וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור מודה: חסמנו את החיבור לאינטרנט של מייסד ויקיליקס

19.10.2016 / 6:00

פחות מ-24 שעות לאחר שטען האתר כי גוף מדיני חסם את חיבורו של ג'וליאן אסאנג', השוהה בשגרירות אקוודור בלונדון, הודתה הממשלה כי היא זו שאחראית לכך. לטענת האתר, ג'ון קרי אחראי לבקשה החריגה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(טראמפ, השבוע: ההתפתחות בפרשת המיילים של קלינטון גרועה מווטרגייט)

ממשלת אקוודור הכריזה הלילה (רביעי) כי היא זו שהגבילה את חיבורו לאינטרנט של מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', בשגרירות המדינה בבריטניה שם הוא שוהה. זאת, לאחר שהדליף האתר אלפי מיילים של יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון - ולפני פרסום אלפי מיילים נוספים.

שר החוץ של אקוודור גיום לונג אמר כי על אף שהמדינה עדיין עומדת מאחורי החלטתה להעניק לאסאנג' מקלט מדיני, היא מכבדת את ריבונותיהן של מדינות אחרות ולא מעוניינת להתערב או לתמוך באף מועמד בבחירות זרות. "ההחלטה להפוך את המידע שפורסם לפומבי היא תחת אחריותו המוחלטת של אתר ויקיליקס", מסר בהצהרה.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון ב-2013: "ישראל לבדה לא יכולה לגרום נזק רב לגרעין האיראני"
קלינטון בהדלפות ויקיליקס: "מוטב תהליך שלום מדומה על כלום"
ויקיליקס: "קטאר העבירה מיליון דולר לקרן קלינטון ליום הולדתו של ביל"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
שוהה מעל לארבע שנים בבריטניה. אסאנג'/רויטרס

הודאתה של אקוודור הגיעה פחות מ-24 שעות לאחר שצייץ אתר ויקיליקס בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי גוף מדיני ניתק את חיבורו לאינטרנט של אסאנג' ביום שבת האחרון, בעקבות פרסום נאומיה של קלינטון. בהודעה שפרסם האתר זמן קצר לאחר מכן נטען כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, התערב באופן אישי וביקש מאקוודור לעצור את אסאנג' מלפרסם את המסמכים.

מחלקת המדינה האמריקנית הכחישה את הטענות וממשלת אקוודור אמרה מצדה כי היא פעלה על דעת עצמה, ולא תחת לחץ זר. שר החוץ לונג לא פירט לגבי היקפה של "ההגבלה הזמנית" על אסאנג', אך אמר כי היא לא תשפיע על יכולתה של ויקיליקס להמשיך את פעילותה העיתונאית.

אבטחה מחוץ לשגרירות אקוודור בלונדון, שם מצא ג'וליאן אסאנג' מקלט, 19 ביוני 2012. רויטרס
המדינה עומדת מאחורי החלטתה לספק לאסאנג' מקלט מדיני. שגרירות אקוודור בבריטניה/רויטרס

"קרי ביקש מאקוודור לעצור את פרסום המסמכים":

כאמור, בימים האחרונים פרסם אתר ההדלפות ויקיליקס אלפי מיילים השייכים לכאורה ליו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה. במיילים מופיעים דיונים על אודות טקטיקות שבהן ניתן להשתמש במהלך מסע הבחירות. באחד המיילים בין פודסטה לפובליציסט ברנט בודווסקי, כתב האחרון כי הניסיון להגביל את הופעותיו בתקשורת של בעלה של קלינטון, ביל, מגבירה את הדיון על היחסים שניהל מחוץ לנישואים.

"התכתבתי במייל עם אדם מוכר בתקשורת, שאמר לי שישנם אנשים הקרובים לזוג קלינטון שאמרו שחיי המין של ביל קלינטון עשויים לפגוע במועמדת", כתב בודווסקי. ארצות הברית מאשימה גורמים רוסיים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ואיימה להגיב במתקפת סייבר על רוסיה.

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת במהלך מסע הבחירות, קרוליינה הצפונית. ספטמבר 2016. AP
ארצות הברית מאשימה את רוסיה בפריצה למחשבי המפלגה. קלינטון/AP
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully