וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאמר נפאר לוואלה! NEWS: רגב מוזמנת לראות איתי את הריסות הבתים בלוד

19.10.2016 / 12:30

הראפר התייחס בריאיון להופעתו בחיפה: "זה לא נחמד כשאנשים צועקים 'טרוריסט, תעוף לעזה'" הוא הגיב לדברי שרת התרבות על טקס פרסי אופיר: "מביך שמישהי שמקדמת את הפריפריה לא יודעת מה זה הפנתרים השחורים"

עריכה: ניר חן

הראפר תאמר נפאר התייחס היום (רביעי) למחאה נגד קיום הופעתו אמש בחיפה, והבהיר כי הוא "פתוח לדיון עם כל אדם". לדבריו, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ביום שלאחר ההופעה בפסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי, "אני אשמח לקבל כל אדם. הוא מוזמן אליי ללוד, לשכונת הרכבת. כל אחד מוזמן לאחת מהריסות הבתים בלוד ולראות מאיפה הגעתי". עם זאת, בהתייחסות לשרת התרבות מירי רגב שיצאה נגד עמדותיו הפוליטיות, הבהיר: "ללשכה של רגב, לא אגיע. ממש לא".

לטענתו, המפגינים שהתנגדו להופעתו אתמול היו "בקושי עשרה אנשים. שמעתי אותם טוב בבדיקת הסאונד, אבל ברגע שהיה קהל והייתה מוסיקה ולהקה", לא שמעו אותם. "כל צעד מחאתי שגורר לרעש כזה הוא מבורך על המפה הפוליטית הפלסטינית, אבל הוא גם מפחיד באופן אישי", הוסיף נפאר. "זה לא נחמד כשאנשים צועקים 'טרוריסט, תעוף לעזה'. אני לא יכול להגיד שזה גורם לחייך".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על סערת דרוויש לוואלה! NEWS: הייתי נוהג כמו מירי רגב
דוח המבקר: משרד החינוך לא מיישם תכניות למניעת גזענות
40 נרצחות ב-30 השנים האחרונות: הטיפול הכושל באלימות נגד נשים ערביות

חנין זועבי בהופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
"להיות אישה בעולם כזה, זה מאבק כפול". ח"כ זועבי, אמש בחיפה/ערן גילווארג

לדבריו, "אני גם אבא וגם בעל, אבל גם בן אדם שרוצה לא רק עתיד טוב לילדים שלו, אלא גם הווה טוב לעצמו". נפאר הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק את הרדיפה שלנו, מהריסות בתים, מהטיהורים שאנחנו עוברים, ולדבר על הדברים האלה".

בהתייחסות לקריאות הגנאי שהוטחו בחברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שנכחה גם היא בהופעה, אמר נפאר: "אני שמח על כל תמיכה שקיבלתי אתמול. חנין הפכה לאויבת מספר אחת מאז המרמרה, אבל ישראל בעצמה התקפלה מעניין המרמרה". לדבריו, "הגישה שלי שונה משל חנין. אנחנו בני אדם שונים. אני לא כל כך עוקב אחרי חנין, אבל אני חושב שהיא מדברת לא רק כפלסטינית, אלא גם כאישה בעולם של זכרים, וזה יוצא ממנה בגישה יותר פייטרית. להיות אישה בעולם כזה, זה מאבק כפול".

"בטקס פרסי אופיר עליתי עם יוסי צברי, לא עלינו עם השורה 'לאכול את בשרו של הכובש'", הסביר נפאר, בנוגע להופעתו עם ציטוט מתוך שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "מנסים לנתק את המזרחים מהתרבות הערבית, וצברי עלה ואמר, 'תרשום, אני ערבי'. זה היה כדי להראות אחווה בין ערבי-יהודי לערבי-פלסטיני".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
"הגיע הזמן להפסיק את הרדיפה שלנו". נפאר, אמש/ערן גילווארג
"בשיר הזה מצטטים גם את רחל, אבל אף ערבי לא בא בטענות על זה שמצטטים משוררת ציונית"

הוא הבהיר: "לא צנזרנו את דרוויש, אנחנו מדברים על שיר שהוא משולב, בית שלי וארבע שורות ממחמוד דרוויש, משיר שיש בו 50 שורות. לקחנו את ארבע השורות ההכרחיות שמחברות ביני לבין יוסי צברי". כמו כן, הוסיף נפאר: "בשיר הזה מצטטים גם את רחל, אבל אף אחד לא שם לב לזה ואף ערבי לא בא בטענות על זה שמצטטים משוררת ציונית".

בנוגע לטענותיה של השרה רגב כי האגרוף המונף של נפאר ושל צברי במהלך ההופעה מזכיר מועל יד נאצי, טען: "צריכים לבדוק משפטית את הטענה של רגב. זה מביך שמישהי שמקדמת פריפריה לא יודעת מה זה הפנתרים השחורים וכפפה סגורה, ולהגיד שאנחנו עושים תנועה נאצית, ולהגיד שדרוויש איתנו. הרי מחמוד דרוויש היה מהראשונים שנלחמו בהכחשת השואה בעולם הערבי, ואת זה אף אחד לא בודק".

תאמר נפאר ויוסי צברי באופיר 2016. יותם רונן
"אחווה בין ערבי-יהודי לערבי-פלסטיני". נפאר וצברי בטקס פרסי אופיר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully