וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יתכחש לעבר הנאצי": באוסטריה לא יהרסו את ביתו של היטלר

אתמול טען שר הפנים כי ועדת מומחים הביעה את תמיכתה בהרס המבנה שבו נולד הצורר הנאצי, אך זו פרסמה היום הודעת הבהרה שהתנגדה לכך. "הוא יעוצב מחדש כך שלא יזהו אותו", אמר השר

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הפנים של אוסטריה וולפגנג סובוטקה חזר היום (שלישי) מהצהרתו ולפיה בית הולדתו של אדולף היטלר ייהרס. אתמול הוא אמר כי חוות דעת של מומחים הביאה להחלטה, אולם זאת הבהירה היום כי הריסת המבנה שבו נולד הצורר הנאצי ב-1889 "כמוה כמעט כמו הכחשת עברה הנאצי של אוסטריה".

בעקבות זאת אמר היום שר הפנים האוסטרי כי המבנה "ישונה כך שלא ניתן יהיה לזהות אותו יותר". לדבריו, אפשר גם להגדיר זאת כהריסה. סובוטקה הוסיף כי אדריכלים יוזמנו למקום כדי להעלות הצעות לעיצובו מחדש של הבית שהפך למוקד עלייה לרגל של ניאו נאצים מכל רחבי היבשת.

הבית הצהוב והגדול עומד ריק מאז שנת 2011, אז נוצרה מחלוקת בין השלטון ובעלת הבית, גרלינדה פומר. משפחתה של פומר החזיקה בבניין הפינתי. בשנות ה-70 שכר השלטון האוסטרי את הבניין ממנה, והפך את הנכס למרכז לאנשים בעלי מוגבלויות.

עם זאת, הסכם השכירות נגמר לפני כחמש שנים, כשפומר לא הסכימה לערוך במקום שיפוצים. בנוסף, דחתה פומר הצעת רכישה שהוגשה לה על ידי משרד הפנים. בחודש יולי השנה הועברה החלטה ממשלתית המאפשרת למדינה לנשל את פומר מהנכס.

הבית בו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
הבית שבו נולד היטלר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully