזור הכפרים אל-חסיה, אום אל-קורה ואום חוש שנכבשו לאחרונה מידי "המדינה האסלאמית" (דאעש). היום נכנסה לתוקף ההפוגה ההומניטרית שעליה הכריזו רוסיה ומשטרו של בשאר אסד, שאמורה להימשך 11 שעות.

טורקיה, התומכת באופוזיציה, פתחה בהתערבות צבאית במדינה בחודש אוגוסט האחרון. אנקרה פועלת בעיקר למניעת התפשטות השליטה הכורדית בצפון סוריה, באזורים הסמוכים לגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
צי ימי רוסי בדרכו לסוריה: "משלוח הנשק הגדול מאז המלחמה הקרה"
לפני ההפוגה: רוסיה וסוריה עוצרות את התקיפות האוויריות בחאלב
בריטניה וארה"ב: נשקול סנקציות על רוסיה עקב ההפצצות בחאלב

אזור התקיפות הטורקיות בצפון סוריה. גוגל מפס, עיבוד תמונה
אזור התקיפות הטורקיות בצפון סוריה/עיבוד תמונה, גוגל מפס

לפי מוסקבה ודמשק, ההפוגה נועדה לאפשר העברת סיוע למזרח חאלב, הנמצא תחת מצור זה חודשים רבים. כמו כן, צבא סוריה קרא ללוחמים מטעם ארגוני המורדים המחזיקים במזרח העיר לנצל את ההפוגה בלחימה על מנת לעזוב את האזור. "נבטיח יציאה בטוחה, קחו את ההזדמנות והצילו את משפחותיהם", כרזו הבוקר נציגי המשטר בחאלב.

רוסיה מסרה כי הפסקת האש תהיה בתוקף עד 19:00 (שעון מקומי) וייתכן שאף תוארך, ואילו הצבא הסורי מסר כי הוא ינצור את האש למשך שלושה ימים. עם זאת, הבוקר דווח על עימותים באזור מעבר בוסתן אל-קסר, אחד משני המוקדים שהוגדרו על ידי הרוסים פרוזדור הומניטרי להעברת סיוע. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנ"א, "גורמים טרוריסטיים", כלומר ארגוני המורדים, אחראים לירי באזור.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרס רב מהפצצות בשכונות במזרח חאלב, סוריה, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
"מלכודת רוסית". הריסות במזרח חאלב/רויטרס

שליח האו"ם המיוחד לסוריה סטפן דה מיסטורה טען כי משך הפסקת האש אינו ארוך דיו על מנת לאפשר העברת סיוע הומניטרי לאזורים הנצורים או לפנות יותר מ-200 פצועים בלבד ממזרח חאלב. אוטובוסים ירוקים של הממשל הסורי עמדו היום בכניסה לאזור הנצור, והמתינו להעביר את תושביו לאידליב. לא ברור כמה אזרחים או לוחמים אכן יעזבו את חאלב. בסאם חג'י, חבר ארגון המורדים נור א-דין אל-זינקי, טען כי ההצעה הרוסית לפינוי מזרח חאלב היא "מלכודת" שנועדה "להשמיד", לדבריו, את תושבי האזור.

מהארגון הסורי לזכויות האדם, הפועל מלונדון ומנטר אחר הלחימה במדינה, נמסר כי יותר מ-640 בני אדם, בהם 128 ילדים, נהרגו באזורים של חאלב שנמצאים תחת שליטת המורדים מאז סיומה של הפסקת האש האמריקנית-רוסית באזור, לפני כחודש. כמו כן, 88 בני אדם בהם 14 ילדים נהרגו בירי לעבר חלקיה של העיר שנמצאים תחת שליטת הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully