וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג מסכנין מואשמים שהצטרפו לדאעש במוסול עם שלושת ילדיהם

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, הגבר לחם בעיראק בשורות הארגון הסוני והאישה עבדה בבית חולים מקומי, בעוד הילדים התחנכו במוסול. הזוג החליט לשוב בשל הידרדרות המצב בעיר, ובמסע לארץ אף סיממו את בתם כדי שלא תסגיר את מיקומם

צילום: ערן גילוורג, עריכת וידאו: ניר חן.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ויסאם וסברין זבידאת, בני 41 ו-30 מסכנין, בגין הצטרפות לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק יחד עם שלושת ילדיהם. לפי כתב האישום, ואסים נלחם ונפצע במוסול והאם עבדה בבית חולים בעיר המופגזת, בעוד הילדים התחנכו בבית ספר מקומי. ב-22 בספטמבר, עם חזרתם לארץ, נעצרו בנמל התעופה בן גוריון ובחקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) השניים הודו במיוחס להם.

הזוג נסע לפני כשנה וחצי לבקר בני משפחה ברומניה יחד עם ילדיהם, שהיו אז בני שש, ארבע ושנה וחצי. כשהגיעו לביקור הם עדכנו את בני משפחתם כי בכוונתם להגיע לסוריה. בתום הביקור המשפחתי, עלתה המשפחה על אוטובוס לטורקיה ומשם הועברה לסוריה.

עוד בנושא:
צבא ארה"ב: מנהיגי דאעש נוטשים את הלוחמים ועוזבים את מוסול
ארה"ב: דאעש ישתמש בנשק כימי במהלך המבצע לשחרור מוסול
ממצעדים ראוותניים לרשת מנהרות: האסטרטגיה החדשה של דאעש בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויסאם זבידאת בהגשת כתב האישום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפצצה של עמדות דאעש כחלק מהמבצע לשחרור מוסול שבעיראק. 20 באוקטובר 2016. רויטרס
הפגזות במוסול, השבוע/רויטרס

האישה, סברין, יצרה קשר עם פעיל דאעש ששימש איש הקשר שלה, והסביר לה על המסלול והמעבר לסוריה עד להצטרפות לארגון. המפגש עם הפעיל התקיים בטורקיה, ומשם דאג הנ"ל להעביר את המשפחה לסוריה. שם, נשבעו בני הזוג אמונים לארגון והבעל ויסאם אף השתתף בקורסים והכשרות, ובהם קורס בנושא הלכות השריעה ואימונים צבאיים. בני המשפחה עברו מסוריה לעיראק והתיישבו בעיר מוסול, שם ויסאם קיבל רובה קלצ'ניקוב, מחסניות ואפוד קרב והצטרף ללחימה.

המסע הבייתה

לאחר פציעתו ובעקבות הפגזות כבדות של מטוסי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית על העיר מוסול, כמו גם לחצים מצד משפחתם שישובו לישראל, החלו החשודים וילדיהם במסע שארך כשמונה חודשים לעבר גבול טורקיה-סוריה. השניים ניסו בעשר הזדמנויות שונות להסתנן מגבול סוריה לטורקיה ללא הצלחה; ניסיונות אלו כללו הליכה רגלית בשטח הררי, בתנאי מזג אוויר קשים ולעיתים ללא מים ומזון.

במהלך הנסיונות סוממה אחת מבנותיו של הזוג כדי שלא תסגיר את מיקומם, ובחלק מהניסיונות אף נפתחה לעברם אש מצד חיילי צבא טורקיה ולוחמי "המדינה האסלאמית". כשהצליחו לבסוף להיכנס לטורקיה, נעצרו על ידי המשטרה המקומית והועברו לישראל.

העבירות המיוחסות לשניים הן מגע עם סוכן חוץ, יציאה מהארץ שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully