וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך גם כשהמחבלת נשכבה: תיעוד סיכול הפיגוע בתפוח

20.10.2016 / 9:50

כוח מג"ב נראה בסרטון יורה כמה צרורות לעבר הפלסטינית בת ה-19, שזמן קצר לפני כן התקדמה לעברם ושלפה סכין. מהסרטון עולה כי הירי נמשך גם לאחר שהמחבלת כבר שכבה על הקרקע - התנהלות שמעלה שאלות ותיחקר על ידי מח"ש כמקובל

עריכה: יאיר דניאל

תיעוד מזירת ניסיון הפיגוע שאירע אתמול (רביעי) בצומת תפוח מציג את רגעי חיסול המחבלת, שהתקדמה לעבר כוח מג"ב שהוצב באזור ושלפה סכין. בסרטון נראים ארבעה לוחמי מג"ב יורים כמה צרורות לעבר המחבלת, תושבת אזור שכם בת 19, שכבר נפלה על הקרקע לאחר שככל הנראה נפגעה מכדור שנורה לעברה טרם צולם הסרטון. לאחר מכן נשאלו הלוחמים מי ירה, וכמה צעקו "ארבעתנו ירינו".

הירי הכבד לעבר המחבלת שנראית מנוטרלת צפוי להיחקר על ידי מח"ש, כמקובל במקרים שבהם נורים למוות פלסטינים מאש המשטרה ומג"ב. בין היתר צפוי להיבחן שיקול הדעת של הלוחמים, ואם ירו תחילה לרגליה והמשיכו לירות כאשר סברו שהיא ממשיכה להטיל איום, כפי שמורה הנוהל.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: לא מתחייב לקבל את התוצאות; קלינטון: "פוגע בדמוקרטיה"
אריאל נהרג לעיני אשתו ובנו בהימלאיה: "לא מעכלים, זו אבידה גדולה"
הורים לתינוקות באיכילוב חוששים מגילוי החיידק: "נעבירם בית חולים"

נסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח, שומרון. אוקטובר 2016. חטיבת דובר המשטרה
גופת המחבלת לאחר חיסולו, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

לאחר האירוע, שבו לא היו נפגעים ישראלים, נמסר מצה"ל וממג"ב כי החשודה התקדמה לעבר הלוחמים ולא נשמעה לקריאות לעצור לפני ששלפה סכין. בנוסף, לוואלה! NEWS נודע כי השוטרים פתחו בנוהל מעצר חשוד ואף ירו לעבר הרצפה בסמוך אליה לפני הירי לעבר גופה.

ממג"ב נמסר כי מבדיקה ראשונית של התקרית עולה כי "הלוחמים קראו למחבלת לעצור מספר פעמים, תוך ביצוע ירי אזהרה באוויר", אך זו התעלמה מאזהרותיהם, שלפה סכין במרחק קצר מהם והחלה לנוע לעברם. עוד נמסר כי הסרטון "מציג תמונה חלקית של האירוע ולא ניתן לראות בו את המחבלת נעה עם סכין שלופה לעבר הלוחמים ומסכנת את חייהם".

בנוסף מסרו במג"ב כי מתיעוד האירוע ניתן לראות כי מיד עם ניטרולה ומשחלפה הסכנה, הלוחמים הפסיקו לירות ופעלו לסגור את הזירה. "עם זאת, כמקובל באירועים דומים מבוצע תחקיר לבדיקת האירוע", נמסר עוד.

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי שמה של ההרוגה הוא רחיק שגיע מוחמד יוסף וכי היא הייתה נשואה. אמש היא פרסמה יותר מעשר הודעות תוך פחות משעה, שכללו אמרות דתיות שחלקן נוגעות לחיים שאחרי המוות. בהודעה האחרונה, כתבה: "אם אמות, אל תעזבו אותי ואל תבכו עליי. דברו איתי בתפילה".

(עדכון ראשון: 6:13)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח, שומרון. אוקטובר 2016. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בשומרון, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully